Stöldrisk i sävar!
jag tror att dom kör upp där för att det ska se mer seriöst ut och alla inte ska tänka att dom bara vill sälja det så snabbt som möjligt. just för att mycket av det dom säljer kanske är stulet eller fifflat till sig det på annat vis.
för som du säger så tycker man ju dom borde sälja det nere i någon hamn stad istället för köra så långt. men dom vet väl säkert om att det är så dåligt med poliser där uppe så dom kan "jobba" ganska ostört om dom hittar ett ställe där dom ska ta något.
men visst nu är ju inte alla som säljer sådant från polen och dom länderna världens pack bara därför. men man är ju mer skeptisk till dom än om sven-åke johansson 47år kommer och säljer det till dig i en volvo v70.
för som du säger så tycker man ju dom borde sälja det nere i någon hamn stad istället för köra så långt. men dom vet väl säkert om att det är så dåligt med poliser där uppe så dom kan "jobba" ganska ostört om dom hittar ett ställe där dom ska ta något.
men visst nu är ju inte alla som säljer sådant från polen och dom länderna världens pack bara därför. men man är ju mer skeptisk till dom än om sven-åke johansson 47år kommer och säljer det till dig i en volvo v70.
Kommer det folk som inte ser fattiga ut och försöker sälja prylar så drar jag genast åt mig öronen.mbma skrev: men visst nu är ju inte alla som säljer sådant från polen och dom länderna världens pack bara därför. men man är ju mer skeptisk till dom än om sven-åke johansson 47år kommer och säljer det till dig i en volvo v70.
Skulle det komma nån medelålders lirare i V70och frågade om jag ville köpa ett elverk så skulle jag aldrig köpa det.
Men man kanske skulle satsa på elverksbranchen

Jag råkade på en sån där skojare ifjol, var med en kollega och gjorde sista elen på ett litet husbygge. Stannar en ny svenskreggad v70 utanför, en polack stiger ur och ropar på mig och frågar på engelska om jag vill köpa billigt elverk. Han öppnade skuffen, kollade sig runtom och drog bort lakanet han hade täckt över elverken med.
Han påstog han skulle sålt dessa till ett företag i Sverige, men de hade gått i konkurs. De var redan betalda av "företaget" som kursa och han var tvungen bli av med dom, för han kunde inte ta med dom ut ur landet då han inte hade några papper på dom.
Han skulle ha 3 000kr styck. Ångrar ju efteråt att man inte tog reg. nr och ringde polisen. För ofta den historian var sann, varför skulle man åka ända från polen i hyrbilar för att leverera 2st stora elverk personligen?
Men håll koll på grejerna era! Varit med om många raider där främst crossar blivit stulna, fyrhjulingar m.m. Crosstjuvarna fick de aldrig tag i, men jag har iaf 3st kompisar på detta lilla stället som blev av med sina hojar.
Grannen fick sin fyrhjuling stulen ifjol, men polisen lyckades få fatt på den "ligan" i en vanlig poliskontroll.
Han påstog han skulle sålt dessa till ett företag i Sverige, men de hade gått i konkurs. De var redan betalda av "företaget" som kursa och han var tvungen bli av med dom, för han kunde inte ta med dom ut ur landet då han inte hade några papper på dom.
Han skulle ha 3 000kr styck. Ångrar ju efteråt att man inte tog reg. nr och ringde polisen. För ofta den historian var sann, varför skulle man åka ända från polen i hyrbilar för att leverera 2st stora elverk personligen?
Men håll koll på grejerna era! Varit med om många raider där främst crossar blivit stulna, fyrhjulingar m.m. Crosstjuvarna fick de aldrig tag i, men jag har iaf 3st kompisar på detta lilla stället som blev av med sina hojar.

-
- Forumsberoende
säkert samma gäng som var här i stan och skulle sälja stulna elverk för nån vecka sen. Körde in på gården våran och ville sälja ett.. Sa att han var engelsman men bröt då på finska..men då hade dom en blå ford jeep
brukar ju göra nån turne nästan varje år nu verkar det som
brukar ju göra nån turne nästan varje år nu verkar det som

Old volvos never die, they just go faster!
-
- Forumsberoende
dom där var i luleå förra sommaren också och även i år
polisen gick till och med ut i tidningarna och varnade för dessa typer
en kompis köpte även ett elverk och de startade och gick i 3 sekunder så stannade de gång på gång och jag vet då inte om han fått de att gå än i dag
sen är de väl ingen ovanlighet att utläningar far runt i sina bilar och försöker sälja de ena skit efter de andra
är de inte kläder mattor elverk eller någon annan skit så händer de ofta nå annat då dessa är på besök som tex att plonböcker försvinner eller nå guldföremål eller liknande
nu ska även polisen införa en specialgrupp som sätter åt sånna hära ligor
i ävlsbyn i sommar åkte ju en liga dit som hade gjort över 20 villainbrott på mindre än 2 veckor och givetvis med utlänsk härrkomst
nä jag varken köper eller säljer något till folk som bryter eller pratar annat språk så länge de inte är svenska noska eller danska
de blir alltid nå skit med efterräkningar speciellt om man säljer en bil eller liknande till dessa
polisen gick till och med ut i tidningarna och varnade för dessa typer
en kompis köpte även ett elverk och de startade och gick i 3 sekunder så stannade de gång på gång och jag vet då inte om han fått de att gå än i dag
sen är de väl ingen ovanlighet att utläningar far runt i sina bilar och försöker sälja de ena skit efter de andra
är de inte kläder mattor elverk eller någon annan skit så händer de ofta nå annat då dessa är på besök som tex att plonböcker försvinner eller nå guldföremål eller liknande
nu ska även polisen införa en specialgrupp som sätter åt sånna hära ligor
i ävlsbyn i sommar åkte ju en liga dit som hade gjort över 20 villainbrott på mindre än 2 veckor och givetvis med utlänsk härrkomst
nä jag varken köper eller säljer något till folk som bryter eller pratar annat språk så länge de inte är svenska noska eller danska
de blir alltid nå skit med efterräkningar speciellt om man säljer en bil eller liknande till dessa
-
- Forumsberoende
häromdagen så stannade en bil utanför mig - jag såg inte vad det var men ungarna sprang och kollade då dom hörde brevlådan smälla igen
dom sprang upp på gården och ropade pappa det var en bil som stannade och kollade i våran brevlåda och sen åkte den och den hade gula regskyltar
- dom jävlarna kollar väl vart det ligger post = bortresta
häromdagen blev grannen tillfrågad av en engelsman med vitt fordskåp om han ville köpa motorsåg - han sa att han kunde komma hem och visa... jorå visst
dom sprang upp på gården och ropade pappa det var en bil som stannade och kollade i våran brevlåda och sen åkte den och den hade gula regskyltar
- dom jävlarna kollar väl vart det ligger post = bortresta
häromdagen blev grannen tillfrågad av en engelsman med vitt fordskåp om han ville köpa motorsåg - han sa att han kunde komma hem och visa... jorå visst
såja bytt användarnamn från cab till mitt riktiga namn
tyvärr gick det inte att byta ansikte
tyvärr gick det inte att byta ansikte
Förra Veckan var de förbi en engelskman/irländare eller liknande i en röd V50 hemma hos föräldrarna i Dorotea även han sålde elverk och satser med ringnycklar från tyskland, ifjol samma visa men en Italienare i en röd skåpbil.
Även om prylarna inte är stulna så lär de göra sig bra med pengar på elverken och liknande, allt är ju kopier från kina så de har nog inte köpt dem för många kronor.
Även om prylarna inte är stulna så lär de göra sig bra med pengar på elverken och liknande, allt är ju kopier från kina så de har nog inte köpt dem för många kronor.
- husapatrik
- För lite laddtryck
Hej. Var hos en kompis och skruvade garaget stod öppet, då det svängde in en svart V70 och det steg ut en utlänning Polack/tysk/öst-europe. ville vi skulle kolla på verktyg han hade med sig, han skulle till norge sen och han skulle ju behöva tulla grejorna när han körde över gränsen, så han ville sälja det billigt, Var mest makita el-maskiner, jag har jobbat som elektriker i snart 20år och även repat handmaskiner. det som han sålde var kinakopior av makita, dekalerna såg inte ut som orginal, sen var plast gjutningen sämre grader och så, och batterierna såg plasten billigt ut. kollade in i kylhålen där man såg lindningen och det var ingen makita kan jag säga. kunde lika gärna vara något ÖB skit fast det var i makita kläder.
Så bara ni vet, alla har inte det ögat att se sånt, så köp inget av dom skojarna.
Mvh
Så bara ni vet, alla har inte det ögat att se sånt, så köp inget av dom skojarna.
Mvh
Patrik Eriksson
-
- För mycket laddtryck
tjaa
För nåt år sen satt ja på åkeriet vi har i lycksele,in kom 2 mystiska filurer som ej var svenska,körde en risig volvo 850 utan avgassystem,påstod det var en hyrbil,dom sålde knivset,typ 12 kockknivar för nåra tusen,det var nå japanskt eller tyskt superkvalitets påstod dom,hade skuffen full,dom var på väg te arlanda med "hyrbilen",hade kört från östersund!!
D var ju en liten felkörning bara,men knivarna känndes vettiga,2000 skulle han ha,men vi slutade på en 500 ing,så ja slog till,å dom funkar än idag va ja vet.men ibland funderar ja om dom verkligen tror man ska gå på sånt dära,att dom ens ids hitta på massa,man fattar ju direkt att d är nå lurt
D var ju en liten felkörning bara,men knivarna känndes vettiga,2000 skulle han ha,men vi slutade på en 500 ing,så ja slog till,å dom funkar än idag va ja vet.men ibland funderar ja om dom verkligen tror man ska gå på sånt dära,att dom ens ids hitta på massa,man fattar ju direkt att d är nå lurt
Riktiga bilar drar minst 2 liter/ milen
tjabba, jag bor cirka 4 mil från dig och det kom en äldre herre in idag på jobbet (återvinnings-station) och frågar om vi vill köpa motorsågar ocksåcab skrev: häromdagen blev grannen tillfrågad av en engelsman med vitt fordskåp om han ville köpa motorsåg - han sa att han kunde komma hem och visa... jorå visst
när jag avböjde eftersom vi inte har någon användning av den så sa han bara "i give you a good price" men jag sa nej och bad han åka sin väg. sen gav han sig med rytande sexa och däckskrik
han kör en engelskregistrerad land rover som jag senare på kvällen såg vid en camping där dom irlänska asfaltsarbetarna håller till ...
så nu åker allt av värde in bakom lås och boom!
/Emil
Emil Sjöberg