Efter lite analyserande kan man säga att mina GT17 definitivt är i botten med 390 Hk, värme är nog det enda man kan åstadkomma med mer laddtryck.
Jag har höjt laddtrycks kurvan på lägre varv lite då fästet blev lite bättre med 255 bakdäck, och sänkt laddtrycket efter maxeffekt så nu laddar jag.
0,8@2500Rpm.
1,0@3500-5000Rpm.
0,8@6000Rpm.
Känns som att motorn mår bättre av detta, och med den höjda tändningen ligger även avgastempen något lägre på de högsta varvtalen.
Sen till något helt annat.
Sedan någon vecka har grannens dotter tagit hit sina katter, strax därefter så försvann en av dem men den andra har irriterat mig så det räcker, med att springa på min bil.
Trots att bilen sällan har stått ute och att jag har blivit allt mer noga med att stänga garage dörrarna, har det vart spår på bilen.
I fredags tvättade jag bort kattspår på bilen för 4de gången på någon vecka och idag TRO fan att det var kattspår på bilen igen, och nu hade inte bilen vart ur garaget.
Sakta började det gå upp för mig, katten som är försvunnen är inte det minsta försvunnen utan snarare instängd
Under en gallerdurk i golvet lyste det lite i ögonen på en förskrämd liten ganska dammig och oljig katt som bott i garaget i minst 1 vecka.
Tur för katten att jag tvättat bilen hela tiden så det funnits lite vatten på golvet.
Och ännu mer tur för katten att man är djurvän
Och ja hon blev glad av att kattstackarn kom fram, efter nästan 2 veckor
Men man får se det som ett tecken, det ÄR dags att polera bilen helt enkelt, för nästa vecka är det utställning igen.
http://www.sportvagnstraffen.se/
En bit sydost om Borås, fri entré