Då vare dags för lite garage bilder.
Fick offra ett orginal insug för att kunna göra en lämplig fläns mot toppen då jag failade med 960 toppflänsen som ej stämde mot s80 toppen.. men men
har även gjort en kapmall till alurörena som ja ska kapa till å försöka häfta fast i veckan nu ..
fick ej riktigt plats med 50mm rör så vad gör man inte ?
bara att porta upp lite i samband med portning av toppen .
meckade även ihop enn intercooler samt oljekyl fäste.
är bara tryckrör å grenrör sen har man fullbordat turbodelen iaf.. då saknas det bara motor å växellåda
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
har stått med ett t6 insug och försökt få det att passa på min 960 topp
jag antar att du kommer att köra med lg staken? jag satt och räknade på längderna när jag beställde mina h-profilare. jag konstaderade att rent geometriskt så var längre stake att föredra för att kolvhastigheten är högre blir något högre.
Kökarmicke skrev:Hx60 kommer bli grym! Vad e effektmålet? En bit över 800iaf? Fan, jag e sugen på att bygga en sexa ja me
Hehe ja många som tror på den så får vel provköra den med den iaf
800+ eller så nära 1000 man kan komma? hehe
Har 2 block extra står om du e sugen dock bara 960 motorer men går vel att trimma dom med haha .
Du lär vel sparka igång på kombin din till sommaren, har du tjackat ny motor eller är det stillestånd?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
traktorskåpet ska nog igång till sommaren igen jo, har varit rejäl inspirationssvacka ett tag nu, men de vänder väl nån gång Har lite smått å gott på gång, nya verdistakar finns hemma, kolvar e på ingång å sen blir de lite småuppdateringar på soppasystemet å kylsystemet. Men inget ännu som jag tycker de e värt att uppdatera tråden me
1000hk e fränt, de ska jag försöka mig på oxå till sommarn turbon min ska precis mäkta me det.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Kökarmicke skrev:traktorskåpet ska nog igång till sommaren igen jo, har varit rejäl inspirationssvacka ett tag nu, men de vänder väl nån gång Har lite smått å gott på gång, nya verdistakar finns hemma, kolvar e på ingång å sen blir de lite småuppdateringar på soppasystemet å kylsystemet. Men inget ännu som jag tycker de e värt att uppdatera tråden me
1000hk e fränt, de ska jag försöka mig på oxå till sommarn turbon min ska precis mäkta me det.
Underbart med vitmotorer säg
blir det diesel block för dig eller blir det bensinblock?
Engson motor som fixar med mina motorer ville stoppa i sina egentillverkade foder sen borra till 85mm på min men jag sa nej haha.
betong å orginalfoder tycker ja ska hålla.
fodrena i t6an var 1mm tjockare än i vanliga sugmotorblocket
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Nu uppar jag.
Iochmed att toffe aldrig kan fixa fram mina skärmar å dörrar som tydligen ska vara lackade så tog jag å ringde stoffe lackaren å pratade direkt med honom.
Altså har dom inte blivit lackade å kommer inte bli det lät det som ..
Så har toffe skyllt på lackeraren hela veckan att han inte varit hemma å det ena med det tredje...
Så hitils har jag köpt en bil utan färdig bakaxel som e felkortad utan dörrar å framskärmar med mera som inte e lackat. Coilovers fram som inte var kompletta heller.. Så hittils kunde ja nog ha kastat pengarna i sjön.
Skriver det här efterssom toffe inte svarat i sin mobil på hela helgen.
Frågan är hur man ska gå vidare med detta. . .
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar