Pitebo's 02:a SÅLD!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

Pitebo skrev:jag har svetsat upp hela blocket ett par mm och planat sen, blev kanon=) nej skämt åsido, jag har 3.8 liters stakarna, de är 142.5mm långa=perfa.... 8)
:shock: :lol: den var bra!!!
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
Götesson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: ons jun 30, 2004 5:02 pm

Inlägg av Götesson »

Trodde väll att det var något i den stilen :hihi:
Användarvisningsbild
Muppaskalle
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: fre apr 01, 2005 11:22 am
Ort: Skogarna utanför Pite

Inlägg av Muppaskalle »

Va och hälsade på Marcus idag och knäppte några bilder på hans projekt.

Bild

Med fullbur och vadderat tak blir vurporna en barnlek.

Bild

Bakvagn

Bild

Grenröret färdigt.

Bild

Marcus fick leta ett bra tag innan han hittade den här wastegaten som matchar hans nya läppstift och högklackade läderstövlar. :D
Om den lite speciella rördragningen kommer att funka som det är tänkt återstår att se.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

waste:ar den rakt ut?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

kommer att dumpa ut genom ett rör nån stans runt framdäcket.....
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av johanedstrom »

Pitebo: kompis med killarna på mc-xpress? tycker att jag känner igen den lösningen på "WG-rören" från några grenrör dom gjort.. :)
E21 Turbo
Min bil!
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

ja kan man väl säga då jag jobbar där.....
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Bild

Funkar det bra att göra sådär? Blir det inte en massa motpulser från dom andra två rören?

Skulle va underbart om det funkade att göra sådär på min bmw-motor..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Den där lösningen tål väl att testas, som jag ser det är största problemet att wastegaten bara evakuerar från 1:a och 4:e cylindern. Det är bara att hoppas att det räcker för att hålla laddtrycket under kontroll.
Senast redigerad av mattias den tis nov 08, 2005 12:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

detta är inte utprovat än, visar sig i vinter om teorin stämmer......
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mattias skrev:Den där lösningen tål väl att testas, som jag ser det är största problemet att wastegaten bara evakuerar från 1:a och 4:e cylindern. Det är bara att hoppas att det räcker för att hålla laddtrycket under kontroll.
vist är från alla 4 cyl? Blir det bromsning till vintern?
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tis nov 08, 2005 12:19 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Pitebo skrev:kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Aha, då blev det lite lättare att förstå ;)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

St3v3 skrev:
Pitebo skrev:kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Aha, då blev det lite lättare att förstå ;)
Aha :!: ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det fungerar nog bra vi har funderat på likannde lösningar här i sävar också. grenröret slipper transpotera gaserna till kolektorn, visst är grenröret ganska grovt också?
Skriv svar