Steves orangea 242 -75 Dyno del 2 (528.2hk)
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
262 & 265 lådorna eller Volvo M50 ( 4 petad ) eller m51 ( 5 petad )
är ju inte så tvär lätt å hitta i dagens läge till rättkurs
är ju inte så tvär lätt å hitta i dagens läge till rättkurs
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
I stort sett alla BMW-lådor med lös kåpa passar emot adapterplattan som finns mellan bmw-lådorna och volvosprängkåpan. Dock blir de förlängning eller kortning av kardan. Troligen förlängning, är de en 5-petad låda så skulle jag tro att 39mm förlängning på en 240-kardan från -87 och framåt blir bra.
// N.
// N.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den passar både getrag och zf lådan från 70 talet med mindre modifierigar. jag säger dock imot nicke vad gällande mellanaxel. jag körde med samma med M45 och min ZF i 142:a om jag inte minns helt fel?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
mattias skrev:Härlig finish på Jonas adapter där
Till dom som vet : Passar den adaptern till samma låda som sitter i min BMW 3.0?
Den 5-växlade Getraglådan har ju lös kåpa på den här bilen..
Kan inte se bilden (kass dator/uppkoppling på jobbet) men du har nog en getrag 262. Det har det suttit på de manuella 3,0:or jag har iaf. Finns ju tydligen en zf också, ska väl vara sådana Jens kör i 140:in
Vad jag vet så är åtminstonde getragarna lika mot kopplingskåpan
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Dumma mig, glömde säga att det är troligen inte en låda från en 3.0a eftersom den är 5-växlad med lös kåpa, troligen från en E28. Min 3.0a var automat från början.
Nåja, den ska ner så småningom - då får man se var den passar.
Nåja, den ska ner så småningom - då får man se var den passar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Då fick du väl byta medbringare på lådan? För ZF-lådan har väl hardyskiva och de har väl inte M45an?Jens Gustavsson skrev:den passar både getrag och zf lådan från 70 talet med mindre modifierigar. jag säger dock imot nicke vad gällande mellanaxel. jag körde med samma med M45 och min ZF i 142:a om jag inte minns helt fel?
Men jag hade iaf kardan från 240 -87 och framåt, den fick jag endast förlänga 39mm (vill jag minnas), med medbringaren var rätt.
Men de kan hända att M45 kardan är rätt längd, men man måste byta medbringare på kardan eller låda då.
// N.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag svarvade av och satt ihop en del ZF och en del volvo+ lite telwin sen anpasade jag den så den vart lite extra lång då passade det rakt av med mellanaxeln som jag kört M45 med.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
inget i denna värd är bolt-onNicke Nyman skrev:Aha, de förklarar saken.
Trodde allting passade bolt-on.
// N.

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Hightech eller inte så är en svarv underlättande!Jens Gustavsson skrev:inget i denna värd är bolt-onNicke Nyman skrev:Aha, de förklarar saken.
Trodde allting passade bolt-on.
// N.men det va ett jobb på ca 2 timmar att bygga om den i min hi-tec svarv från -20 talet så den passar.
Men för att återgå till ämnet så bör Jens lösning eller den lösning jag använde fungera på din bil Erik. Och Getrag 262 finns som 5-växlad också.
// N.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt: