Värsting trimma en puch

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Red_fox
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:52 am

Värsting trimma en puch

Inlägg av Red_fox »

Har nån nån bra ide hur i helvet jag ska få min puch dakota att gå snabbare.
Jag ska slänga på en 60cc så fort jag hittar nya kolvringar.Men just nu så har jag en 50cc cylinder,jackad kolv,planad topp,filat insug,ställbart munstycke på förgasaren,nytt ostrypt spec gjort avgas system å den går nu 60km/ h å den kommer inte gå så mkt snabbare fast jag lägger på en 60cc.
Å nu är det så att jag har tyvär hamnat på kant med polis chefen här upp så dom kommer försöka plocka mig när dom ser mig så jag undrar om nån här inne har nån ide på ett EXTREMT värsting trim jag kan slänga på eller bygga själv till den :twisted:

Jag bryr mig inte om man bara kan maxa moppen korta stunder med det trimmet
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende
Inlägg: 1142
Blev medlem: tis feb 15, 2005 11:08 pm
Ort: Järfälla / 08 stan

Inlägg av AFFE »

Prova lustgas seriöst menat det finns ett system som heter sneakypeat (stavning?) har sett det monterat på en goped så det borde funka på en moppe åxå :D :D
DaNy
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: mån jun 27, 2005 11:47 pm
Ort: Umeå

Inlägg av DaNy »

AFFE skrev:Prova lustgas seriöst menat det finns ett system som heter sneakypeat (stavning?) har sett det monterat på en goped så det borde funka på en moppe åxå :D :D
Det finns på summit racing
http://store.summitracing.com/default.a ... search.asp
Klyrre
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: tis jul 27, 2004 2:58 pm
Ort: bushen

Inlägg av Klyrre »

tror att addemoto har en en sats med 75cc me reed te puch... borde gå ganska fint me avstämd pipa å en "lagom" gasare =P... enda problemet e att man måste fräsa upp vevhusöppningen ca 9mm...
conny
För mycket laddtryck
Inlägg: 118
Blev medlem: tis jan 13, 2004 11:41 am
Ort: umeå
Kontakt:

Inlägg av conny »

borra upp förgasaren till 15mm och montera en 60cc (54cc) cylinder så ska man kunna få upp den till 80 km/h med max drevning
Användarvisningsbild
Patrik E
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 270
Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av Patrik E »

Sneaky pete kan man inte ha, det system som du sett på gopeder har bränslesoleonid också och är dyrare.
Bild
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
Användarvisningsbild
rebell82
För mycket laddtryck
Inlägg: 418
Blev medlem: tis nov 22, 2005 10:14 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av rebell82 »

Kan ju tipsa om att DT-cylindrar passar om du gör en distans i cylinderfoten och fräser ur blocket. Har för mig att distansen ska vara 7mm men minns inte säkert... Du får slipa upp alla portar neråt för att kompensera den längre slaglängden också. Har ett 70cc eurocilindro på min Montana och den går som satan! :D
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21739
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

peter i sävar har en dakota som går äliga +80 på en kalibrerad cykel dator med "bara" hemfilade org delar.
borrad org cyl till "60cc kolv", filad org gasare, toppdäckad cylinder.

hemligheten är att inte fila för mycket dur på avgas, insug portarna då inte överströmarna inte räcker till på höga rpm hursomhelst. sen så gäller det att få cyl/kolv tät.

lågvarvig men mycket stark+mycket drevning!
patrikh
För mycket laddtryck
Inlägg: 323
Blev medlem: mån dec 05, 2005 5:29 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av patrikh »

Om du ska trimma puch är det väl 75cc ett bra val.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21739
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

patrikh skrev:Om du ska trimma puch är det väl 75cc ett bra val.
jo den är fränast men vevaxlarna höll bara någon vecka i taget för en här i sävar då varvet blev väl högt för org vevaxeln, men det går ju fixa bättre vev säkert.

mikael med cortinan http://www.savarturbo.se/?nomenu=1&sida ... php&bil=mp har en puch packmoppe med strokad vev och MT5 stake eller om det var med sånt vevstakslager :lol:
tros-kaffe
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tor dec 04, 2003 2:00 am

Inlägg av tros-kaffe »

Ska du få fart i en puch så e det enklaste att hänga i en zündapp motor. :whistle:
Minimoppe
dutten
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: lör dec 17, 2005 7:00 pm

Inlägg av dutten »

finns det folk som strokar sin moped? :D coolt!
kalle_86
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis jan 04, 2005 3:01 pm
Ort: Gotland =)

Inlägg av kalle_86 »

Finns en hel del som gör det.
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Inlägg av Nyberg_ »

vad är stroka ?
Skriv svar