hejsan har köpt en fiero som har fått ett svenskt regnummer alltså godkänd ursprungskontroll. detta gjordes 91 alltså för 20 år sen har inte hänt att nån regat in den ordentligt efter det.
satt en 4a i den från början nu sitter en fiero 6a orginal i den. kan man rega den med den eller tror ni man får problem?
är aven ombyggd från notchback till fastback. är ordentliggt gjort ser ut som en riktig gt fastback från fabrik
regbesiktning av fiero 85a
har nu pratat med besiktningen måste kunna få ett intyg av pontiac att det är ok att byta från 4a till 6a utan att måsta byta en massa andra delar t.ex bromsar etc. även om det är en fiero orginal 6a.
hjälp mig nån vem ska jag prata med hur fasen kontaktar man pontiac i sverige gm har ju lagt ner märket hittar inga nr.
mvh jonny
hjälp mig nån vem ska jag prata med hur fasen kontaktar man pontiac i sverige gm har ju lagt ner märket hittar inga nr.
mvh jonny
i och med att bilen godkändes av tullen när den togs in på 1990 så borde ju den ursprungskontrollen som gjordes då gälla nu också. enligt transportstyrelsen är detta inte fallet eftersom det vart ny lag 2008 som gjorde att dom ska godkänna allt detta. regbesiktaren delade dock inte denna åsikt när jag pratade med honom. han sa att det skulle funka ändå.