
Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
Nu är mittendelen av bilen gjuten och även den sista formdelen. Nu är det bara att börja bygga lite tjocklek på laminatet, men det är som tur var inte lika omständigt som att gjuta understa lagret där det är gelcoat och annat grejs man behöver hålla på med.
Sen måste det även göras någon ställning för formarna för att kunna ställa dom upp och ned sen vid gjutningen är långt ifrån klart även om det börjar se klart ut.

Sen måste det även göras någon ställning för formarna för att kunna ställa dom upp och ned sen vid gjutningen är långt ifrån klart även om det börjar se klart ut.

Ska bli intressant att se resten hur du går till väga med själva karossen 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Hej.
Mycket intressant projekt och fantastiskt jobb, mer eller mindre utomhus!
Hur mycket material har gått åt till formen så här långt?
Var köper man en sådan spruta du använder? Pris?
Mvh
Mycket intressant projekt och fantastiskt jobb, mer eller mindre utomhus!
Hur mycket material har gått åt till formen så här långt?
Var köper man en sådan spruta du använder? Pris?
Mvh
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Så här långt har det gått åt ca:Toni skrev:Hej.
Mycket intressant projekt och fantastiskt jobb, mer eller mindre utomhus!
Hur mycket material har gått åt till formen så här långt?
Var köper man en sådan spruta du använder? Pris?
Mvh
18 kg gelcoat
40kg polyester
40kg glasfiber
Jag räknar med att det ska gå åt ungefär lika mycket till innan formen är klar. Jag skulle ha byggt en mindre bil

Sprutan jag har köpte jag begagnad på blocket tillsammans med två rullar glasfiber. Men om man nöjer sig med att bara spruta fiber, vilket jag gör när jag är själv och plastar finns det att köpa på ebay.
http://cgi.ebay.com/Chopper-Gun-Gear-Re ... 3a53a79f55
Borde inte vara så svår att bygga häller, är bara en luftdriven motor som driver en rulle med rakblad i och sen en justerbar gummirulle som håller i mot, sen är det ett luftmunstycke som hjälper till att blåsa fram fibren.
Hej
Jag bygger en mittmotorbil och kör med Audi 200´s 4,2 V8 och en 6-växlad manuell låda från en Audi 100 2,5 diesel -92:a. Den ska visst tåla lite mer vrid.
Den heter ARX 28480, sitter stansat på högra undersidan.
På vänstra sidan efter drivaxeln står det gjutet 01E 301 211.
Eller om det satt tvärtom...
Motor o låda passar ihop utan problem, bytte dock tråget för att få ett "cleanare" utseende mot lådan.
V8:an fanns med manuell låda i S6:an, men de är svåra att hitta på skroten.
Toni
Jag bygger en mittmotorbil och kör med Audi 200´s 4,2 V8 och en 6-växlad manuell låda från en Audi 100 2,5 diesel -92:a. Den ska visst tåla lite mer vrid.
Den heter ARX 28480, sitter stansat på högra undersidan.
På vänstra sidan efter drivaxeln står det gjutet 01E 301 211.
Eller om det satt tvärtom...

Motor o låda passar ihop utan problem, bytte dock tråget för att få ett "cleanare" utseende mot lådan.
V8:an fanns med manuell låda i S6:an, men de är svåra att hitta på skroten.
Toni
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 249
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
- Ort: Edsbyn
- Kontakt:
Audi 100/S4 91-94 V8 4,2L fanns med 6Vxl med måste vara samma låda det. som sitter i S6an? Vxl koden kan vara CMG om ja inte minns helt fel..Toni skrev:Hej
Jag bygger en mittmotorbil och kör med Audi 200´s 4,2 V8 och en 6-växlad manuell låda från en Audi 100 2,5 diesel -92:a. Den ska visst tåla lite mer vrid.
Den heter ARX 28480, sitter stansat på högra undersidan.
På vänstra sidan efter drivaxeln står det gjutet 01E 301 211.
Eller om det satt tvärtom...![]()
Motor o låda passar ihop utan problem, bytte dock tråget för att få ett "cleanare" utseende mot lådan.
V8:an fanns med manuell låda i S6:an, men de är svåra att hitta på skroten.
Toni
// Marcus
Team Hansson Racing ||
954 T5r
VCRacing.se
954 T5r
VCRacing.se
Det stämmer rätt bra. CMG har oxå bredare drev till 1:ans växel. Alltså att föredra.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Bra att ni har lite koll på vilka lådor man ska ha så jag vet när jag rasat min 016 låda.
Nu kan man säga att formen är klar! Jag hann innan vintern
Är bara renkapning och några små grejer att fixa som inte går att göra på plats kvar.
Planen är den att det få ligga och efterhärda tills i helgen medans jag städar runt tältet och gör klart lite jobb jag fått skjutit på pga plastningen. Sen blir det paket öppning.

Nu kan man säga att formen är klar! Jag hann innan vintern

Är bara renkapning och några små grejer att fixa som inte går att göra på plats kvar.
Planen är den att det få ligga och efterhärda tills i helgen medans jag städar runt tältet och gör klart lite jobb jag fått skjutit på pga plastningen. Sen blir det paket öppning.

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Blir lika imponerad varje gång
När kommer nästa update?

När kommer nästa update?

Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar