ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 710
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

Inlägg av Johan Posth »

Finns i Finnerödja om de skulle vara så, har en motor sitter i stativ vi ska plocka ner.

Men kanske lite långt att åka för ett drev om du bor i västerås? ca 16mil..

Men de finns iaf. Numret om de blir aktuellt står i min signatur
Johan Posth, Laxå
070-2390054
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Hur var det, det blev ingen 8:a men nästan?

Vad var det som hände senare på lördagen, det läckte något under bilen?
Det var väl en repa sedan där det såg ut som kalsongbyte efter har jag för mig :wink:

Men det blev nya zf rekord nu vad, grattis :thumbright:
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

lastningsdag....... wunderbahr...

Bild

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...

spridare till dragbilen

Bild

oljepump till racebilen

Bild

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

Bild

montera koppling osv

Bild

Bild

ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

Bild

avfärd

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

Bild

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

Bild

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen :)

Bild

Bild

gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

Bild

raceready med aluvingen som vart för klen..

Bild

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen :)

min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..

körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål :( åkte 260 förra året...

nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

Bild

humor

Bild

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

Bild

smygreklam för tidernas sprut!!

Bild

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

Bild

kvällshumor

Bild

Bild

Bild

karels njurar

Bild

Bild

Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..

Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)

Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..

60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE

sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...

2bar,

starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).

Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..

För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...

Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Grattis killen,
Jag kan ta och veva på mina växellådor(har två med olka beteckningar) vi snackade om på Mantorp för att kolla utväxling, så kan du iaf få tips vilken du kan åka med lite säkrare...om du skulle lacka ut på lencon igen!
De är ju diesellådor så jag hoppas på lägre förstaväxlar. Läste någon stans på PPF forumet att de skulle vara liknande utväxling som M3ZF, men hoppas inte det.
Min gör ca 90 på ettan nu med M3ZF och det är lite för snabbt för att komma iväg bra med min bil.
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Inlägg av David Herbertsson »

Fy fasen va grym bil du har! :thumbright: Grattis till 9:an! Känns som att växellådsvalet är avgjort för min del. Kan man åka 1,35 i 60 fot och 9 sekunders repor med en ZF så håller det nog fan för min camaro på gatan med!

/David
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Norbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: mån nov 09, 2009 2:16 am
Ort: Gimo

Inlägg av Norbäck »

Fan va ja å Robbz smidde planer på att ringa hem till fruarna och säga att dragbilen gett upp bara för att få åka till statoil å köpa ett varsit 6-pack och va kvar till lördagen.

Å du! Ska ja behöva tjata om vilken låda du ska köpa igen eller? :thumbright:

Nån lär ju vilja sponsra :)
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

Norbäck skrev:Fan va ja å Robbz smidde planer på att ringa hem till fruarna och säga att dragbilen gett upp bara för att få åka till statoil å köpa ett varsit 6-pack och va kvar till lördagen.

Å du! Ska ja behöva tjata om vilken låda du ska köpa igen eller? :thumbright:

Nån lär ju vilja sponsra :)
ge mig numret till nån :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Norbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: mån nov 09, 2009 2:16 am
Ort: Gimo

Inlägg av Norbäck »

r.ivars skrev:ge mig numret till nån :)
Njaa, har inge i bakfickan tyvär :P

Men hjälper gärna till rent arbetsmässigt med dom små resurserna jag har om de skulle behövas nån gång. Typ kolla däcktryck å sånt lär man ju klara av :)
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

http://www.youtube.com/watch?v=IjKLqubiZ5E

Så... var det månne en spacer som sa upp sig eller ?
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

tror inte han kör med spacers o dragdäcken
Bild
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 954
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Inlägg av DanielW »

Daniel Bjälevik skrev:tror inte han kör med spacers o dragdäcken
Finns en bildlänk en bit ner på sidan. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 0&start=19
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

bilden funkar inte,men det jag syftade på var dom monster spacers han kör med ihop med gatdäcken
Bild
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Robin Olivi »

Han verkar ha kört med tunna spacers vilket ökar belastningen en hel del på bultarna. Om man läser tråden så verkar han ha klippt alla bultarna.
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

helt fantastiskt ljud och VILKET snyt :thumbright:
Bild
Skriv svar