Jarmos överladdade camaro 68

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Jarmo
Lite mer laddtryck

Re: Jarmos överladdade camaro 68

Inlägg av Jarmo »

Ja då var den mappad och klar.Även dyno körd!

Tråkit bara med bränslet mitt bränsle tog slut vi fick tanka i åhus deras bränsle var inte så bra dålig kvaliten på E85 SÅ VI FICK AVSLUTA MAPPNINGEN.

Jag är ändå nöjd va vi fick fram i bänken. Vi fick ett haveri på slutet men de va inte så falit de va transport vangnen motor låg på den vekte sig Hjulen var en aning underdimotionerade cbb var en aning tung. detta är ficksat nu vangnen är uppgraderad med grövre doningar!

Tack martin för underhållningen vi gubbar hadde roligt!!!

Fixade lite så det blev lättare att läsa //Steve
Daniel J #43
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Daniel J #43 »

Trevligt. Vad fick ni för effekt? Var ni hos Martin och bromsade?
Jarmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jarmo »

Daniel J #43 skrev:Trevligt. Vad fick ni för effekt? Var ni hos Martin och bromsade?
Vid blugsama 12psi blev det ialla fall 1019hk och 1140nm vid ´6500rpm.Ja vi var hos martin lundkvist!
Jarmo
Lite mer laddtryck

Re: Jarmos överladdade camaro 68

Inlägg av Jarmo »

Jarmo skrev:Ja då var den mappad och klar.Även dyno körd!

Tråkit bara med bränslet mitt bränsle tog slut vi fick tanka i åhus deras bränsle var inte så bra dålig kvaliten på E85 SÅ VI FICK AVSLUTA MAPPNINGEN.

Jag är ändå nöjd va vi fick fram i bänken. Vi fick ett haveri på slutet men de va inte så falit de va transport vangnen motor låg på den vekte sig Hjulen var en aning underdimotionerade cbb var en aning tung. detta är ficksat nu vangnen är uppgraderad med grövre doningar!

Tack martin för underhållningen vi gubbar hadde roligt!!!

Fixade lite så det blev lättare att läsa //Steve
Tack steve skriver som en kråka inte lätt va finne i stora sverige!
THE SHOP
För mycket laddtryck

Inlägg av THE SHOP »

vad hände sen? har ni kört något?
Jarmo
Lite mer laddtryck

camaron 67

Inlägg av Jarmo »

THE SHOP skrev:vad hände sen? har ni kört något?
Kul att någon är nyfiken på camaron.Blev inget kört iår.En del kvar göra på bilen inga stora grejer.De jag saknar är en turbin till lådan har haft kontakt med danielsson.Dom ska få göra mig en turbin dom kan sin sak.Så de är bara för mig att vänta med test repan 2011.
Lakrismannen
Lite mer laddtryck

Inlägg av Lakrismannen »

Grymmt! Sjysst stereo btw!
THE SHOP
För mycket laddtryck

Inlägg av THE SHOP »

Då får man vänta och se vad 2011 ger. hoppas det går bra!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

bilder från jarmo och martin lundqist.

fyll på med mer info nu jarmo och det vore intressant att höra ölite från martin också, spontana tankar gällande motorn och hur den va att bromsa.

från Martins bromsbänk

Bild

lite uppdateringar på oldsen...

Bild

Bild
Jarmo
Lite mer laddtryck

cbb 461 +olds motorn

Inlägg av Jarmo »

Veven fick även dubbla kilspår så de var bara bes ny super demper med dubbla spår.Får hoppas på att den nu håller bättre.
Jarmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jarmo »

Jens Gustavsson skrev:bilder från jarmo och martin lundqist.

fyll på med mer info nu jarmo och det vore intressant att höra ölite från martin också, spontana tankar gällande motorn och hur den va att bromsa.Min spontana reaktion var att de va nog ganska lätt att få ut hk ur denna motor som sakt mindre hjul på prochagern och de kommer mer galopperande hk och vrid!

från Martins bromsbänk

Bild

lite uppdateringar på oldsen...

Bild
Dem som undrar varför gördeln är så nerslipad fanns helt enkelt inte platts för tråget! Gördeln gör nog sin sak endå tror jag!Där sitter även H-profil stakar med goa L19 bult dessa ska tåla 1400hk!Får se om man årkar och och köra denna motor i martins dyno!?.

Bild
392HEMI
Lite mer laddtryck

Inlägg av 392HEMI »

Blir garanterat riktigt grym när den blir klar :thumbright: Hoppas att allt lirar inför 2011 då kan du komma ner till Jkpg och visa vad bilen går för :twisted:
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck

Inlägg av Lantzen »

Är fan den snyggaste modellen på bil som finns speciellt i detta utförande lycka till!!!!! :thumbright:
Jarmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jarmo »

392HEMI skrev:Blir garanterat riktigt grym när den blir klar :thumbright: Hoppas att allt lirar inför 2011 då kan du komma ner till Jkpg och visa vad bilen går för :twisted:
Tackar för inbjudan vad för tävling kör ni där!Hoppas få tummen ur så man får bilen lackerad.Försöka få till en rå lack!!!
Jarmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jarmo »

Lantzen skrev:Är fan den snyggaste modellen på bil som finns speciellt i detta utförande lycka till!!!!! :thumbright:
Jo visst är dom lite råa så att säga.Hoppas bara man kan få till en bra tid vad är idag en bra tid kan man ju undra.Lever lite på den goa tiden då när man körde en typ en hög tia då var de fort!Jag pratar ren gat bil nu!Och tack för din komplimang om bilen!
Skriv svar