Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

spontant så känns den ju lite stor, men jag har ingen egen erfaranhet. men om inte annat ser det ju sjukt brutal ut :D

vad hade du för strategi när du betongade blocket? har inte bestämt mig om jag ska göra nåt liknande i mitt 2.5liters block.
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

strategi och strategi hehe.
fyllde hela vägen upp dit vattenpumpen kommer in i blocket . sen chimsat cylindrarna :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Då vare dags för lite garage bilder.
Fick offra ett orginal insug för att kunna göra en lämplig fläns mot toppen då jag failade med 960 toppflänsen som ej stämde mot s80 toppen.. men men

har även gjort en kapmall till alurörena som ja ska kapa till å försöka häfta fast i veckan nu ..
fick ej riktigt plats med 50mm rör så vad gör man inte ?

Bild
Bild
Bild
bara att porta upp lite i samband med portning av toppen .
Bild

meckade även ihop enn intercooler samt oljekyl fäste.
är bara tryckrör å grenrör sen har man fullbordat turbodelen iaf.. då saknas det bara motor å växellåda
Bild
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

ser bra ut detta, ska bli intressant å se va den presterar i slut ändan.
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.

Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

har stått med ett t6 insug och försökt få det att passa på min 960 topp :doh:

jag antar att du kommer att köra med lg staken? jag satt och räknade på längderna när jag beställde mina h-profilare. jag konstaderade att rent geometriskt så var längre stake att föredra för att kolvhastigheten är högre blir något högre.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Hx60 kommer bli grym! Vad e effektmålet? En bit över 800iaf? Fan, jag e sugen på att bygga en sexa ja me :roll:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Kökarmicke skrev:Hx60 kommer bli grym! Vad e effektmålet? En bit över 800iaf? Fan, jag e sugen på att bygga en sexa ja me :roll:
Hehe ja många som tror på den så får vel provköra den med den iaf :D
800+ eller så nära 1000 man kan komma? hehe
Har 2 block extra står om du e sugen dock bara 960 motorer men går vel att trimma dom med haha .
Du lär vel sparka igång på kombin din till sommaren, har du tjackat ny motor eller är det stillestånd?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

traktorskåpet ska nog igång till sommaren igen jo, har varit rejäl inspirationssvacka ett tag nu, men de vänder väl nån gång :) Har lite smått å gott på gång, nya verdistakar finns hemma, kolvar e på ingång å sen blir de lite småuppdateringar på soppasystemet å kylsystemet. Men inget ännu som jag tycker de e värt att uppdatera tråden me :)

1000hk e fränt, de ska jag försöka mig på oxå till sommarn :twisted: turbon min ska precis mäkta me det.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Kökarmicke skrev:traktorskåpet ska nog igång till sommaren igen jo, har varit rejäl inspirationssvacka ett tag nu, men de vänder väl nån gång :) Har lite smått å gott på gång, nya verdistakar finns hemma, kolvar e på ingång å sen blir de lite småuppdateringar på soppasystemet å kylsystemet. Men inget ännu som jag tycker de e värt att uppdatera tråden me :)

1000hk e fränt, de ska jag försöka mig på oxå till sommarn :twisted: turbon min ska precis mäkta me det.
Underbart med vitmotorer säg ;)
blir det diesel block för dig eller blir det bensinblock?
Engson motor som fixar med mina motorer ville stoppa i sina egentillverkade foder sen borra till 85mm på min men jag sa nej haha.
betong å orginalfoder tycker ja ska hålla.
fodrena i t6an var 1mm tjockare än i vanliga sugmotorblocket
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Nu uppar jag.
Iochmed att toffe aldrig kan fixa fram mina skärmar å dörrar som tydligen ska vara lackade så tog jag å ringde stoffe lackaren å pratade direkt med honom.

Altså har dom inte blivit lackade å kommer inte bli det lät det som ..
Så har toffe skyllt på lackeraren hela veckan att han inte varit hemma å det ena med det tredje...

Så hitils har jag köpt en bil utan färdig bakaxel som e felkortad utan dörrar å framskärmar med mera som inte e lackat. Coilovers fram som inte var kompletta heller.. Så hittils kunde ja nog ha kastat pengarna i sjön.

Skriver det här efterssom toffe inte svarat i sin mobil på hela helgen.

Frågan är hur man ska gå vidare med detta. . .
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
andy_b
Forumsberoende
Inlägg: 522
Blev medlem: fre feb 12, 2010 4:02 pm
Ort: Storvik

Inlägg av andy_b »

åk ut till toffe så löser ni det nog ska du se
nyztrom
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: sön nov 07, 2010 11:36 am
Ort: Sätra brunn

Inlägg av nyztrom »

vi åker imon efter jobbet ogge så ska de nog lösa sig :)
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Henka_ »

tråkigt när de blir så :( klart kul bygge iaf, hoppas på att de går smidigt till sommaren iaf så de blir nå körning :)
*Fyndig text*

Henke K
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

Tråkigt... du verkar dock inte ensam om att ha problem med honom :roll:

Härligt bygge iaf!! :thumbright:
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

har också hadlat av honom med blandat resultat. Hoppas det löser sig, skitrått bygge annars!
dennis P
herrejösses!
Skriv svar