Däckomläggning Luleå
Däckomläggning Luleå
Hej!
Var iväg och handlade vinterdäck, men stirrade mig blind på bultmönstret och köpte utan att tänka på nå annat.
Centrumhålet på nya fälgarna var för litet..
Så, vad kan det kosta att ta av däcken som sitter på bilen nu, och flytta dom nya vinterdäcken till gamla fälgarna?
Och framförallt, vart gör ni det?
Och vad gav ni?
Var iväg och handlade vinterdäck, men stirrade mig blind på bultmönstret och köpte utan att tänka på nå annat.
Centrumhålet på nya fälgarna var för litet..
Så, vad kan det kosta att ta av däcken som sitter på bilen nu, och flytta dom nya vinterdäcken till gamla fälgarna?
Och framförallt, vart gör ni det?
Och vad gav ni?
MI16, 855, KingCab, Audi 80 1.8T
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
Nu var de ju inte riktigt hela sanningen, Priset jag gav va om du hade nya Internetdäck med dej, då blir de dyrt..Xeper skrev:Däckteam tog 500kr, och kunde lämna den direktStrålande bra var det!
Dock lär man ju fundera hur euromaster tar 100% mer än en firma med samma tjänster som endast ligger 2km från dom?
///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
Såg inte ens att du PM:at 
Jag ringde och blev kopplad till vad det verkade som var en nationell kundtjänst eftersom han frågade vilken station jag ville lägga om på.
Berättade att jag hade fyra begagnade däck på fälg, som skulle över till fälgarna som satt på bilen, och hans pris var också 1000kr.
Jag: "Är inte det lite dyrt?"
Kundtjänstmannen: "Njae, standardpris"
Jag kanske hade tur som fick det för 500.
Men heeelt ärligt, rätt hutlöst med 1000kr för något som tog 20 min.
Vilken bilverkstad har ett timpris på 3000kr?
Det är inte raketforskning direkt
Sen sa killen där på Däckcentrum att han inte skulle lagt om däcken om dom varit från internet för dom "ville också sälja.."
Som sagt, en däckomläggning lär väl ändå vara väldigt mycket mer nettopengar än att sälja en produkt? Eller?
Och om nu däckfirmor verkligen vill sälja däck får dom väl helt enkelt sänka priserna. Och ta själva monteringen osv som största inkomsten.
Jag menar, 500 i kassan på 20mins jobb är väl helt okej.

Jag ringde och blev kopplad till vad det verkade som var en nationell kundtjänst eftersom han frågade vilken station jag ville lägga om på.
Berättade att jag hade fyra begagnade däck på fälg, som skulle över till fälgarna som satt på bilen, och hans pris var också 1000kr.
Jag: "Är inte det lite dyrt?"
Kundtjänstmannen: "Njae, standardpris"
Jag kanske hade tur som fick det för 500.
Men heeelt ärligt, rätt hutlöst med 1000kr för något som tog 20 min.
Vilken bilverkstad har ett timpris på 3000kr?
Det är inte raketforskning direkt

Sen sa killen där på Däckcentrum att han inte skulle lagt om däcken om dom varit från internet för dom "ville också sälja.."
Som sagt, en däckomläggning lär väl ändå vara väldigt mycket mer nettopengar än att sälja en produkt? Eller?
Och om nu däckfirmor verkligen vill sälja däck får dom väl helt enkelt sänka priserna. Och ta själva monteringen osv som största inkomsten.
Jag menar, 500 i kassan på 20mins jobb är väl helt okej.
MI16, 855, KingCab, Audi 80 1.8T
euromaster är rätt dyra öht.
du får hitta nån bondlurk som har krängmaskin om du vill ha det billigt..
vad är det för storlek på däck det handlar om? tänk på att ett 205/40-17 är betydligt jobbigare att kränga än en 175/65-14
du får hitta nån bondlurk som har krängmaskin om du vill ha det billigt..
vad är det för storlek på däck det handlar om? tänk på att ett 205/40-17 är betydligt jobbigare att kränga än en 175/65-14
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Jag förstår helt och hållet däckfirmor som är dyrare på däckomläggning för att dom inte får sälja däck. Det är samma sak i mitt yrke (Elektriker), Jag debiterar 465kr/tim som standard, Men den kostnaden är egentligen precis så att jag går runt. Pengarna tjänar jag på allt material som jag får sälja, Och har kunden köpt eget material så tackar jag antingen nej åt jobbet eller så höjer jag timpriset till 595kr/tim.
Det är samma för däckfirmorna, Speciellt om du har t.ex. Asiendäck då dom är mycket svårare att balansera och montera än riktiga märkesdäck.
Det är samma för däckfirmorna, Speciellt om du har t.ex. Asiendäck då dom är mycket svårare att balansera och montera än riktiga märkesdäck.
Chevelle SS -65
Förvisso sant.....men de är ju däckförsäljningen som är däckhandlarnasThe skrev:Fortfarande bättre att sälja en tjänst för ett vettigt pris och få en inkomst av det än att sätta ett löjligt pris och inte tjäna nått.
Jag brukar betala 125:-/däck för omläggning och balansering här i stan.
stora levebröd.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Att däckförsäljning är ett stortleve bröd är ju helt klart. Dock alla omläggningar, anser jag är "gratis" pengar bara det finns tid för det.
Och att man tar ut överpris, ptjaa sånt händer när man ska be någon annan göra det. Men jag vet att priset överhuvudtaget på detta jobb har stigit fruktansvärt den senaste tiden sedan internet däcken kom mer och mer.
Kan säga detta av både egen erfarenhet då vi har egen däckfirma, och då jag jobbat på andra firmor.
Dock förstår jag egentligen inte varför man väljer att ta extrapris för att folk kommer med internet däck? Det ger ju verkligen inte någon bra känsla utåt så jag tvivlar folk kommer tillbaks...
Sedan beror de ju också på givetvis vad det handlar om för däck, desto större däck desto mer jobb och ännu mer försiktigare måste man vara. Det går ju rätt fort att det spricker en klinshkant eller något.
Men ja... material kostnad, smörjpasta, balanseringsvikter etc är ju rätt dyrt nu, iallafall vikterna.
Och att man tar ut överpris, ptjaa sånt händer när man ska be någon annan göra det. Men jag vet att priset överhuvudtaget på detta jobb har stigit fruktansvärt den senaste tiden sedan internet däcken kom mer och mer.
Kan säga detta av både egen erfarenhet då vi har egen däckfirma, och då jag jobbat på andra firmor.
Dock förstår jag egentligen inte varför man väljer att ta extrapris för att folk kommer med internet däck? Det ger ju verkligen inte någon bra känsla utåt så jag tvivlar folk kommer tillbaks...
Sedan beror de ju också på givetvis vad det handlar om för däck, desto större däck desto mer jobb och ännu mer försiktigare måste man vara. Det går ju rätt fort att det spricker en klinshkant eller något.
Men ja... material kostnad, smörjpasta, balanseringsvikter etc är ju rätt dyrt nu, iallafall vikterna.
Robert Sjöberg
Lycksele
Lycksele