Ogges t6 turbo, numera evo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

Problemet löst efter telekontakt, ja har inte min tele med mig på helgerna! därav jag inte svara.

På lördag kommer ogge och hämtar grejer :thumbright:
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Liten update,
Insuget är helt klart nu och även provmonterat. enda som fick justeras var bromsservot som kastades åt fanders..
har beställt eftermarknads pedalställ med bromsvåg.
Sen svetsade jag klart grenröret i helgen sånär som på wastegate rörena som ska brännas ihop helt bara .

Ska försöka ta tag i en låda å koppling i nästa vecka sen e man helt klar med alla större sakerna runt om motorn .

Bild
Bild
Bild
Bild

tror ni insuget kommer funka bra i volym och utformning?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

dedär insuget kommer nog funka riktigt bra tror jag iaf, de ser ju egentligen modellmässigt ut som dom som dom flesta, inkl, jag bygger, bara de att du stuckit i trattarna på långsidan å jag på kortsidan :) E ju egentligen kanske bättre att göra sådär, nu har du ordentligt med volym runt sexans runner, det brukar kunna bli lite trång längst bak i plenumet om man bygger den modell jag har.

En annan sak, var sitter termostaten på en såndär ny fin motor?? Jag har ju bara skruvat me domdär gammlespisarna som har ett riktigt klumpigt termostathus om man ska bygga eget insug :hihi:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
skogis
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: tor mar 27, 2008 7:56 am
Ort: Uppsala

Inlägg av skogis »

ballt bygge! vad tänkte du köra med för låda o koppling? :wink:
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Kökarmicke skrev:dedär insuget kommer nog funka riktigt bra tror jag iaf, de ser ju egentligen modellmässigt ut som dom som dom flesta, inkl, jag bygger, bara de att du stuckit i trattarna på långsidan å jag på kortsidan :) E ju egentligen kanske bättre att göra sådär, nu har du ordentligt med volym runt sexans runner, det brukar kunna bli lite trång längst bak i plenumet om man bygger den modell jag har.

En annan sak, var sitter termostaten på en såndär ny fin motor?? Jag har ju bara skruvat me domdär gammlespisarna som har ett riktigt klumpigt termostathus om man ska bygga eget insug :hihi:
Termostaten sitter strax nedanför kamaxlarna, om du kikar noga kan du skymta hålet där man ska skruva termostathuset ;)

skogis; växellådan blir vel zf och tilton som det ser ut i nuläget
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Inlägg av 940 Guldboxen »

Detta kommer bli ett monster :shock:

Kommer väl höra den på avstånd misstänker jag då den säkert kommer höras två mil bort :hihi:

Kommer följas i alla fall!
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

detfår man se
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Karning
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör sep 19, 2009 8:52 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av Karning »

Hur fick du ihop trattarna med flänsen på insuget?
Det var väll trattar i svartstål?

//Karning
andy_b
Forumsberoende
Inlägg: 522
Blev medlem: fre feb 12, 2010 4:02 pm
Ort: Storvik

Inlägg av andy_b »

Karning skrev:Hur fick du ihop trattarna med flänsen på insuget?
Det var väll trattar i svartstål?

//Karning
är ju massa silissar på bilderna
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

andy_b skrev:
Karning skrev:Hur fick du ihop trattarna med flänsen på insuget?
Det var väll trattar i svartstål?

//Karning
är ju massa silissar på bilderna
1-0
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

Ser ju fint ut, ja hade nog satt två stag mellan orig del på insuget till plenumet, tror de kan bli lite tufft att få de att sitta kvar annars.

Ser ju riktigt gött ut med vit 6a i pannrummet med=)
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Toffe skrev:Ser ju fint ut, ja hade nog satt två stag mellan orig del på insuget till plenumet, tror de kan bli lite tufft att få de att sitta kvar annars.

Ser ju riktigt gött ut med vit 6a i pannrummet med=)
Jag har tänkt på det med, men det lär framtiden visa
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Karning
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör sep 19, 2009 8:52 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av Karning »

andy_b skrev:
Karning skrev:Hur fick du ihop trattarna med flänsen på insuget?
Det var väll trattar i svartstål?

//Karning
är ju massa silissar på bilderna
Tyckte det bara såg ut som du hade kapat t6
flänsen längre ner i uttaget mot tratten på första bilden,
än det såg ut att vara på den
färdiga flänsen.
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

står ovanför bilden att ja gjort en kapmall till rörena
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Då vare äntligen dags att skruva dörrar i shit.. tog ett tag å få sakerna.
Fick dom olackade men i helgen lackade vi grejjerna iaf,
men blev förbannad för gick inte att få dit dörrarna när dom coola stylingkjolarna satt på plats så dom åkte bort fortare än kvikt. . .
i 2 delar. så hädanefter e dom 2 delade. otroligt nöjd över det messta

Bild
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar