Är i dagarna att köpa en 145:a som har en påbörjad turbo konvertering. Allt är mer eller mindre klart, det som återstår är bla. bränslesystem vilket jag har lite funderingar över.
Motorn är en b20 med orginalborr och 6-bult, en portad topp (kompsänkt,orginalventiler), C kam, dubbla stromberg med skruvar under, insug till dubbla SU, orginalgrenrör med adapter, 16t turbo, stummad fördelare och slutligen en IC.
Mina funderingar är kring bränslesystemt, för ett par år sedan turbokonverterade jag en annan 140:i. Hade då en malpassi btr och en 240 turbo soppapump monterad bak vid tanken. Fick aldrig den bilen att gå bra och misstänker nusåhär på efterhand att problemet var bränsletillförseln. Så till frågorna för att inte göra om samma misstag igen:
Är dubbla stromberg av denna typ att rekommendera till en ovan nämnd typ av motor? Något speciellt att iakta kring dom utom att plugga choken och sätta i nya o-ringar/packningar?
Hade tänkt köra med en vanlig sugpump bak vid tanken samt en tryckpump ex. 240 turbo framme i motorutrymmet. Bra ide? Eller räcker det med endast en sugpump bak vid tanken? Har nån något prisvärt förslag välkommnas dom varmt

Hur har ni andra gjort för styrningen av bränslepumparna? 12v direkt och bara låta dom gå för full maskin?
Vad siktar man på för ungefärligt bränsletryck ut från btr ---> fuggarna om bilen står på tomgång?
Har sökt runt rätt mycket men inte riktigt hittat det jag klurar på. Så om någon/några vänliga mer vetandes själar vill förbarma sig över mina funderingar vore det jättesnällt

Tack på förhand