Hej!
Jag har en 535 turbo med MS och när man kommer upp i runt 0.5 bar "dör" bilen tills man har släppt gasen helt,sen om man kommer upp till 0.5 dör den igen osv. vad kan det vara för fel?
Har kollat / bytt:
*soppafilter
*rotorlock och rotor
*BTR
Körde tidigare med turbo grejjerna på en annan 535a och då gick den inte såhär. Den nuvarande drar även nästan dubbelt så mycket som den gamla gjorde vid lugn/normal körning. (inge kul när man ska åka till och från jobbet varje dag)
535 turbo dör?
Moderator: backeliten
Har du bytt till en "bättre" BTR ? Original Bosch är det enda jag satsar på, eventuellt Malpassi eller Aeromotive. Med billiga eloxerade no-name så spelar man rysk roulette med sin motor.
Trodde först du körde med LMM och chip med större spridare, men sitter det ett styrsystem där så har du möjlighet att datalogga vad som händer. Har du inte utnyttjat den möjligheten kan du lika gärna byta till förgasare och brytarspetsar.
Har du bredbandslambda?
Ladda upp dataloggen någonstans.
Trodde först du körde med LMM och chip med större spridare, men sitter det ett styrsystem där så har du möjlighet att datalogga vad som händer. Har du inte utnyttjat den möjligheten kan du lika gärna byta till förgasare och brytarspetsar.
Har du bredbandslambda?
Ladda upp dataloggen någonstans.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
nä, jag bytte till den som satt på den gamla bilen, en original Bosch.
Någon bredbandare har jag inte tyvärr
Okej, jag har försökt fått till att koppla upp datorn idag, men det verkar inte funka, är totalt nybörjare på sånt här så lite hjälp mottages gärna.
har en USB - seriell adapter från kjell som jag har läst att den ska funka med MS?
Sedan hur vet man om man har Ms1 eller MS2 ?
Mvh//Anthon
Någon bredbandare har jag inte tyvärr

Okej, jag har försökt fått till att koppla upp datorn idag, men det verkar inte funka, är totalt nybörjare på sånt här så lite hjälp mottages gärna.
har en USB - seriell adapter från kjell som jag har läst att den ska funka med MS?
Sedan hur vet man om man har Ms1 eller MS2 ?
Mvh//Anthon
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
jag fattar inteElias Linder skrev:http://wiki.megasquirt.se/index.php/Meg ... _versioner

MS1 = 12x12 rutor i bränsle mappen och tänd mappen. ( detta med extra koden )
MS2 = 16x16 rutor i bärnsle mappen och 12x12 i tänd mappen.
detta står i texten och mycket mer.
har du läst manualen för MS ?
* om inte gör detta så du har lite pejl på vad du gör iaf
*
MS2 = 16x16 rutor i bärnsle mappen och 12x12 i tänd mappen.
detta står i texten och mycket mer.

har du läst manualen för MS ?
* om inte gör detta så du har lite pejl på vad du gör iaf

http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;