har nu provat 2 olika vr givare, turbobanditens och nu en bmw.. och olika kablage till dom... men varvräknaren studsar bara i megatune.. och vrider jag potten närmast kanten för att jämna ut störningen så tappar den till slut varven, under 100 ist då, den andra potten spelar då absolut ingen roll hur jag skruvar, blir ingen skillnad ändå.... börjar vara gode jävla less på detta problem.... och när jag kör på starten för att försöka justera in varven så mitt vad det är när man har vridit av tändningen och slår på igen så kommer config error upp, och då har det jävla mongot hoppat över på generic wheel, vilket dom jag har pratat med säger att jag inte ska använda, kör med 36-1 trigger hjul och med original fördelaren... så vad är felet med denna rövbox????
jag blir snart galen å river ut skiten ur bilen!!!!!!!!
Ja, om du kör med triggerhjul så ska du använda generic wheel och inte MSnS mode, har du bägge igång samtidigt så kommer du få config fel om du startar om boxen..
För att aktivera att du bara kör med en tändutgång (= fördelare) så väljer du bara Spark Output A och inga flera.
Men i trigger wheel anger du trigger tand på både A och B.
Då kommer MS:et att skicka ut alla pulser på A kanalen.
både turbobanditens 2 poliga givare samt bmw givaren är testad med polvändning och de blir ingen skillnad
den loggar antingen ett varvtal på 2000-4000
eller så står den stabilt på 90-100 varv men då ger den ingen gnista även fast lägsta varv är ställd på 100
justerar man upp den lite så hoppar den mellan 0 och 2000
de går alltså inte få en enda signal som är mellan 100 varv och 1500
dock kan de vara nå inställningar som är fel åter igen men vi har fått mappar från ms experter och de funkar ändå inte
nåja ante får väl prova inställningarna som bakeliten skriver han verkar ju om någon kunna dessa sprut
backeliten skrev:Ja, om du kör med triggerhjul så ska du använda generic wheel och inte MSnS mode, har du bägge igång samtidigt så kommer du få config fel om du startar om boxen..
För att aktivera att du bara kör med en tändutgång (= fördelare) så väljer du bara Spark Output A och inga flera.
Men i trigger wheel anger du trigger tand på både A och B.
Då kommer MS:et att skicka ut alla pulser på A kanalen.
haha ja då är ju allt jag fått höra helt galet... men ska pröva det ikv när jag kommer hem, ska åka och skruva i lycksele nu i en flistugg, år ju bara NÅGRA mil så är ju inte hemma förens sent
men tack ska du ha
idag blir det att inhandla lite nya tändgrejor, lock och rotor, tommy luhr har hjälpt mig med en jävla massa igår ( backeliten var nog även inkopplad tror jag) så nu skickar den gnista från spolen iaf eften många om & men..., fast gnistan dyker dock inte upp på stiften, så den försvinner någpnstans i fördelaren så då är det bara åka och handla nytt lock och rotor idag..
så tack tommy och backeliten, utan er hade jag nog aldrig lyckats med detta
gnistan dyker dock inte upp på stiften, så den försvinner någpnstans i fördelaren så då är det bara åka och handla nytt lock och rotor idag..
Vet inte om du kollat det, men det kan även vara så att rotorn står mitt mellan stilften i locket då gnistan skickas. En tanke bara.
Lycka till i helgen annars, en tröst i allt elände är väl kanske att det är när det krånglar som man lär sig något. Min installation i RC bilen gick problemfritt, men när jag senare bytte tändkablar under vinterrenoveringen så gick bilen bara till 4000rpm sen misstände den och varvtalssignalen fick spel. Tog en bra stund innan jag fattade att kablarna inte var avstörda.
Sen tror nog jag att ett "riktigt" sprut kan krångla det med om man inte är van att installera. Kan tillläggas att jag är elektroingenjör men får ändå ständigt problem med störda signaler i jobbet, man lär så länge man lever tror jag. Sen försvinner en del kunskap på fredag och lördag kväll tyvärr.
/Micke
Motorsport är både kul och billigt, bara något dyrare än narkotika!
gnistan dyker dock inte upp på stiften, så den försvinner någpnstans i fördelaren så då är det bara åka och handla nytt lock och rotor idag..
Vet inte om du kollat det, men det kan även vara så att rotorn står mitt mellan stilften i locket då gnistan skickas. En tanke bara.
Lycka till i helgen annars, en tröst i allt elände är väl kanske att det är när det krånglar som man lär sig något. Min installation i RC bilen gick problemfritt, men när jag senare bytte tändkablar under vinterrenoveringen så gick bilen bara till 4000rpm sen misstände den och varvtalssignalen fick spel. Tog en bra stund innan jag fattade att kablarna inte var avstörda.
Sen tror nog jag att ett "riktigt" sprut kan krångla det med om man inte är van att installera. Kan tillläggas att jag är elektroingenjör men får ändå ständigt problem med störda signaler i jobbet, man lär så länge man lever tror jag. Sen försvinner en del kunskap på fredag och lördag kväll tyvärr.
/Micke
jodå jag har kollat fördelaren, men gnistan kan tydligen hoppa 40-50 grader utan att det gör någonting, sa tommy igår iaf när vi kollade hur allt stod... men tack för det iaf, hade ju kunnat vara det