La Carrera Panamericana 2010

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
erikkihl
Lite mer laddtryck

La Carrera Panamericana 2010

Inlägg av erikkihl »

Har nu varit i Mexikoi ca 4veckor och borja att forbereda bilarna infor arets Carrera. SSlanger upp nagra bilder fran helgens test och invignings fest i nya verkstads shoppen.
Nu sa kommer det nagra utlovade bilder....

Halva monteringshallen, finns en lika stor hall till for tillverkning.Gar in ca 8 bilar i varje hall.
Bild
En av 3st Ford Falcons som kommer att koras, dessa kommer att ga i enmer orginal liknande klass.
Bild
HAr ar en till ihopmonterad och testad.
Bild
Min bil som ag har ansvar over en PV med 2,5l EVO motor och Wilwood bromsar utnt om runt om, Proflex fjaderben och ror bararmar. Typ som en super nationell rallycross bil. Dock extremt isarskruvad har..
Bild
Proflexben som jag och en mex polare renoverade, tog nog ca 5 forsok inan vi fick ihop dem ratt... :?
Bild
Bevis pa att man aldrig skall bli forvanad i Mexiko. Sa har trodde en att han kunde laga trycklufts slangen..... :shock:
BildBild
Nu under helgen har Harri Rovanpera och hans som Kalle varit har for att testa bilen som Harri kommer att kora.
Bild
Kalle provsitter volvon.. :wink:
Bild
Harris bil.
Bild
Forra arets vinar bil som Stig Blomquist korde.KOmmer att koras i ar av Michel Jourdain en kand mexikansk forare.
Bild
Fin dragrace mustang som kom pa ustallningen.
Bild
Bara i Mexiko det hander, pa vag till test med bilarna. Har behover man inte lata dem pa slap, man kor dem direkt till testet. :lol: Skulle det vara nagra problem brukar Federala Polisen erbjuda polis eskort 8)
Bild
Bild
Nagra fina bilar som stallde ut under dagen.
Bild
Bild
Bild
Bild
Solnedgang San Miguel ,dags for en Corona och en Tequila :roll:
Bild
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

:thumbright:

Skulle vara kul att se det någon gång :)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Mycket fränt!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

kul att få titta in i verkstan och se hur det går före tävlingen.

berätta gärna mer om teamet och verkstan och hur ni samarbetar och vad du gör i teamet.

riktigt fräna bilar iallafall :thumbright:
lite grovt vad är det för olika klasser?

en PV med evo motor och macpherson framvagn är väll inte veteran trim direkt? :) men riktigt frän!
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Fränt :thumbright:

Som sagt, mer info och uppföljning vore inte fel!
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Var inte den där pvn med i någon biltidning för nått år sen? :) Såg väldigt likt en jag läste om för någon dag sedan i en några år gammal tidning på jobbet som skulle köras den tävlingen med
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Gregerr
För mycket laddtryck

Re: La Carrera Panamericana 2010

Inlägg av Gregerr »

Vad är detta för bil?
erikkihl skrev: Bild
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende

Inlägg av mh »

studebaker
Magnus Helin 0707816992
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Coolt!

Brorsan berätta att du skulle dit, (Ronny som jobbar på kressab)
Han ät lite avundsjuk när han berätta hehe :hihi:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Thed_J
För mycket laddtryck

Inlägg av Thed_J »

Det är en sån grym tävling det där. Kul med backstagebilder.
erikkihl
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikkihl »

Svarar pa era fragor snare ikvall och slanger upp lite bilder sedan gardagen :lol:

Men ar det nagon som har ett ungfarligt atdragningsmoment for framhjulslager pa volvo 240? Drygt 100Nm eller liknande?
erikkihl
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikkihl »

Jens Gustavsson skrev:kul att få titta in i verkstan och se hur det går före tävlingen.

berätta gärna mer om teamet och verkstan och hur ni samarbetar och vad du gör i teamet.

riktigt fräna bilar iallafall :thumbright:
lite grovt vad är det för olika klasser?

en PV med evo motor och macpherson framvagn är väll inte veteran trim direkt? :) men riktigt frän!
Skall forsoka fa upp lite mer bilder pa verkstadenoch hur bilarna ar uppbyggda. Jag ar chefmek pa den gula PV'n, i slutet av den har veckan kommer det fler svenskar som har ansvar for dem andra bilarna.
Grovt sa finns det en historic C klass, som ar typ mer orginal bilar, sedan sa finns det varsting klasen Turismo Mayor dar PV'n och Studebakerna deltar. Dar ar det ganska sa fritt vad man far gora. Finns aven nagon annan klass men ar inte sa insatt i dem.
PV'n ar riktigt trevligt att kora kan jag lov, speciellt nu med de nya bromsarna, tar stopp riktigt fort :lol: Sitter aven justerbar 4link i den och m3e30 dogleg lada.
erikkihl
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikkihl »

The skrev:Var inte den där pvn med i någon biltidning för nått år sen? :) Såg väldigt likt en jag läste om för någon dag sedan i en några år gammal tidning på jobbet som skulle köras den tävlingen med
Ja det stammer den var med Wheels for nagra ar sen. Men da var den mer pippigul .VAr aven ett reportage i Gasoline forra aret om Carreran.
erikkihl
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikkihl »

RoGGaH skrev:Coolt!

Brorsan berätta att du skulle dit, (Ronny som jobbar på kressab)
Han ät lite avundsjuk när han berätta hehe :hihi:
Jo han verkade lite avundsjuk :hihi: Forsokte fa tag pa han pa mailen men han svarade aldrig, da vi ev behovde en porsche mek , men verkar som om det lost sig nu..... :roll:
Han tyckte jag skulle fa ihop min BMW och komma upp a kora med er :wink: Skulle va riktigt kul, far fixa det till nasta sommar!
erikkihl
Lite mer laddtryck

Inlägg av erikkihl »

Tvungen att fa lagga in ett kort pa en Mini som har kort racet.Den ar sa liten sa den blir alldeles gullig i verkligheten :hihi:
Bild
Insidan pa fjolarsvinnarbilen.
Bild
Olackad Ford Falcon som kor i Historic C, den lackades i silver och rott i fredags blev snyggt.
Bild
Kort fran utstallningen forra helgen.
Bild
Kort ifran verkstaden.
Bild
Bild
Kom in en mexare igar och ville ha en bat svetsad. det visade dig vara en speed boat 8) Och som tack for hjalpen att jag svetsade ihop den sa bjod han hem mig till sommarhuset, dar han hade 4batar tilloch sen var vi ute oh akte i 3h. Visade sig aven at han varit mexikansk mastare, sa han kunde aven kora.
Baten som jag svetsade, aluminium skrov med en 350 race motor i med raka ror och vatten jet :lol:
Bild
Baten vi akte i :twisted:
Bild
Bild
Bild
Sa har glad ar man efter 3h med en speed boat :roll:
Bild
Var nere a torget idag, dar det var en valdig indian dans.Vanliga som dom ar sa bjods man in och fick dricka lokala drycker :thumbright:
Bild
Skriv svar