Ogges streetmaskin 660whp @ 2.5bar
drog fast volvo svepet i ett löst block med ett centreringsdorn som vi svarvade till.
sen efter svetsningen fick svepet stå i flera timmar och svalna helt sen jiggade jag upp det i svarven och planade anliggningsytan mot blocket igen. fick ta av över 0.5 mm för att det ens skulle bli plant så alu slår sig så inåt fan när man svetsar i det!
lutningen e inga problem. man vrider " centrum" på lådan så den står rakt emot bulten som sitter kl12 på volvo blocket. så får man rätt lutning
sen efter svetsningen fick svepet stå i flera timmar och svalna helt sen jiggade jag upp det i svarven och planade anliggningsytan mot blocket igen. fick ta av över 0.5 mm för att det ens skulle bli plant så alu slår sig så inåt fan när man svetsar i det!
lutningen e inga problem. man vrider " centrum" på lådan så den står rakt emot bulten som sitter kl12 på volvo blocket. så får man rätt lutning
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
aldrig ska man få vara lycklig nå längre stunder.
blev komplett bakvagns skott idag med brygga och axel idag..
så imorrn hämtar jag ett bakaxeldelar stag å provar med det om det håller annars blire fanimej fyrlink
blev komplett bakvagns skott idag med brygga och axel idag..
så imorrn hämtar jag ett bakaxeldelar stag å provar med det om det håller annars blire fanimej fyrlink
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 201
- Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm
haha nej var ju det de inte gjorde. hade hoppats på de ja 
men tror på att det blir bra med bakaxeldelar staget . sen kanske ja ska hänga på mina coilovers med bak vem vet.

men tror på att det blir bra med bakaxeldelar staget . sen kanske ja ska hänga på mina coilovers med bak vem vet.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
har upptäckt att min också blev lite mysko med de. plus att det låter jävel i bilen.
tror nästan att "moment" armarna lär vara ledade för att det ska bli bra
tror nästan att "moment" armarna lär vara ledade för att det ska bli bra
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
spec å spec. en gammal hx50 med 22ans avgashus. så har vi bara satt dit antisurgekåpan från ett nyare hx50 agregat. det e vel det endaKarl Buchka skrev:Fina siffror! Har du någon mer ingående spec på turbon?

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 670
- Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
- Ort: Åmål
vid typ5500 varv har dåligt koll haha. får kolla en loggErlandsson skrev:När har du fullt ladd med en sådan turbo?ogge skrev: spec å spec. en gammal hx50 med 22ans avgashus. så har vi bara satt dit antisurgekåpan från ett nyare hx50 agregat. det e vel det enda
Mvh
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ja det är vel äldre hx50in. typ h2d eller vad den heter med nya antisurgekåkan bara.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar