200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Ja glasblästrade den 

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Men du köpte du den där lådan av någon här uppifrån? Typ Piteå eller Skellefteå? och att Wallberg tog ned den åt dig när dom va och körd i Skellefteå? =)
För jag kom ihåg att dom nämnde den skulle in i en 200sx från Arboga så jag chansar lite nu
För jag kom ihåg att dom nämnde den skulle in i en 200sx från Arboga så jag chansar lite nu

Teori är när man vet allt och inget fungerar.
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
Det stämmer bra det! 
Köpte den av en Uffe i Skellefteå som lämnade den till Wallberg som var där uppe och körde.
Dom hade båda ganska roligt åt att jag skulle ha den i en liten Nissan. Och hade svårt att tro att den skulle få plats

Köpte den av en Uffe i Skellefteå som lämnade den till Wallberg som var där uppe och körde.
Dom hade båda ganska roligt åt att jag skulle ha den i en liten Nissan. Och hade svårt att tro att den skulle få plats

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Hehe skönt att inte va ute å cykla för en gångs skull
Haha jag kan lova diskussionen kom upp direkt han kom med lådan
Då lencon är rätt lång
det är ba mäktigt å ha lenco i en 200 

Haha jag kan lova diskussionen kom upp direkt han kom med lådan



Teori är när man vet allt och inget fungerar.
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Haha ja då kan jag tänka mig att det blev en kort kardan 
Finns det nån projekttråd eller bilder ute på ditt bygge?
Vore intressant att kika lite på...

Finns det nån projekttråd eller bilder ute på ditt bygge?
Vore intressant att kika lite på...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Provmonterade kåpa med adapter och den passade bolt on
Skönt.
Har märkt ut rätt vinkel så nu är det bara att borra hålen för lådan sen är den klar.

Fick hem nya lameller till kopplingen igår också och även dom passade
Quartermaster med Fords stora spline. 1-3/8 10.
Har svarvat ner axeln lite i spetsen så den passar i bmw lagret.
Tanken är att mäta spelet in/ut när lådan sitter i bilen sen. Då kan jag svarva till en distans som träs på axeln och limmas fast för att få rätt spel. Ska vara 3-5tiondelar spel enligt uppgift...


Har märkt ut rätt vinkel så nu är det bara att borra hålen för lådan sen är den klar.

Fick hem nya lameller till kopplingen igår också och även dom passade

Quartermaster med Fords stora spline. 1-3/8 10.
Har svarvat ner axeln lite i spetsen så den passar i bmw lagret.
Tanken är att mäta spelet in/ut när lådan sitter i bilen sen. Då kan jag svarva till en distans som träs på axeln och limmas fast för att få rätt spel. Ska vara 3-5tiondelar spel enligt uppgift...

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nu har jag hängt i lådan i bilen
Skurit ur lite vid backväxeln på lådan men annars behövdes det inte kapas nått.
Men ja lär behöva skära bort lite mer sen för att få dit spakar, stag osv.
Växellådsbalk blir nästa nu.



Yoken på lådan hamnar där stödlagret satt förut


Skurit ur lite vid backväxeln på lådan men annars behövdes det inte kapas nått.
Men ja lär behöva skära bort lite mer sen för att få dit spakar, stag osv.
Växellådsbalk blir nästa nu.



Yoken på lådan hamnar där stödlagret satt förut


Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Växellådsbalk klart.
Använde Volvo 140 motorkuddar.


Plats så det går att tappa ur oljan.

Fick kapa ur kardantunneln lite mer för att det ska bli bra med spakar och stag...

Nått sånt här blir det.

Har även kapat av min 3mån gamla 10000kr kardan med en 200kr vinkelslip... PRICELESS
Del är skickad till kardanbyggarfirman.

Använde Volvo 140 motorkuddar.


Plats så det går att tappa ur oljan.

Fick kapa ur kardantunneln lite mer för att det ska bli bra med spakar och stag...

Nått sånt här blir det.

Har även kapat av min 3mån gamla 10000kr kardan med en 200kr vinkelslip... PRICELESS

Del är skickad till kardanbyggarfirman.

Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Har handlat lite nya fälgar så jag kan åka gatebil o sånt i sommar också med dom stora pojkarna 
Spacers är beställda av Manton. Blev 88mm bak...

Annars har jag svetsat vidare på kardantunneln.



Spacers är beställda av Manton. Blev 88mm bak...


Annars har jag svetsat vidare på kardantunneln.


Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Ja vet ju inte riktigt heller då jag aldrig kört sån låda eller åkt med nån...knotan skrev:jag är helt novis på detta men hur satans växlar med en sån låda![]()
trodde det va typ en sån som gärna växla upp men va värre å växxxla ned med???
tänker eftersom du skriver om gatebil att det va uteslutet med den typen av växelåda???
Men det ska gå fint att växla ner.
Den här killen åker gata med sin.
http://www.youtube.com/watch?v=PIaLTN5sgO8
Sen hur det är att köra på bana har ja ingen aning om.. säkert lurigt men det är klart det går om man vill.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx