Däckomläggning Luleå

Tjata om vad som helst .
Hoolen
För mycket laddtryck

Inlägg av Hoolen »

The skrev:Fortfarande bättre att sälja en tjänst för ett vettigt pris och få en inkomst av det än att sätta ett löjligt pris och inte tjäna nått.

Jag brukar betala 125:-/däck för omläggning och balansering här i stan.
Lär du kunderna att du monterar internetdäck till bra pris så säljer du till slut inga däck utan du står bara å kränger däck..

Ska du stå med en stor lokal full med verktyg och personal och konkurrera mot någon som har ett skjul i kraplackistan med stampat jordgolv och 2 plusjobbare så kan du inte konkurrera med internet..

Internethandlarna skickar direkt från leverantör eller tillverkare och har inte i närheten samma kostnader.. eller samma service..

Släpa med dig en kasse med mjöl, ost, tomatpure och skinka till pizzerian och se vad du får pynta för en pizza :hihi:

Kostar flis att vara företagare i det här landet. Något måste man göra för att tjäna några pengar.

Värt att notera är att om du monterar saker så är du ansvarig för ev reklamationer osv..
Svart e34 touring.. BMW Fahrer
G-son
Forumsberoende

Inlägg av G-son »

Låt säga att man råkar skada däcket vid påläggningen. Shit happens, ibland blir däck förstörda.

Däcket kommer från ditt eget lager: Du går ut på lagret och hämtar ett däck till. Kunden kommer förmodligen aldrig få veta det ens, om han inte står bredvid när jobbet görs.

Däcket kommer från internetshop: Du säger till kunden att ett däck gått sönder, kunden blir missnöjd och tycker att du ska ersätta det förstörda däcket. Ett fullprisdäck från internetleverantören (som du givetvis inte har rabatt hos) kostar dig förmodligen mer än ditt inköpspris från dina egna leverantörer...
Xeper
Lite mer laddtryck

Inlägg av Xeper »

Beemer: Jaha, men dåså :) Trodde det var 1000kr i vilket fall då denna kundtjänstkille sa det trots att jag påpekade att det var begagnade
Hakka 2:or på 175/65 - 14.
Isf kontaktar jag er när det är dags igen, och då inte genom eran kundtjänst.

Precis som många sagt, jag anser det som "lätta pengar" att lägga över några 14" på rostiga fälgar. Jag menar, jag kan inte bry mig mindre om dom knöglar ihop fälgarna, jag tror dom har andra risfälgar med rätt bultmönster som ligger och skräpar.
Som sagt, 500kr för 20 min medan man står och snackar skit och har trevligt kan inte vara så illa :)
MI16, 855, KingCab, Audi 80 1.8T
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

vi hade en disskution om detta på jobbet jag o en kollega, (jobbar som däckjuckare)

grejen är, det tar tid, vi får inte sälja däcken och material kostnaden som innan påpekades, kommer man sen upp i större storlekar, säg 17-20 tum, så börjar det blir lite knivigt, skulle man schabbla o repa en fälg, så står man ju där med en repad fälg/kass däck och en inte allt för nöjd kund. tänk då en 20 tums fälg som ligger på säg 6-7 tusen stycket, som man då råkade repa för man skulle montera ett däck som vi inte sålt..

som kuriosa så monterade vi däck till königsegg för några veckor sen, 2 st 345/30-20 och 2 st 265/40-20, på deras egna fälgar, det tog vi 1200 för, det va svettigt att göra det, inte för att det va jobbigt, men kul att repa en fälg för 40-50 tusen..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Jims
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jims »

På KM i Haparanda tog dom 360kr för 4 hjul senast jag var och krängde.
Skriv svar