hur ska ni rösta i september?
- vampyren
- För mycket laddtryck
hur ska ni rösta i september?
Hur ska ni rösta den 19onde? Passar kanske inte in med politik på sävarturbo, Men det är ju lite aktuellt nu.
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
-
- Forumsberoende
jag diskuterar politik med varenda kompis nu vare se dom vill prata med mig eller inte
eller rättare sagt jag argumenterar om vissa saker och visar en del fakta på hur saker ligger till i detta land som andra hela tiden försöker mörka ner framför allt partier som sitter i regeringen idag och som är livrädd att viss fakta kommer fram som gynnar ett lite mera svenska parti
de partiet som kommer få min röst är självklart sverigedemokraterna
inte för att jag är rasist och springer och hejjar på hittler eller nå liknande utan jag tycker de partiet är de enda som vill göra sverige till ett bättre land och som vill ta tag i problemen som finns i sverige och göra någonting åt de i stället för att sitta som en blind höna i regeringen och förneka varenda negativ sak med tex invandringen vi har i sverige
idag har ju senast sverigedemokraterna lagt fram fakta på våldtäcktsdommarna i sverige under 2009
man har endast tagit våldtäckterna som varit en man mot en kvinna under år 2009 och uteslutit tex våldtäckter mot barn men de är ändå en förjävlig siffra man fått fram
48 procent av alla dömda våldtäcksmän under 2009 var en utläning
på grov väldtäckt så var den en utlänsk gärningsman i 68% av fallena
detta tycker jag är förjävligt rent ut sakt
de går 1 utläning på 9 svenskar och så står detta folkslag för 68 procent av våldtäckterna så snacka om överreprecenterad grupp men de viste jag om redan tidigare
kolla på efterlyst en kväll 90% av varenda inlägg dära har utlänsk härkomst
8,5 av 10 personrån i sverige har även samma utlänska gärningsmän
precis samma mot rån och bedragare mot gamlingar samt kortbedrägerier och stölder i butikersen
sen vill jag se en lagändring även på utvisningen och att den ska bli rejält mycke hårdare för dom som kommer hit och som hamnar i brott
brottslighet = direkt utvisning på livstid
se bara på finland ,norge och så vidare dom har inte alls samma problem men sverige tar in MER ÄN DUBBELT av vad finland danmark och norge tar in TILLSAMMANS PER ÅR
SÅ DE ÄR INTE KONSTIGT VI HAR EUROPAREKORD I VÅLDTÄCKTER I SVERIGE
som sagt
man kan fortsätta förneka detta för sig själv eller gåra någonting åt de
jag har då tänkt rösta för detta ska inte få fortsätta och de enda parti som vill göra nå åt detta är sverigedemokraterna och därför får dom min röst
hade kristdemokraterna sagt samma saker dom sverigedemokraterna så hade jag lika gärna kunnat rösta på dom men som de är nu finns de bara ett parti som inte blundar för detta utan lyfter fram de och lovar en ändring och de vet jag att dom kommer göra om vi kan lyckas få in dom i regeringen och helst med över 10% också
är du en som blundar för detta problem och häldre diskuterar varenda skattekrona som du kommer vinna eller förlora på olika partier
nu när jag skrivit detta så ser jag att folk har röstat 66 % på sverigedemokraterna så då kommer jag sova gott i natt i alla fall

eller rättare sagt jag argumenterar om vissa saker och visar en del fakta på hur saker ligger till i detta land som andra hela tiden försöker mörka ner framför allt partier som sitter i regeringen idag och som är livrädd att viss fakta kommer fram som gynnar ett lite mera svenska parti
de partiet som kommer få min röst är självklart sverigedemokraterna
inte för att jag är rasist och springer och hejjar på hittler eller nå liknande utan jag tycker de partiet är de enda som vill göra sverige till ett bättre land och som vill ta tag i problemen som finns i sverige och göra någonting åt de i stället för att sitta som en blind höna i regeringen och förneka varenda negativ sak med tex invandringen vi har i sverige
idag har ju senast sverigedemokraterna lagt fram fakta på våldtäcktsdommarna i sverige under 2009
man har endast tagit våldtäckterna som varit en man mot en kvinna under år 2009 och uteslutit tex våldtäckter mot barn men de är ändå en förjävlig siffra man fått fram
48 procent av alla dömda våldtäcksmän under 2009 var en utläning
på grov väldtäckt så var den en utlänsk gärningsman i 68% av fallena
detta tycker jag är förjävligt rent ut sakt
de går 1 utläning på 9 svenskar och så står detta folkslag för 68 procent av våldtäckterna så snacka om överreprecenterad grupp men de viste jag om redan tidigare
kolla på efterlyst en kväll 90% av varenda inlägg dära har utlänsk härkomst
8,5 av 10 personrån i sverige har även samma utlänska gärningsmän
precis samma mot rån och bedragare mot gamlingar samt kortbedrägerier och stölder i butikersen
sen vill jag se en lagändring även på utvisningen och att den ska bli rejält mycke hårdare för dom som kommer hit och som hamnar i brott
brottslighet = direkt utvisning på livstid
se bara på finland ,norge och så vidare dom har inte alls samma problem men sverige tar in MER ÄN DUBBELT av vad finland danmark och norge tar in TILLSAMMANS PER ÅR
SÅ DE ÄR INTE KONSTIGT VI HAR EUROPAREKORD I VÅLDTÄCKTER I SVERIGE
som sagt
man kan fortsätta förneka detta för sig själv eller gåra någonting åt de
jag har då tänkt rösta för detta ska inte få fortsätta och de enda parti som vill göra nå åt detta är sverigedemokraterna och därför får dom min röst
hade kristdemokraterna sagt samma saker dom sverigedemokraterna så hade jag lika gärna kunnat rösta på dom men som de är nu finns de bara ett parti som inte blundar för detta utan lyfter fram de och lovar en ändring och de vet jag att dom kommer göra om vi kan lyckas få in dom i regeringen och helst med över 10% också
är du en som blundar för detta problem och häldre diskuterar varenda skattekrona som du kommer vinna eller förlora på olika partier
nu när jag skrivit detta så ser jag att folk har röstat 66 % på sverigedemokraterna så då kommer jag sova gott i natt i alla fall

-
- Forumsberoende
Å andra sidan finns det en jävla massa idioter i Sverige Demokraterna också.. Utåt sätt vinklar de deras politik så att det verkar som att de vill göra sverige till ett bättre land, inom de egna så finns det vissa som har en helt annan syn som faktiskt kan liknas vid förintelsen - Å andra sidan kör alla partier med detta bullshit just när det närmar sig val!
Ser man det såhär så har inte SD någon chans väl inne i rikstan då de andra partierna inte vill samarbeta vilket betyder att SD blir segregerade!
Pirat partiet har bra mycket bättre chans väl inne i rikstan då de andra partierna ej har emot deras politik och kan samarbeta med dem så där har vi ett mindre parti som har chans att få sin röst hörd och möjlighet till klubbade beslut!
Detta var min åsikt, kräver inte att någon måste hålla med. Startar gärna en diskussion kring detta!
Ser man det såhär så har inte SD någon chans väl inne i rikstan då de andra partierna inte vill samarbeta vilket betyder att SD blir segregerade!
Pirat partiet har bra mycket bättre chans väl inne i rikstan då de andra partierna ej har emot deras politik och kan samarbeta med dem så där har vi ett mindre parti som har chans att få sin röst hörd och möjlighet till klubbade beslut!
Detta var min åsikt, kräver inte att någon måste hålla med. Startar gärna en diskussion kring detta!

//Christian
-
- Forumsberoende
sd kommer inte vinna något val och jag vet inte riktigt om dom hade klarat av de hellercarfreak skrev:Å andra sidan finns det en jävla massa idioter i Sverige Demokraterna också.. Utåt sätt vinklar de deras politik så att det verkar som att de vill göra sverige till ett bättre land, inom de egna så finns det vissa som har en helt annan syn som faktiskt kan liknas vid förintelsen - Å andra sidan kör alla partier med detta bullshit just när det närmar sig val!
huvudsaken är att dom kan komma in och röra om i grytan bland alla jävla muppar som sitter dära och blir då VÅGMÄSTARPARTI så kan dom vara bland de viktigaste partierna i regeringen
låt oss säga att socarna och dom röstar på någonting och får fram 40 procent av alla röster
och moderaterna röstar på de motsatta med sina 40 % då står ju allt och väge rpå sverigedemokraterna som kan välja att lägga sig röst på det socarna eller moderaterna och dom lägger ju givetvis rösten där man kan få något i gentjänst och de är precis de som politik handlar om
man ska klia varandra på ryggen och stryka dom medhårs och när de väl kommer till kritan så kommer alla partier i sverige arbeta med SD oavsett vad dom säger nu för annars kommer ingenting gå genomföra
varför dom säger så nu är ju för att inte få en nassestämpel på sig för de är ju så HIMLA förbjudet i sverige att tycka om sitt eget folk och sitt land så de har blivit så fruktansvärt invandraranpassat så nu har dom företräde i samhället på alla plan
de är ju bara se på nyheterna eller nå liknande nu ska minst en invandrare synas i tv hela tiden för att de ska bli så accepterat hela tiden och man ska nästan svälta våra pantionärer för att kunna ta in några 100 tusen invandrare till men de gamla folket som byggde detta land ger många svenskar fulständigt fan i
förra veckan skadade jag nacken i en bilkrock och fick sitta på akuten i 6 timmar innan jag fick hjälp och då har ändå trafikskadade förtur och då slog mig en tanke
undra hur många läkare som hade kunnat jobba hära för att hjälpa dom sjuka istället för dom 110 000 uppehålstillstånd vi gav förra året och vad dessa socialbidrag kostar samhället
vi var en gång ett rikt land och kunde hjälpa nu är vi inte de
och vi kan inte hjälpa alla
och framför allt inte när vi gör nerskärningar för hela våran svenska befolkning och rånar våra gamlingar på deras pantion
Senast redigerad av B_Christoffersson den ons aug 25, 2010 10:00 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumsberoende
Jag är inte mycket för att diskutera politik på ett motorforum, men jag känner att jag vill komma med ett inlägg.
Själv har jag inte bestämt var jag ska lägga min röst än, men jag vet att det inte blir hos SD iaf. Man ska tänka sig för både en och två gånger innan man röstar fram ett parti som står på någon av ytterkanterna av skalan, oavsett om det är vänster eller höger. Främlingsfientliga partier har nått en hel del framgångar i bla. Öststaterna och det bådar inte gott. Deras värdegrund är ju i grunden anti-demokratisk och elitistisk, att leverera enkla svar på svåra frågor och visa allt i svart och vitt så att gemene man ska slippa tänka själv. Sådant brukar alltid gå hem när det är sämre tider och mycket arbetslöshet, man får en syndabock.
Tyvärr så lär aldrig människan av historien.
/David
Själv har jag inte bestämt var jag ska lägga min röst än, men jag vet att det inte blir hos SD iaf. Man ska tänka sig för både en och två gånger innan man röstar fram ett parti som står på någon av ytterkanterna av skalan, oavsett om det är vänster eller höger. Främlingsfientliga partier har nått en hel del framgångar i bla. Öststaterna och det bådar inte gott. Deras värdegrund är ju i grunden anti-demokratisk och elitistisk, att leverera enkla svar på svåra frågor och visa allt i svart och vitt så att gemene man ska slippa tänka själv. Sådant brukar alltid gå hem när det är sämre tider och mycket arbetslöshet, man får en syndabock.
/David
-
- Forumsberoende
Politik och religion är ju saker som man inte behöver ta upp tycker jag på ett motorforum för det är ju inte det som förenar oss alla som är här oavsett ursprung eller hur? För min del så känns det som "fri dunk" att vara på ett forum som Sävar,, att kunna läsa och ta del av andras erfarenhet gällande olika byggen oavsett bakgrund,:)
Mvh Patrik
Mvh Patrik
-
- Forumsberoende
du behöver endast åka till danmark så har de en liknande sverigedemokraterna dära fast dom heter nå annatDavid Herbertsson skrev:Jag är inte mycket för att diskutera politik på ett motorforum, men jag känner att jag vill komma med ett inlägg.
/David
jag anser då att socarna och moderaternas invandrarinställning är farligare för svenska folket än vad du anser att främlingsfientliga partier är
om vi hade endast haft svenskar i vårt land så inte fan hade brotslighetet sett ut som den gör nu
så de du menar igentligen är att vi får inte vara dum mot våra invandrare men att dom knullar vårat svenska folk och rånar oss är helt okej
hoppas du står fast vid dina åsikter och berättar de för din dotter den dagen din dotter kommer hem och kanske har blivit rånad eller nå ännu värre
risken finns ju att du kommer ångra dig enorm när du tänker tillbaka och inser att du hade chansen att rösta på någon som ville göra någon åt saken för ett antal år sen men då ville du inte vara främlingsfientligt och sket i de och såg livet ur invandrarnas ögon men sket i svenskarnarnas rätt till att leva fritt och utan denna skit
-
- Forumsberoende
jag tycker de vore väldigt fel om man tog bort denna trådenPatrik Axelsson skrev:Politik och religion är ju saker som man inte behöver ta upp tycker jag på ett motorforum för det är ju inte det som förenar oss alla som är här oavsett ursprung eller hur? För min del så känns det som "fri dunk" att vara på ett forum som Sävar,, att kunna läsa och ta del av andras erfarenhet gällande olika byggen oavsett bakgrund,:)
Mvh Patrik
även om de inte är motorsnack så ligger de ju inte heller under avanserad motorteknik heller utan under övrigt och under övrigt så snackar man väl också om övrigt och där kan de lika gärna vara politik
vi har ju ändå trots allt val den 19 september och jag tror de är fler än jag som vill lufta mina ideer och tankar samt vad man kommer rösta på
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag personligen tror mona kommer fucka upp för sossarna, hade hellre sett bodström där som ledare för sossarna, Men sen man såg han neka ett drogtest undrar man ju
Nä jag hoppas själv att rödgröna vinner, synd bara att mona inte tar med SD och lovar dom några poster, doms åsikter är inte alls dumma om man kontrar dom blåas..
Fick jag nu inte rösta rött som jag kommer göra (1vänster och 2sosse röster förra valet) så hade mitt val varit SD..

Nä jag hoppas själv att rödgröna vinner, synd bara att mona inte tar med SD och lovar dom några poster, doms åsikter är inte alls dumma om man kontrar dom blåas..
Fick jag nu inte rösta rött som jag kommer göra (1vänster och 2sosse röster förra valet) så hade mitt val varit SD..
Dänniz 073-8447664
Tycker alla partier ligger såpass nära varandra, att de nuvarande 7 riksdagspartierna i själva verket nästan är som 2.
Jag kommer rösta på något parti i alliansen, vilket har jag inte bestämt mig för än, men det lutar åt kristdemokraterna då de är ganska konservativa.
Sverigedemokraterna tycker jag sköter sig dåligt, klantar sig, har dålig koll och inte är mogna för riksdagen, hoppas de inte kommer med i det här valet i alla fall.
Röstar man på piratpartiet tycker jag att man säger "jag skiter i allt, bara jag får ladda ner". Partier som bara har en fråga är enligt mig helt meningslösa.
Ser att miljöpartiet inte fått en enda röst, tycker vi bilfolk inte om dem?
Mvh
Jag kommer rösta på något parti i alliansen, vilket har jag inte bestämt mig för än, men det lutar åt kristdemokraterna då de är ganska konservativa.
Sverigedemokraterna tycker jag sköter sig dåligt, klantar sig, har dålig koll och inte är mogna för riksdagen, hoppas de inte kommer med i det här valet i alla fall.
Röstar man på piratpartiet tycker jag att man säger "jag skiter i allt, bara jag får ladda ner". Partier som bara har en fråga är enligt mig helt meningslösa.
Ser att miljöpartiet inte fått en enda röst, tycker vi bilfolk inte om dem?

Mvh
-
- Forumsberoende
Här var det starka känslor. Nu tolkade du in en massa saker i mitt inlägg som inte finns där. Det jag menar är exakt det jag skriver i mitt inlägg ovan, att man ska tänka sig för noggrant innan man röstar. Jag tycker inte att mångkulturen medför särskilt många fördelar och att invandringen bör begränsas och istället satsa på att kunna integrera dom som är här idag och sköter sig. Ny Demokrati sabbade tyvärr diskussionen kring Invandringspolitiken fruktansvärt mycket på 90-talet och gjorde det till en infekterad fråga, något som håller i än idag.B_Christoffersson skrev:
du behöver endast åka till danmark så har de en liknande sverigedemokraterna dära fast dom heter nå annat
jag anser då att socarna och moderaternas invandrarinställning är farligare för svenska folket än vad du anser att främlingsfientliga partier är
om vi hade endast haft svenskar i vårt land så inte fan hade brotslighetet sett ut som den gör nu
så de du menar igentligen är att vi får inte vara dum mot våra invandrare men att dom knullar vårat svenska folk och rånar oss är helt okej
hoppas du står fast vid dina åsikter och berättar de för din dotter den dagen din dotter kommer hem och kanske har blivit rånad eller nå ännu värre
risken finns ju att du kommer ångra dig enorm när du tänker tillbaka och inser att du hade chansen att rösta på någon som ville göra någon åt saken för ett antal år sen men då ville du inte vara främlingsfientligt och sket i de och såg livet ur invandrarnas ögon men sket i svenskarnarnas rätt till att leva fritt och utan denna skit
Så som du uttrycker dig ovan så hjälper du inte till med att göra detta till ett ämne som går att diskutera.
Man gör det väldigt lätt för sig när man ser allt i svart eller vitt.
/David