Trimma Passat 1,9 tdi 115hk

En plats för olje-brännare!
Angeland
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons feb 03, 2010 11:19 pm
Ort: Kalmar

Trimma Passat 1,9 tdi 115hk

Inlägg av Angeland »

Kompisen har en passat 1,9tdi med pumpedüse motorn i
Hur får man fart i dom?
Går dom att mappa genom OBD uttaget eller måste man löda in chip?
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har sett att en del sätter dit kcr box eller liknande.
Man sätter då ett extra kablage mellan orginalkablaget och toppen på motorn.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: om en leter litt her kansje det finnes råd:
du kan få fart på 115hk pd motor: det første en ska jøre er å jøre ren INNSUG rør å topplokk, da det brukar vare ijensatt pga avgasser å gammel olje( 10mm tjukt belegg er inte uvanlig :shock: :!: ) vevhus ventilasjonen brukar å gå jennom en gang til...
bytte av avgassrør til større ( 2,5") uten kat= mer effekt på direkten. tidligere laddtrykk, å lengere motor( mer dreimoment)
siden kan en vurdere endret programvare...som gir ytterliere mer effekt..
regn med att clutch å slikt inte tåler så mye stryk ( tversmontert motor= golfclutch...)

tdiforum.com :idea:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar