I våras så blev jag av med mina fälgar på bilen, hittade den ståendes på bromsskivorna, plus att det var slangat bensin. Jag bor inte ens i Luleå egentligen men har varit här en hel del det sista halvåret.
Så nu för ca 1 månad sen skaffade en kompis här i Luleå bil, den fick vara i fred i 2 veckor innan det var inbrott i den!!
En Golf II:a där dom hade brutit sönder båda dörrarna, men bara fått upp förardörren. Men dom hade inte stulit någonting. Men sen ett par dygn senare hade dom varit tillbaka och stulit bilstereon, en Denver utan CD!! En sån med radio plus USB och minneskortläsare. Kostar väl typ 700kr ny. Jävligt värt att stjäla en sån...
Sen nu i fredags flyttade en kompis hit till Luleå Porsön för att plugga. Så nu natten mot måndag den 11/10 så hade han inbrott i sin Manta!! Lite drygt 2 dygn fick den vara i fred... Upptäckte i afton att han haft inbrott.
Dom hade brutit sönder låset och skadat dörren och varit in i bilen och stult hans 6x9:er från hatthyllan, för stereon hade han tagit in för att vi berättat för han att det var bäst att göra det p.g.a risk för inbrott.
Sen hade dom även slangat bensin ur hans bil. Och eventuellt stulit en reservdunk, han var inte säker på om han hade lämnat den i bilen.
Men vad är det för jävla lowlife som härjar runt här på Porsön. Stjäl saker som är värda ett par hundralappar, och slangar bensin.
Det är ju så jävla lågt att man undrar ju vad det är för loosers...
Och när bilarna inte får vara ifred speciellt länge, dom måste ju kolla runt här på Porsön titt som tätt.
Vad gör dom med sakerna? Samlar dom på skitsaker eller... Kan ju knappast vara nåt som ger några större inkomster om dom ska sälja det vidare...
Är det flera som är i farten eller är det samma folk som står för allt elände som händer... Och polisen verkar ju inte göra ett skit.
Som sagt det är ju inte så stora pengar i sakerna kanske men det är jävligt störande att inte få ha sakerna i fred plus att det blir ju skador på bilens lack och plåt som inte ser så kul ut och kostar pengar att fixa till.
Sakerna kommer ju knappast tillbaka till mig och mina kompisar men jag ville bara skriva av mig och beklaga mig lite över vilka idioter det finns. Dom borde pröva jobba lite i stället, behöver ju inte jobba många dagar för att tjäna ihop till så billiga saker som dom håller på och stjäl

Är det nån som vet nåt så hojta gärna till

Typ var man kan hitta sakerna... eller vad det är för typer som härjar...
/En som vill att folk ska få ha sin bilar och saker i fred.