rengjorde brytspetsarna och putsade blecket uppe på rotorn, så small den igång

sen hade jag ett vatten läck vid undre kylarslangen, o för att losa slangen var jag tvungen att lossa generatorn för slangklämman satt ju dumt till, det löste sig med polygrip då jag inte hade alla rätta vektyg med mej..
hittade hålet på slangen och kortade den efter att ha kollat hos AD center som inte hade nån slang hemma..hydroscand tyckte dom att jag skulle åka till, sagt o gjort, körde dit, dom hade en slang som skulle passa, men den kunde man i nte böja så mycket som jag ville, utan att knäcka den.. så det blev att korta den som satt där..
sen upp till syrran och säga att allt va ok nu, och bara fylla på vatten, så kunde vi köra hem.. den gick inte riktigt som den ska mistände på högre varv, måste ställa tändningen ordentligt.. sen på vägen hem de sista 4-5km så började den gå varm, så jag gasade på lite för att få både fartvind och bättre kyleffekt från fläkten, fick ändå inte ner värmen, men hem kom jag, sen väl hemma så löft jag på huven och kollade lite, mycket vattenånga, såg att slangen jag kortat blev lite väl kort och generatorn har legat emot och skavt upp ett nytt hål, så nu blir det ny slang från mekonomen..!!