Tips på sprut för ca 5-6000kr
Moderator: backeliten
Tips på sprut för ca 5-6000kr
Helt ny inom detta område och ska köpa mig ett sprut till en turbo m50b25.
Har läst igenom lite om ms eftersom det verkade billigt, men insåg att det inte verkade bra att ta det som första sprut då många skrev det.
Så tipsa mig om olika sprut i prisklassen 5-6000 och kanske lite mer.
// Tobbe
Har läst igenom lite om ms eftersom det verkade billigt, men insåg att det inte verkade bra att ta det som första sprut då många skrev det.
Så tipsa mig om olika sprut i prisklassen 5-6000 och kanske lite mer.
// Tobbe
Tobias Olander
Tänk på att bredbandslambda måste du ha om du vill kunna mappa och få ekonomi.
Är du händig på koppla själv så kostar ett VEMS, med kontakter mot boxen och lambda-sonden, insugstemp-givare och bredbands-sond inte mycket mer än din budget. Hör av dig om det är intressant via PM.
Är du händig på koppla själv så kostar ett VEMS, med kontakter mot boxen och lambda-sonden, insugstemp-givare och bredbands-sond inte mycket mer än din budget. Hör av dig om det är intressant via PM.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Torbjörn: "måste" kanske var ett för definitivt ord för dig men nej, jag tycker inte att det är att ta i - jag tar det för givet. Jag vet mycket väl hur man klarar sig utan men den kompromissen får du välja - jag avstår, det är som att kliva två decennier tillbaka i tiden att vara utan. När jag mappar bränsle förutsätter jag att det finns inkopplat.
Att ha är ju en definitionsfråga ocksåmattias skrev:Torbjörn: "måste" kanske var ett för definitivt ord för dig men nej, jag tycker inte att det är att ta i - jag tar det för givet. Jag vet mycket väl hur man klarar sig utan men den kompromissen får du välja - jag avstår, det är som att kliva två decennier tillbaka i tiden att vara utan. När jag mappar bränsle förutsätter jag att det finns inkopplat.

Äga själv eller ha tillgång till, den behövs ju bara vid mappnings
tillfället resten av tiden blir den ju inte använd. Och då kanske det
finns nån i bekantskaps kretesen som har en att låna ut

Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Nisse : Ska bilen gå annat än full gas på en racing-bana behövs den vid mer än bara mappning av flera skäl, slitage på motor är en av dessa men också för att det är få system som fullt kan kompensera för alla olika typer av väderförhållanden eller kör-situationer.
Andra skäl kan vara att man vill köra magrare än lambda 1.0 på landsväg vilket inte alls är ovanligt, eller få upp en varningslampa ifall det går magrare än xx lambda på belastning, bara som exempel.
Sätter man funktionens vikt i relation till vad det kostar jämfört med motorn, så känns den här diskussionen onödig.
Andra skäl kan vara att man vill köra magrare än lambda 1.0 på landsväg vilket inte alls är ovanligt, eller få upp en varningslampa ifall det går magrare än xx lambda på belastning, bara som exempel.
Sätter man funktionens vikt i relation till vad det kostar jämfört med motorn, så känns den här diskussionen onödig.
Bredbandslambda är oslagbart helt enkelt, en av dom bästa sakerna jag har köpt. Köpte nya Lm 1 ifrån hq tech nyss, kostar men ångrar det inte en sekund.
Köpte mitt MegaSquirt för under 5k om jag inte minns fel, har aldrig kopplat sprut någon gång eller mappat.
Fick igång bilen, mappade den själv till 270hk utan hjälp mer än läsning på sävar och någon sida till
Mvh
Köpte mitt MegaSquirt för under 5k om jag inte minns fel, har aldrig kopplat sprut någon gång eller mappat.
Fick igång bilen, mappade den själv till 270hk utan hjälp mer än läsning på sävar och någon sida till

Mvh
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
Du är bland dom enda som klarat det självAxxel_021 skrev:Bredbandslambda är oslagbart helt enkelt, en av dom bästa sakerna jag har köpt. Köpte nya Lm 1 ifrån hq tech nyss, kostar men ångrar det inte en sekund.
Fick igång bilen, mappade den själv till 270hk utan hjälp mer än läsning på sävar och någon sida till![]()
Mvh

Nej men 8 av 10 som väljer ms läser inte nog mycket om sprutet för att få det att funka (inklusive mig själv).
Vems är nog det bästa du får för dom pengarna som är någorlunda "självgående".
Sen att du får bredbandare med i köpet är mycket bra.
Men ett sprut blir aldrig bättre än den som mappar det. Så som vanligt är svaret, köp det där du har enkel support och den som skall hjälpa dig mappa eller installera.
Konkurenter till vems prismässigt är väll Dtas 40 serie sen finns Link Atom, men det ligger på 10 lök precis
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se