hur ska ni rösta i september?

Tjata om vad som helst .

HUr ska ni rösta?

Socialdemokraterna
12
10%
Vänsterpartiet
6
5%
Miljöpartiet
1
1%
Folkpartiet
4
3%
Moderaterna
34
28%
Centern
0
Inga röster
Kristdemokraterna
3
2%
Sverigedemokraterna
53
43%
Piratpartiet
3
2%
Annat/ blankt
7
6%

Antal röster: 123

Användarvisningsbild
Erik N
För mycket laddtryck

Inlägg av Erik N »

kommer att rösta rött då jag vill kunna leva ifall man blir utan jobb, sen har man nära och kära som lever på pension och är sjuka och vill dom bara väl.

hade kunnat rösta sd ifall dom hade mer vettig politik som inte bara rör invandring.
Svetsar och skruvar i det mesta

Erik Norrman Piteå
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende

Inlägg av dundersmurfen »

Är det bara jag som har ett stort orosmoln över hela saken?

Skatter höjs, steg för steg, bit för bit, det tillkommer nya skatter... Visst ändras det om och sänks ibland också, men då kompenserar dom ju med att höja på flera andra håll istället...

Man drar ner på: egentligen allt, eller hur?

Vad händer egentligen? vart går alla pengar åt? Statsskulden? För den är väl knappast någon belastning ELLER?

Från wikipedia: "Den svenska statsskulden uppgick den 31 mars 2010 till 1 130 050 936 946"

Jag tror fan det är kört alltså, finns ingen möjlighet att komma tillbaka från detta.

Jag ska bli norbagge.... ;)
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
jp
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av jp »

39% ska rösta på SD, sjukt!
/JP

SIMPSON -The Leader in Motorsports Safety
Simpson Shop
Viper Shop
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende

Inlägg av JohanK »

jp skrev:39% ska rösta på SD, sjukt!

Tycker du?, varför tror du att det är så då?

Jag tror inte att folk röstar på ett missnöjesparti helt utan anledning.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Det är väl en ruskig tur att det inte är politiken som ska förena oss här på STS :hihi:

själv så är ja nog politiskt ganska så i mitten men ändå åt höger :wink:

Men det är ju detta som är demokrati man kan ha olika politisk åsikt men ändå kunna ha kul ihop i livet .
En som har en annan politisk åsikt är ju inte min :evil: FIENDE.
utan en som tycker lite olika i vissa frågor än va ja tycker. :wink:

SEn så var det nån som skrev att det är katastof att man kan göra vinst på skolan och vård. Och själva vinsten kan ju alltid diskuteras.

Men ännu VIKTIGARE fråga man bör ställa sig är hur kan privata alternativ i MÅNGA fall få ett mkt bättre resultat med samma peng.

Ja skiter i om det är privat eller inte bara det fungerar. och privata skolor och vård får oftast en mkt hårdare kontroll pga av misstänksamhet.
Min fru stog i kö ett år för en magnetröntgen av nacke i en vanlig vårdcentral och inget hände. sen bytte vi till ett privat allternativ som inte kostade oss något personligen, men vips så ringde det en människa hem och helt plötsligt kunde hon själv välja tid som passade iof 10 mil bort .
känner till flera liknande situationer.
men därmed inte sagt att ja vill ha det som i USA bara lite alternativ att välja på som rör om lite i grytan :thumbright: Så inte ALLA pengar hamnar i det "svarta hålet"
jp
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av jp »

Jag tycker det är helt bortkastat att rösta på ett "missnöjesparti" dom har varken kompetens eller intresse att driva samhällsfrågor på ett realistiskt sätt. Politik är kompromisser, precis som livet i stort. SD sitter i sin egen bubbla och leker med människors kortsiktiga känslor. Dom trycker på inflamerade punkter i folks medvetande och skapar på så sätt ett kortsiktigt förtroende. Dom har inga som helst förutsättningar för att driva en trovärdig långsiktig politik i en demokrati.
Det är min personliga reflektion över det jag sett av SD:s agerande de senaste åren.
Jag tycker nog likadant om de andra missnöjespartierna, tror jag. :-)

JohanK skrev:
jp skrev:39% ska rösta på SD, sjukt!

/JP

Simpson Shop
Viper Shop
jp
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av jp »

Patrik H skrev:Min fru stog i kö ett år för en magnetröntgen av nacke i en vanlig vårdcentral och inget hände. sen bytte vi till ett privat allternativ som inte kostade oss något personligen, men vips så ringde det en människa hem och helt plötsligt kunde hon själv välja tid som passade iof 10 mil bort .
känner till flera liknande situationer.
men därmed inte sagt att ja vill ha det som i USA bara lite alternativ att välja på som rör om lite i grytan :thumbright: Så inte ALLA pengar hamnar i det "svarta hålet"
Samma sak för min fru, Annelie. På vårdcentralen händer inte ett skit, ingen hjälp. Vi utnyttjar hennes arbetsgivares privata sjukförsäkring och vips får hon hjälp med sin knäskada...
Jag tycker det är toppen att det finns alternativ och att det finns dom som får tjäna pengar så att dom kan leverera bra produkter och tjänster!
/JP

Simpson Shop
Viper Shop
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

jp skrev:Jag tycker det är helt bortkastat att rösta på ett "missnöjesparti" dom har varken kompetens eller intresse att driva samhällsfrågor på ett realistiskt sätt. Politik är kompromisser, precis som livet i stort. SD sitter i sin egen bubbla och leker med människors kortsiktiga känslor. Dom trycker på inflamerade punkter i folks medvetande och skapar på så sätt ett kortsiktigt förtroende. Dom har inga som helst förutsättningar för att driva en trovärdig långsiktig politik i en demokrati.
Det är min personliga reflektion över det jag sett av SD:s agerande de senaste åren.

JohanK skrev:

eftersom du skriver så dära så verkar du inte speciellt påläst om vad sd vill igentligen
dom har riktigt många andra saker som dom vill ha ändring på med du har endast hakat upp dig på utläningsfrågorna och missat allt annat

läs på sd hemsida så ska du se att de är inte en bunt med rasister som vill härma hittler och förinta utlängingarna i sverige
dom vill inte sparka ut varenda utläning heller
men man vill begränsa invandringen rejält och de är bara positivt

sen kommer inte sd vinna valet men de skulle inte förvåna mig om dom får 10% och de ska dom ha också tycker jag
och får dom tex 10% så kommer dom göra precis lika bra jobb som någon annat parti
du tycker inte sd skulle klara av sin uppgift i regeringen men hur bra tycker du verkligen moderaterna klarar av sina uppgifter

inte är de nå stjärnor på något sett utan ett gäng grisar som försöker roffa åt sig så mycke pengar och skit som möjligt och göra dom rikare ännu rikare att man sen då i prencip utplånar dom fattiga de tycker dom inte är så noga

sen måste jag säga att de är jävligt störande att bli utförsäkrad från försäkringskassan tack vare moderaterna och kanske måste söka socbidrag och veta att mustfa från irak får 1000 kr mer än mig i extistensminimum trotts att de är min morfar och mormor och så vidare som byggt upp detta land då har jag i alla fall rätt till samma ersättning som en kille från irak som kommit inglidande på en bananlåda och in i kassa kon direkt
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

B_Christoffersson skrev:
loop skrev:B Christoffersson

Man ser verkligen ghettoproblemen där du bor i din byggtråd :)
om jag då får fråga
så vars fan har du sett en bild på min bostad då inte fan är de då i min byggtråd i alla fall

har du däremot sett en grå byggnad så har du sett en gammal skola som jag har köpt som är ombyggt till garage på 80kvadrat 4 meter till taket och ytteligare 300 kvadratmeter extrautrymme som ska bli en stugdel och festlokal
men jag bor inte i detta som du kallar getto utan i en 2 i centala råneå

om de menar att byn är ett getto så får du väl tycka de vi har då jävligt roligt offta och de händer då saker om du vill kalla de getto så förmodar jag att du är en av pojkarna på stureplan med slips och rosa skorta

att du sen hoppar på mig och försöker göra dig rolig och trycka ner en som du då kallar rasist de skiter jag fulständigt i
men vi i gettot har ett ord för de och de är väl feg liten ynkrygg
Såg du smileyn?
Det finns inga ghettoproblem norr om Sthlm, det var det jag ville säga på ett roligt sätt.
Ynkryggar är för mig de som sparkar neråt(på de längre ner i samhället än en själv i detta fall).

Jag bor själv i en liten by på landet.
bonden
För mycket laddtryck

Inlägg av bonden »

Till er som röstar V, vad tror ni händer när vi inför 6 timmars arbetsdag med bibehållen lön?
Genialiskt! Tvinga företagarna som överlevt det genom tiderna dominerande röda styret att flytta verksamheten till polen kina etc som så många redan gjort. Alla kan jobba i den offentliga sektorn! Eller?
Det är fascinerande att ett parti med sån fullkomlig frånvaro av verklighetsuppfattning sitter i riksdagen.

Förra valet ville dom förbjuda säsongsanställningar. Då måste ju företagen anställa året runt istället = mer jobb. Smart! Det som egentligen skulle hänt är att vi skulle fått äta polska jordgubbar tills det kom ut genom öronen och skidsemestra i alperna i stället. Och mindre jobb kvar i sverige.

Jag kommer rösta på alliansen, för utan en ekonomi som fungerar blir det sämre för alla, ÄVEN "dom fattiga".
Jag vågar inte ens tänka tanken på hur det hade sett ut i sverige om de rödgröna styrt under den ekonomiska krisen.

Ta från dom rika och ge till dom fattiga låter ju visserligen fint och ädelt, men tänk lite längre så ser man lätt att V-partiets politik skulle vara en katastrof för sverige

Robin hood är en disneyfilm för barn.
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

loop skrev:
B_Christoffersson skrev: om jag då får fråga
så vars fan har du sett en bild på min bostad då inte fan är de då i min byggtråd i alla fall

har du däremot sett en grå byggnad så har du sett en gammal skola som jag har köpt som är ombyggt till garage på 80kvadrat 4 meter till taket och ytteligare 300 kvadratmeter extrautrymme som ska bli en stugdel och festlokal
men jag bor inte i detta som du kallar getto utan i en 2 i centala råneå

om de menar att byn är ett getto så får du väl tycka de vi har då jävligt roligt offta och de händer då saker om du vill kalla de getto så förmodar jag att du är en av pojkarna på stureplan med slips och rosa skorta

att du sen hoppar på mig och försöker göra dig rolig och trycka ner en som du då kallar rasist de skiter jag fulständigt i
men vi i gettot har ett ord för de och de är väl feg liten ynkrygg
Såg du smileyn?
Det finns inga ghettoproblem norr om Sthlm, det var det jag ville säga på ett roligt sätt.
Ynkryggar är för mig de som sparkar neråt(på de längre ner i samhället än en själv i detta fall).

Jag bor själv i en liten by på landet.
okej ja då missföstog jag dig tidigare jag trodde du menade att jag bodde i ett gettohus :doh:
men jag ber om ursäkt
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende

Inlägg av Daniel-635 »

Tycka vad man vill om privatisering av sjukhus och skolor.
Ibland kan det gå snett ändå.

Räddnings tjänsten i kommunen där jag bor hade dyr lokal hyra.

Den genialiska lösningen var att inte använda ett av garagen som låg i samma lokal.
På så vis kunde kommunen sänka hyran så att dom hade råd att betala till sig själva :doh:
Alltså allt detta i samma lokaler, så i princip låste dom en port så ambulans eller om det var brandbilar hade ett porthål mindre till förfogande.

Men den typen av logik kan vad som helst hända, privat drivet eller inte :doh:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
jp
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av jp »

Själv kan jag inte se att jag på något sätt diskuterat just SD och deras invandringspolitik...vart ser du det? Men det kanske är just det som blivit deras signum, om det är så är det ju verkligen beklagligt för SD, för där har dom verkligen misslyckats att kommunicera vad dom verkligen menar med den delen av sitt budskap. Det är iofs ett bra budskap, där håller jag nog med dom i stort. Du behöver inte vara orolig för att jag inte har läst på hur SD vill verka i Sverige, det har jag gjort...men jag tror inte på deras förmåga att genomföra det dom vill.
Jag gillar helt enkelt inget missnöjesparti, jag tycker det är mer rakryggat att kliva in i etablerade organisationer och driva/övertyga/bevisa att man har bättre ideer än de gamla etablerade vägarna som de flesta partier vandrar...
det är som sagt vad JAG tycker.
B_Christoffersson skrev:
jp skrev:Jag tycker det är helt bortkastat att rösta på ett "missnöjesparti" dom har varken kompetens eller intresse att driva samhällsfrågor på ett realistiskt sätt. Politik är kompromisser, precis som livet i stort. SD sitter i sin egen bubbla och leker med människors kortsiktiga känslor. Dom trycker på inflamerade punkter i folks medvetande och skapar på så sätt ett kortsiktigt förtroende. Dom har inga som helst förutsättningar för att driva en trovärdig långsiktig politik i en demokrati.

eftersom du skriver så dära så verkar du inte speciellt påläst om vad sd vill igentligen
dom har riktigt många andra saker som dom vill ha ändring på med du har endast hakat upp dig på utläningsfrågorna och missat allt annat

läs på sd hemsida så ska du se att de är inte en bunt med rasister som vill härma hittler och förinta utlängingarna i sverige
dom vill inte sparka ut varenda utläning heller
men man vill begränsa invandringen rejält och de är bara positivt

sen kommer inte sd vinna valet men de skulle inte förvåna mig om dom får 10% och de ska dom ha också tycker jag
och får dom tex 10% så kommer dom göra precis lika bra jobb som någon annat parti
du tycker inte sd skulle klara av sin uppgift i regeringen men hur bra tycker du verkligen moderaterna klarar av sina uppgifter

inte är de nå stjärnor på något sett utan ett gäng grisar som försöker roffa åt sig så mycke pengar och skit som möjligt och göra dom rikare ännu rikare att man sen då i prencip utplånar dom fattiga de tycker dom inte är så noga

sen måste jag säga att de är jävligt störande att bli utförsäkrad från försäkringskassan tack vare moderaterna och kanske måste söka socbidrag och veta att mustfa från irak får 1000 kr mer än mig i extistensminimum trotts att de är min morfar och mormor och så vidare som byggt upp detta land då har jag i alla fall rätt till samma ersättning som en kille från irak som kommit inglidande på en bananlåda och in i kassa kon direkt
/JP

Simpson Shop
Viper Shop
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Jag ger fan i allt,å häller upp en sup,å skiter i om rösten min blir hes&whiskey djup...........(Väldigt kluven inför detta valet)
/Rännan :thumbright:
Wallisson
0708968206
Zkunk
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Zkunk »

Förstår inte varför politiker är så korkade :shock:
Liksom, vilken "svensson" som helst fattar ju att de inte är lönt att tömma båten hela tiden om man inte pluggar igen hålet! :doh:

Ruskit drygt att åka in en kväll till AKUTEN för att sitta där i 4 timmar utan hjälp...

Naj, de vettigaste att rösta blir helt klart SD

/Christoffer
Låst