b230fk med 531
b230fk med 531
ska snart köpa en 531 topp med vx3kam, men så till frågan vad ska jag köra på för kamaxel.? jag vill inte att den ska vara skitslö innan ladd men jag vill ha ett rätt så bra register,, jag vill helst ha volvos kamaxlar, vissa säger a-kammen är skit o vissa v, jag har sökt men finner inget konkret svar,
motorn i övrigt när en ltt b230fk, chippad från viking och uppställt ladd och 2,5tum hela vägen med sportkatt.
så vad har ni för kam i era med samma setup typ,?vad ska jag ha för kam?
motorn i övrigt när en ltt b230fk, chippad från viking och uppställt ladd och 2,5tum hela vägen med sportkatt.
så vad har ni för kam i era med samma setup typ,?vad ska jag ha för kam?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Kristoffer Helle skrev:er du seriös? byt til 3" och jag lovar at du vil märka STOR forskjell. Hvis du inte merker nogot så ska du få min bil
med orginal turbon så märker man inte nån större skillnad mellan 2.5 eller 3" avgas.Ludde_ skrev:Kristoffer Helle skrev:Det förste du behöver gjöra er at byta ut til 3" hela vegen!
Vet maskiner som är bänkade til 500hk+ med 2½" system.
så lägg inte energi på att bygga nytt avgasystem innan du byter kam eller byter ut original snurran.
detta beror nog på att orignalturbon helt enkelt stryper så mycket värre än ett rör gör med en halv tum hit eller dit.
med en lite större turbo så är dock skllanden mycket störr
visst klarar man sej upp över 5-600 häst med ett 2.5 avgas.
men skulle man på samma motor som lämnar 500 kus med 2.5" byta till ett bra 3.5" så är det inte omöjligt man skulle få 50-100 häst mer och mycket tidigare ladd.....
så då är frågan om det är värt å chansa,
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Man märker ju veldig skilnad på 2.5" DP og 3" DP.. Har en komplett ny 2.5" og en 3" hvis nogon vil prova
Orginal er ju nestan 2.5".
Laddar man på med 1bar och byter och sejer man nestan inte merker nogon forskjell så er man i samma kattegori som killar som sejer at bilen er så stärk at dom inte märker at dom drar husvagn
Orginal er ju nestan 2.5".
Laddar man på med 1bar och byter och sejer man nestan inte merker nogon forskjell så er man i samma kattegori som killar som sejer at bilen er så stärk at dom inte märker at dom drar husvagn
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 135
- Blev medlem: ons jun 17, 2009 12:08 am
- Ort: Karlskrona
- Kontakt:
knotan skrev:Kristoffer Helle skrev:er du seriös? byt til 3" och jag lovar at du vil märka STOR forskjell. Hvis du inte merker nogot så ska du få min bilmed orginal turbon så märker man inte nån större skillnad mellan 2.5 eller 3" avgas.Ludde_ skrev:
Vet maskiner som är bänkade til 500hk+ med 2½" system.
så lägg inte energi på att bygga nytt avgasystem innan du byter kam eller byter ut original snurran.
detta beror nog på att orignalturbon helt enkelt stryper så mycket värre än ett rör gör med en halv tum hit eller dit.
med en lite större turbo så är dock skllanden mycket störr
visst klarar man sej upp över 5-600 häst med ett 2.5 avgas.
men skulle man på samma motor som lämnar 500 kus med 2.5" byta till ett bra 3.5" så är det inte omöjligt man skulle få 50-100 häst mer och mycket tidigare ladd.....
så då är frågan om det är värt å chansa,
Självklart är det så, därför jag skrev att han inte behövde bry sig om avgassystemet innan han bytt ut snurran.
Mvh
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm