Dellorto, Weber, trycka eller suga?
ErikBerg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68 Blev medlem: fre apr 14, 2006 4:56 am
Ort: Umeå
Inlägg
av ErikBerg » mån apr 26, 2010 9:29 am
Hej på er!
Jag håller på att bygga en mc-förgasaranläggning till BMW M10. Det blir alu-insug och 4*Keihin 38.
Jag breddar förgasarracket så att förgasarna ska hamna i rätt bredd vs. insugskanalerna. Det som då händer är att bränslerören mellan förgasarna blir för korta.
De syns tydligt på denna bild, det är de svarta T-rören:
http://www.rdmotorcycles.co.uk/images/96ZX6R%20019.jpg
De är tätade med en liten o-ring och är bara intryckta i respektive förgasare.
Hur lösa detta?
Tack för tips o förslag!
/ Erik
Alias Pettson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45 Blev medlem: fre nov 14, 2008 7:43 pm
Ort: Finspång
Inlägg
av Alias Pettson » tis apr 27, 2010 8:28 am
Svarva nya med rätt mått bara...
Niklas Petersson
073-2560830
Turbo är ballt, men jag är ballare....
ErikBerg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68 Blev medlem: fre apr 14, 2006 4:56 am
Ort: Umeå
Inlägg
av ErikBerg » tis apr 27, 2010 9:39 am
Har ingen svarv, tyvärr...
Fler förslag mottages tacksamt.
mats757
För mycket laddtryck
Inlägg: 294 Blev medlem: fre mar 31, 2006 12:16 pm
Inlägg
av mats757 » tor apr 29, 2010 7:10 am
ErikBerg skrev: Har ingen svarv, tyvärr...
Fler förslag mottages tacksamt.
Låt någon annan med svarv göra det istället!
Mats
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123 Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am
Inlägg
av Allibow » tis aug 10, 2010 11:49 am
kapa orginalen på mitten och sätt slang mellan funkar med mek pump iaf århundradets rysslösning men de går
[Vadfals Racing]
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123 Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am
Inlägg
av Allibow » tis aug 10, 2010 11:49 am
kapa orginalen på mitten och sätt slang mellan funkar med mek pump iaf århundradets rysslösning men de går
[Vadfals Racing]