Vilken pump på 1,9d?

En plats för olje-brännare!
>Larsson<
Ganska mycket laddtryck

Vilken pump på 1,9d?

Inlägg av >Larsson< »

Har en caddy 1,9d, som jag hade tänkt att hänga dit en turbo på. Så jag hade samtidigt tänkt att byta ut lucaspumpen till en annan så man kan skruva på lite mer diesel. Har en pump till 1,6d från nån gammal vw t2, samt en 1,9td pump från golf eller passat. Vilken e bäst att använda? ha läst på några forum att 1,6d pumparna ska gå att ställa på rätt så mkt, nån som vet om det stämmer?
Rasmus 85
För mycket laddtryck

Inlägg av Rasmus 85 »

Jag skulle helt klart montera 1,6d pumpen,den saknar rökgasbegränsare men den är ju helt onödig enligt mig :hihi: Har själv bara dåliga erfarenheter av 1,9d/td pumpen så fort man ställer på lite mer bränsle så går inte motorn ner på tomgång,trots att man helt skruvar bort tomgångsskruven..
wccc.fi är ett forum
>Larsson<
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av >Larsson< »

Okej, vet du om det finns olika modeller av 1,6d pumparna? Den ja har är från en Vw transporter 2, så om den duger till?
Rasmus 85
För mycket laddtryck

Inlägg av Rasmus 85 »

Du menar väl T3 transporter från ca 1980-1992,vad jag vet så ska det inte vara någon skillnad på 1,6d pumparna,åtminstone inte på de som jag använt på mina bilar..
wccc.fi är ett forum
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck

Inlägg av pekka kiiskilä »

Jag kör med en påställd 1,9td i min mk2a och den går att ställa på regält det är bara att sktuva ner på vaggan till choken(Kallstarten) det är två m6 muttrar och en är uppskruvad o en nerskruvad gör tvärtom så går tomgången ner direkt.

Pumpen från sn dugdiesel ger inte bränsle för mer hk jämfört med td pumparna.
Skriv svar