Liten update,
Insuget är helt klart nu och även provmonterat. enda som fick justeras var bromsservot som kastades åt fanders..
har beställt eftermarknads pedalställ med bromsvåg.
Sen svetsade jag klart grenröret i helgen sånär som på wastegate rörena som ska brännas ihop helt bara .
Ska försöka ta tag i en låda å koppling i nästa vecka sen e man helt klar med alla större sakerna runt om motorn .
tror ni insuget kommer funka bra i volym och utformning?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
dedär insuget kommer nog funka riktigt bra tror jag iaf, de ser ju egentligen modellmässigt ut som dom som dom flesta, inkl, jag bygger, bara de att du stuckit i trattarna på långsidan å jag på kortsidan E ju egentligen kanske bättre att göra sådär, nu har du ordentligt med volym runt sexans runner, det brukar kunna bli lite trång längst bak i plenumet om man bygger den modell jag har.
En annan sak, var sitter termostaten på en såndär ny fin motor?? Jag har ju bara skruvat me domdär gammlespisarna som har ett riktigt klumpigt termostathus om man ska bygga eget insug
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Kökarmicke skrev:dedär insuget kommer nog funka riktigt bra tror jag iaf, de ser ju egentligen modellmässigt ut som dom som dom flesta, inkl, jag bygger, bara de att du stuckit i trattarna på långsidan å jag på kortsidan E ju egentligen kanske bättre att göra sådär, nu har du ordentligt med volym runt sexans runner, det brukar kunna bli lite trång längst bak i plenumet om man bygger den modell jag har.
En annan sak, var sitter termostaten på en såndär ny fin motor?? Jag har ju bara skruvat me domdär gammlespisarna som har ett riktigt klumpigt termostathus om man ska bygga eget insug
Termostaten sitter strax nedanför kamaxlarna, om du kikar noga kan du skymta hålet där man ska skruva termostathuset
skogis; växellådan blir vel zf och tilton som det ser ut i nuläget
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Toffe skrev:Ser ju fint ut, ja hade nog satt två stag mellan orig del på insuget till plenumet, tror de kan bli lite tufft att få de att sitta kvar annars.
Ser ju riktigt gött ut med vit 6a i pannrummet med=)
Jag har tänkt på det med, men det lär framtiden visa
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Då vare äntligen dags att skruva dörrar i shit.. tog ett tag å få sakerna.
Fick dom olackade men i helgen lackade vi grejjerna iaf,
men blev förbannad för gick inte att få dit dörrarna när dom coola stylingkjolarna satt på plats så dom åkte bort fortare än kvikt. . .
i 2 delar. så hädanefter e dom 2 delade. otroligt nöjd över det messta
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar