Ja, men Jens har ingen kamsynk på motorn så varje gång man startar motorn blir det lotto när var spridare öppnar. Men alla andra fördelar av att köra sekventiellt har han fortfarande kvar förstås.Tommy Luhr skrev:Vems är sekventiellt med eller?
Men å andra sidan, spridar-vinkel är inte direkt något som behövs på den här motorn heller, då man håller gaspedalen i botten på startlinjen och släpper den när det är över. Hade det varit en vass rallycross motor utan andningshjälp där man måste ha all körbarhet som finns, då har man andra krav.
Vet inte vad du menar riktigt, det sitter en spridare på varje runner vid toppen.. så i min värld körs det multi-point.Tommy Luhr skrev:Fast ni kanske kör med multipoint?
Någon bromsning av motorn som den är nu lär inte ge så mycket mer effekt bara för att det inte är en F3 som sitter där, det sitter nog mer i att man nu kan lägga en vettig tändkurva istället för den stumma fördelaren.
Men med nästa version av motorn, då blir det nog roligt att ha lite bättre kontroll.
