har även lokaliserat 2st motorfästen på donatorbilen under snön... får väl försöka demontera dom imorgon.
har insett att det enbart till en början ska byggas för att passera SBP.
alltså slänga i motorn med en m46 låda, se till att all el är ok och smörja upp bromsarna och slänga dit en bränslepump och avgassystem...
när den sedan passerat SBP så blir det till att byta ut stolarna, montera IC, byta till bmw lådan och sedan ställa på laddet
fint väder blev det idag.. då passade jag på att tuffa igång gamle fergusson och slänga i motorn, och en m45 låda jag hittade... (för att jag ska få hastighetsmätare på besiktningen)
blir tight mot bromsvätskebehållaren, så jag får nog bjuda till av min kropp för att få låna ett insug en kompis har ligger och samlar damm...
grenröret passade inte som väntat, blir alltså att bygga om det lite..
vet inte om det har någon sexuell betydelse, men såhär ser den alltså ut nu...
ja de kommer bli av, ska göra ett litet ryck snart kanske..
har stannat av lite i brist på motivation kan man säga, plötsligt blev det hoj väder och jag har hållit på med garageritningar till ett bygglov.
roligt att någon är intresserad av bygget iaf... får motivationen att stiga lite
jaa.. semestertiderna är över, och suget börjar krypa sig på igen...
fick ett ryck härom helgen och skruvade dit växellådsbalken, bytte mellanaxel så jag kan driva en fördelare i blocket, monterade ett ståldrev på veven och lite sånnt pill..
har sedan vart på div garagebesök som fått suget att stiga ytterligare, så nu ska jag försöka få tag i en garageplats någonstans över vintern..
för dom få intresserade kan jag ju säga att jag har slitit bort de gamla avgassystemet, passat in intercoolern och bytt mellanaxeldrevet till ett kamdrev istället... så det händer lite iallafall
ska ta ta o slänga upp lite bilder på nya garageplatsen framöver också.
står dock en hårig saab 2 meter brevid och nästan smittar volvon med oljeläckage och lösa bultar...