jo jag vet att lite "mer" klämspaltsmellanrum minskar risken för spik, men lär väll även vara en del i att den inte svarar riktigt bra innan laddet kommer???
nu ska ni ju inte tolka mej som att jag tycker den är trött, den är fortfarande helt hysterisk efter att jag nu väl fått det mesta injusterat,
jag och alla som åkt med i bilen är sjukt imponerade hur fort det kan gå med så enkel motor..... jag är helt övertygad om att sprutet i kombination med en sjukt bra turbo är "hemligheten"
att sen kammen fick motorn att dra upp tilll 7500 med en mer eller mindre std 530 topp är ju ännu ballare
idag fick jag iallafall byta bultar mellan grenrör och turbon, körde iorginal m8 bult och flänsmutter hitills men dte ville ju bara gänga ut sej å tillslut efterdrog jag av en pinnbult. bytte till rejäla avgaspinnbult från lokala rejsshoppen i m10 å sen nordlockbricka plus stukade kopparmuttrar,m så om det lossnar nu igen vetefan vad mer man kan göra
ja M30 maskinen blir till en början en vanlig 3.5 liters med lite "normalportning" och marginellt hårdare fjädertryck. med orignalkam då...
vill inte lägga en krona mer än nödvändigt på den motorn till en början då jag vill utvärdera hur det funkar osv innan man plöjjer kontanter... kanke man tröttnar eller bryter vipparmar direkt så kan man ju redan under vårkanten byta till s38 toppen...
siktar på å vara klar med motobytet och torpedvägg/ny framvagn å nytt golv innan årskiftet, sen tar jag vidarebyggnationer på karossen och bakvagnen ska moddas lite under våren isåfall så den är redo innan säsongen drar igång.
därav att jag känner att det börjar bli dags att riva snart..
köparen på motorn vil ha den så snart som möjligt (innan jag hinner köra sönder kanke

)
och sista körningarna jag tänkt köra på är under två första veckorna i september så det blir ju rätt lagom.....