B_Christoffersson skrev:filipwängelin skrev:
haha jord ?!
nä ingen jord i motor här inte, kan vara en synvilla pga av blixen gör att de ser kladdigt ut, men de är väl regjort när jag plockade isär de.
Smörjde med olja när jag honade, kan vara de som runnit så de vart oljit mot trågpackningen längst ner, men ingen jord iaf

om du kollar på bilden där du har monterat nya lager i blocket och så kollar du runt trågkanten så är de gammal olja dära samt på ena fästet som man skruvar alukåpan till växellådan så ser de verkligen ut som att de ligger jord och en massa smuts dära
jag river altid hela motorn och sen tvättar jag blocket säkert en halvtimme med högtryckstvätten och diverse kemikalier
sen kör jag altid över hela blocket med en rotorende stålbprste i borrflugan för att få bort gamal färgräster och skit som inte velat släppa
sen får man oftast gå över men en vanlig stålborste och ta bort där man inte kommer åt som vanligt sen ut och tvätta allt igen med högtrycken
man kan inte vara för noga med rengörningen bara för slarvig

Tro mig den är rengjord med kemikalier. dock har jag inte slipat ytan mot tråget, det är inte gammal olja utan ny olja som runnit från honingen som jag sa. kolla på överdelen så ser du att de är torrt men ej slipat bort de ingrodda smutsen.
Men du har rätt i att man gör rent, men det är det också, bara kanten mot tråget som ska slipas lite med sandpapper.
Vore tacksam om ni slutade kladda ner min tråd.
lille-skutt skrev:m90lådorna ja har kört ihjäl har dött under gaspådrag å inte vid växling... såå de e skitlådor..
jag har oxå dödat fk-kolvar innan, inga problem men ja fick misshandla dom rätt hårt innan ringlandet sprack, att då köra av ännu mer mot kompringen är ingen höjdare...
men visst de kan funka oxå om du verkligen vet vad du gör med ett megastrul sprut, jag har bråkat min beskärda del med dom sprutena, å dippande signaler, glömda öppningar av spridare etc gjorde mig inge vidare glad så ja bytte till autronic sm4..
men ja har en känsla av att du inte hållt på så länge så du lär bli varse om dessa sakerna tids nog
until then - happy horsepower hunting

Att skryta om att få spikningar är kanske inte vad jag skulle rekommendera. För OM man vet vad man håller på med så funkar MS klockrent till ändamålet, om du inte lyckas är en annan sak...
Har själv inte hållit på med eftermarknads sprut men litar på att det funkar. Den som lever får se !
Vet inte men tror de finns iallafall 10 st som kör/kört med svarvade kolvar, och lyckats mappa Ms så att grejerna håller...
Men som sagt, Jag uppskattar om ni slutar kladda. Ge gärna tips men gillar inte folk som går in för att sänka en !