halloj
jag har planat planat toppen på min b20 och fått ihop bilen igen, efter lite missöden med saknade o-ringar till vattenpumpen o så så fick jag igång den, den knackade (trodde jag) fruktansvärt, men efter en koll på ventilspelet så blev det mycket bättre..
sen ut o sprätta, provköra, o den gick riktigt bra, men helt plötsligt efter ytterligare justering av ventilspelet så började den misstända något fruktansvärt, och sen dog den, fick inte igång skiten, kollade gnistan den var närvarande, dock inte så ofta som den ska va..
fick tillslut igång bilen, oj oj vad den gick dåligt, o körde hem en kompis, typ 2-300 meter bort, sen på vägen hem så när man skulle gasa så misstände den, för att tillslut dö på vägen och jag fick snällt rulla hem de sista 10 metrarna, lite neförsbacke så det gick..
så, vad tror ni kan va fel? jag tror att tändspolen har sagt upp sig.. nån som har en annan teori?
B20 Stendöd!
B20 Stendöd!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 Stendöd!
Kolla brytarnas avstånd och att det inte är skit på dom.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/