Bra förgasare du har på gång, men det viktiga med förgasare (och insprutning) är alltid att dom ska bara bra inställda. Man kan inte bara köpa förgasare, montera och tro att det ska gå köra...
Börja med att berätta lite om vilken budget du vill hålla dig till och hur mycket mekande du klarar av så blir det lättare att ge bra förslag.
Budgeten hade jag väl tänkt så långt som möjligt under 10 lappar Bilen ska ju bara gå över vintern så..
Mekande har jag inte några som helst problem med.. Om man räknar bort förgasare för det har jag aldrig någonin hållit på med
Men jag vet ju att dem måste ställas in å så. Men har ingen aning om hur osv. (blir väl att lära sig eller lämna bort det till någon som kan det)
40or är i minsta laget för en B21. De sitter för det mesta på ungefär 1,6 liters motorer, Ford Escort och liknande.
Om du surfar runt lite så kan du hitta tabeller med halsring till motorstorlek.
Till en B21 bör du ha 38mm halsring och det går inte något vidare i ett 40mm förgasarhus. Weber rekommenderar max 34mm halsring i 40or. Sätter du i större blir det för lite skillnad mellan halsring och hus. (men allt kan väl iofs funka så det duger för folkrace...)
Du måste byta kam också. Annars får du bara en nästan lika slö B21 som förut, men som brölar och drar mer soppa.
Ett billigt och bra sätt att få sprätt på en b21 är annars att hänga på ett turboaggregat och köra med förgasaren du har.
Det är billigaste hästkrafterna.