Fråga om hydraliska lyftare. b234F

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
eZy
Lite mer laddtryck

Fråga om hydraliska lyftare. b234F

Inlägg av eZy »

Tömde dom först på olja genom att blåsa ut olja och skräp med tryckluft på vetilsidan. Sen ska dom få ligga i dieselbad. Kände mig klåfingrig och blåsa genom oljehålet med, på fyra av dom sexton lyftarna for mittengrunkan vad den nu kalas iväg, betyder det att de lyftarna är kaputta? eller kan jag bara sätta tillbaka vaddomnuheter igen?

hoppas ni förstår vad jag menar.

Ja just det, var klantigt när jag lyft kammhuset så alla lyftare hamnade huller och buller, vågar man mixa, blir ju lite cash att köpa nya?.

Har haft kamremsbrott,

Om nån har ett billigt bakre kamremsskydd för manuell spännare så hojta till, mitt var som knäckebröd.

Mvh/eZy
Volvo 745 16V GLT 1989 B234F Orginal
VW Typ1 1966
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

vad det gäller frågan om de kan sättas tillbaka på "fel" plats så har jag gjort det flera gånger och det har alltid fungerat. (välte plåten där jag lagt alla i ordning en gång :doh: )
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Fråga om hydraliska lyftare. b234F

Inlägg av Dennis Öhman »

Att byta plats är inget problem, dom justerar sig själv när dom är hydraliska, Däremot är dom tom på olja kan du få dra på runt motorn några varv så dom börjar lyfta ventilerna.
Om man kan stoppa tillbaka mitten mojängerna vet jag inte, dom brukar endel ta bort och stoppa i solida stumma så tryckarna blir icke hydraliska. och får då justeras med antingen lashcaps eller att man slipar in rätt ventilspel.
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
eZy
Lite mer laddtryck

Inlägg av eZy »

Aight, iofs sig kommer ju dom ingen stans, men jag köper nog fyra nya..

Had tur med rembrottet 8 ventelir hade haft kontakt, fyra synligt krökta, om jag har tur behöver jag bara fyra nya..
VW Typ1 1966
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

eZy skrev:Aight, iofs sig kommer ju dom ingen stans, men jag köper nog fyra nya..

Had tur med rembrottet 8 ventelir hade haft kontakt, fyra synligt krökta, om jag har tur behöver jag bara fyra nya..
Tror jag kan ha 4st liggandes någonstanns, dom bytes för att dom tickade aningen.. Dom funkar ju lika bra för det..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
eZy
Lite mer laddtryck

Inlägg av eZy »

Nä tack lugnt, köper billigt genom jobbet.
VW Typ1 1966
Skriv svar