
Håkans VW ny bil. sugis
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur gick det nere i gardemoen (stavning
)?

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
volvo
han åkte 9,12 som jag såg sen vet jag inte om han klämde till med någon lägre tid
volvo pv 53 16v
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
det gick bra men ingen 8:a som sagt,
,fästet var lite
skumt det var hur mycket trackbite somhelst men inga monsterbilar
som brände fast det. blev riktiga släpp när fästet väl inte räckte, 60ft
på mellan 1.5-1,6! dessutom bestämde tävlingsledningen att man
inte fick värma däcken i vattnet och sen skröt om världens bästa fäste
pga att minst 10 bilar gick sönder
heja norge!. blev iaf ett pris för snabbaste tid alla klasser
(60 bilar från 10 länder i 4 klasser och "bara"luftkylda WV:s) trots
att Ron Lummus himself körde 1 hundradel snabbare i en shootout
efter prisutdelningen.vi hann inte vara kvar till dom stängde banan
för då hadde vi kommit för sent till jobbet efter 14 timmars hemresa
tack för trevligt sällskap föressten, Johan och alla andra som var där!
/Fredde


skumt det var hur mycket trackbite somhelst men inga monsterbilar
som brände fast det. blev riktiga släpp när fästet väl inte räckte, 60ft
på mellan 1.5-1,6! dessutom bestämde tävlingsledningen att man
inte fick värma däcken i vattnet och sen skröt om världens bästa fäste
pga att minst 10 bilar gick sönder

(60 bilar från 10 länder i 4 klasser och "bara"luftkylda WV:s) trots
att Ron Lummus himself körde 1 hundradel snabbare i en shootout
efter prisutdelningen.vi hann inte vara kvar till dom stängde banan
för då hadde vi kommit för sent till jobbet efter 14 timmars hemresa

tack för trevligt sällskap föressten, Johan och alla andra som var där!
/Fredde
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
som de flästa hört så rulla håkan med bubblan i helgen i piteå.
mycket tråkigt med den fina bubblan men som tur är så klara sig håkan rätt bra men är på sjukhuset än.
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/s ... Id=3941515

mycket tråkigt med den fina bubblan men som tur är så klara sig håkan rätt bra men är på sjukhuset än.
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/s ... Id=3941515
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Leif Nyström har skrivit på SCLF-forumet:
Håkan Lundgren comeback
Här kommer en uppmaning till alla som vill hjälpa Håkan till comeback på strippen.
Sätt in en summa - liten eller stor på PG 8348515-1
http://www.aircoolers.com/SCLF/sclf.asp ... artValue=0
Håkan Lundgren comeback
Här kommer en uppmaning till alla som vill hjälpa Håkan till comeback på strippen.
Sätt in en summa - liten eller stor på PG 8348515-1
http://www.aircoolers.com/SCLF/sclf.asp ... artValue=0
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag vill bara skvallra lite att håkans nya sugmotor är på väg att ta form och att han varit och flödat de nya topparna hos mig men jag vill inte skvallra om några siffror på motorn om jag inte får ok från håkan?
jag hoppas att suget kommer tillbaka och att det blir en bromsning av motorn snart
jag hoppas att suget kommer tillbaka och att det blir en bromsning av motorn snart

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jo, han har hört av sig och jag ska ordna lite givare till insprutningen på nya motorn. Det lät intressant med planerna på insugs-sidan, får jag chans ska jag kika förbi.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...
Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas
.
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.
Målet är 300hk och tio sekunders resor..
/Håkan





Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas

Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning

Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.
Målet är 300hk och tio sekunders resor..
/Håkan





-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå