ivars e30 backhalf - 8s
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Hur var det, det blev ingen 8:a men nästan?
Vad var det som hände senare på lördagen, det läckte något under bilen?
Det var väl en repa sedan där det såg ut som kalsongbyte efter har jag för mig
Men det blev nya zf rekord nu vad, grattis
Vad var det som hände senare på lördagen, det läckte något under bilen?
Det var väl en repa sedan där det såg ut som kalsongbyte efter har jag för mig

Men det blev nya zf rekord nu vad, grattis

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
lastningsdag....... wunderbahr...

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...
spridare till dragbilen

oljepump till racebilen

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

montera koppling osv


ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

avfärd





karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen


gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

raceready med aluvingen som vart för klen..

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen
min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..
körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål
åkte 260 förra året...
nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

humor

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

smygreklam för tidernas sprut!!

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

kvällshumor



karels njurar


Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..
Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)
Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..
60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE
sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...
2bar,
starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).
Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..
För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...
Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...
spridare till dragbilen

oljepump till racebilen

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

montera koppling osv


ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

avfärd





karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen



gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

raceready med aluvingen som vart för klen..

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen

min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..
körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål

nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

humor

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

smygreklam för tidernas sprut!!

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

kvällshumor



karels njurar


Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..
Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)
Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..
60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE
sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...
2bar,
starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).
Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..
För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...
Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Grattis killen,
Jag kan ta och veva på mina växellådor(har två med olka beteckningar) vi snackade om på Mantorp för att kolla utväxling, så kan du iaf få tips vilken du kan åka med lite säkrare...om du skulle lacka ut på lencon igen!
De är ju diesellådor så jag hoppas på lägre förstaväxlar. Läste någon stans på PPF forumet att de skulle vara liknande utväxling som M3ZF, men hoppas inte det.
Min gör ca 90 på ettan nu med M3ZF och det är lite för snabbt för att komma iväg bra med min bil.
Jag kan ta och veva på mina växellådor(har två med olka beteckningar) vi snackade om på Mantorp för att kolla utväxling, så kan du iaf få tips vilken du kan åka med lite säkrare...om du skulle lacka ut på lencon igen!
De är ju diesellådor så jag hoppas på lägre förstaväxlar. Läste någon stans på PPF forumet att de skulle vara liknande utväxling som M3ZF, men hoppas inte det.
Min gör ca 90 på ettan nu med M3ZF och det är lite för snabbt för att komma iväg bra med min bil.
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
9.98 238km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
ge mig numret till nånNorbäck skrev:Fan va ja å Robbz smidde planer på att ringa hem till fruarna och säga att dragbilen gett upp bara för att få åka till statoil å köpa ett varsit 6-pack och va kvar till lördagen.
Å du! Ska ja behöva tjata om vilken låda du ska köpa igen eller?![]()
Nån lär ju vilja sponsra

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Finns en bildlänk en bit ner på sidan. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 0&start=19Daniel Bjälevik skrev:tror inte han kör med spacers o dragdäcken
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Han verkar ha kört med tunna spacers vilket ökar belastningen en hel del på bultarna. Om man läser tråden så verkar han ha klippt alla bultarna.
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
helt fantastiskt ljud och VILKET snytr.ivars skrev:inside
http://www.youtube.com/watch?v=jRv5D1LN5YQ

