grevens amazon
grevens amazon
köpte en amazon-65a på skroten i maj.den var helt orginal,en gubbe hade ägt den men köpt en nyare bil och tyckte den hade gjort sitt.
åkte till garaget och utrustade den då intet ont anande amazonen med röda scallops och mags och åkte typ en månad.tanken var väl att låta den vara,bara ha som bruksbil och inte spåra ur,men det sket sej rätt hårt.kapade upp huven,höjde och förlängde.kapade bort grillen och gjorde en ny.sågade av hela bakpartiet och svetsade tillbaka en bit bakom/ovanför.kofångaren fick flytta till bra-å-ha-högen då en buick-66as passade bättre.bakaxeln sköts efter ca 6 veckor och fick smaka aga.
står just nu i garaget för axelbyte,då både axeln och alla bussningar var helt slut.när den ändå står på pallbockar passade jag på att klyva hjulhusen och bredda 10 cm.den trötta gamla spisen har fått sällskap med en turbo+intercooler.när det är klart ska taket och framflyglarna masseras till lämlig form.finns lite bilder på
http://grevensamazon.myphotoalbum.com/albums.php
åkte till garaget och utrustade den då intet ont anande amazonen med röda scallops och mags och åkte typ en månad.tanken var väl att låta den vara,bara ha som bruksbil och inte spåra ur,men det sket sej rätt hårt.kapade upp huven,höjde och förlängde.kapade bort grillen och gjorde en ny.sågade av hela bakpartiet och svetsade tillbaka en bit bakom/ovanför.kofångaren fick flytta till bra-å-ha-högen då en buick-66as passade bättre.bakaxeln sköts efter ca 6 veckor och fick smaka aga.
står just nu i garaget för axelbyte,då både axeln och alla bussningar var helt slut.när den ändå står på pallbockar passade jag på att klyva hjulhusen och bredda 10 cm.den trötta gamla spisen har fått sällskap med en turbo+intercooler.när det är klart ska taket och framflyglarna masseras till lämlig form.finns lite bilder på
http://grevensamazon.myphotoalbum.com/albums.php
grevens amazon
nej,hade lite för mycket fritid och inspration en kväll och gjorde tänderna av rör som jag kapade ur kilar ur,pressade ihop,svetsade och slipade.tog ca 6 timmar att göra grillen....
bakdelen blev lite grotesk,men det är temat för bilen

bakdelen blev lite grotesk,men det är temat för bilen

grevens amazon
tja Jonne.om jag lyckas lura av lillmatte hans isdäck så...
amazonv8:med aga diff åker man inte runt,mest rakt fram....
har kört ca 500 mil med den sen maj,till jobbet,landet,träffar,cruisingar.känns det jobbigt?

har kört ca 500 mil med den sen maj,till jobbet,landet,träffar,cruisingar.känns det jobbigt?
grevens amazon
...och via en flygande besiktning.... 

-
- För mycket laddtryck
Re: grevens amazon
Nä känns väll inte speciellt jobbigt,det är inte min bil och jag slipper köra den.Gör vad du vill med dengreven skrev:tja Jonne.om jag lyckas lura av lillmatte hans isdäck så...![]()

Bygger -31:a A-ford coupé med DeSoto 345" hemi.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
grevens amazon
har uppdaterat med lite fler bilder på vad som har hänt senaste veckan.
hade visst en tråd här...
har hänt en hel del sen sist.taksänkningen,breddningar,helsoffa fram,rutor,en hel del spackel,ny el,avgassystem mm .besiktade den för en vecka sen med 5 st skit 2or.
finns såklart massor kvar bla byte till B230E och BW55,bygga om bakpartiet,sidorutor mm
mycket nya bilder på länken

finns såklart massor kvar bla byte till B230E och BW55,bygga om bakpartiet,sidorutor mm
mycket nya bilder på länken
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende