evil.tweety skrev:Måste då säga blir riktigt imponerad över bygget.lite skillnad från postorder bilar.hade jag en massa dollar liggandes hade jag nästan bet dig gör en bil till mig med Btw vad är det för växellåda du skulle få tag på jag har lite olika liggandes i garaget om det vore till intresse.även en extra motor med komplett el härva från en audi v8 tänkte om du ville ha lysen blinkers etc i bilen.
Har du någon framhjulsdriven 01e låda?
elhärvan behöver jag inte för det blir enklast att göra en själv som stämmer överns med bilen.
Attenator skrev:Tjenare grabben! banan vad du har legat i, de ser ju kalas ut!
Du skulle ha fått bygga in garaget lite bättre så inte värmen försvinner så lätt, men du kanske vill ha bra ventilation för ångorna förstås?
Det har löst sig nu med värmen. Har fått tag på ett 150kg monster till dieselvärmere, vet inte hur många kw den är på med den drar 9kg diesel i timmen och räknar man på det så ska det bli ca 100kw om jag räknat rätt. Den klarar att få upp tempen på bara några minuter och hela tältet ser ut som en ballong när den är igång
I dag har jag gjort delningar runt in och utsläppen, blir dom jag gjuter i morn.
Haha så värt, då klarar du dig även om det blir stadiga minusgrader iaf! Grymt bygge iaf, hoppas du får till gjutformarna bra, ser ju smidigt ut med glasfiberspruta måste jag säga.
Tror dom brukar sitta på vissa dieselbilar. Någonstanns ska det stå ett nummer på lådan som ska börja eller sluta (kommer inte ihåg vilket) på någon av de här nummrena 012, 016, 01e, 01a
Det ser ut som en 012 låda på bilden tycker jag. Lite lurigt från den vinkeln.
Det syns på art. nr. på husen, de börjar med växellådstypen.
(Kan bli lite förvirrande när en ny växellåda kommer som baseras på ett gammalt hus dock, men i det här fallet ska det stämma)
01E satt i passater, a4 a6 mm. 01- (pumpe duse) Inte på vanliga gamla 1,9tdi med pump.
Sedan satt de på v6 tdi och v6 biturbo (bensin) Undrar om de fanns framhjulsdrivna? Antagligen på v8:or också, men det vet jag inte.
Äldre A6 (audi 100 modell) 5:a diesel fanns de också på
blir ju finfint det där
om man ändå hade tiden själv - då skulle det stå både en porsche 356 replica hemma nej två förresten och en båt nej två och en och en .....
testa att lägga upp lite trådar med bilder på engelska forum
det byggs ju en hel del kitcars där - kanske kan betala sig...
såja bytt användarnamn från cab till mitt riktiga namn
tyvärr gick det inte att byta ansikte
I dag har jag hunnit med att gjort klar avdelningen för motorhuven. Att göra en avdelning tar längre tid än att gjuta själva detaljen och det är med härd tiden inräknat. Men det här var den sista avdelningen. får jag vara ledig på fredag gjuter jag motorhuven och sen på söndag blir det förarutrymmet.