mb 250d 93a snabbba svar tack.
mb 250d 93a snabbba svar tack.
jag har en 250d som jag inte blir klok på! ibland går den hur bra som hälst och visa dagar går den skit dåligt.. om man gasar för mycket eller om det är uppförs backe så börjar motorn (hosta) och så tappar den varv och blir helt orkeslös. jag trode först att de va vatten eller skir i tanken så den är tömd och kollad. bytt alla filter efter de men samma fel fortfarande har kollat så att diesel pumpen inte tar luft har kollat spridarna. men problemet kvarstår när man står stilla med bilen så kan man varva ut den hur mycket man vill men vid lite högre belastning så börjar den hosta och tappa varv. de som att det tar slut diesel i filterhuset när man gasar förmycke?
har kollat på flödet till filtret och det kommer typ luftbubblor i den slangen men det kommer då ingen luft på returen eller på högtryck sidan.
sitter det någon matar pump på denna model? och kan det vara den som är dålig?
har kollat på flödet till filtret och det kommer typ luftbubblor i den slangen men det kommer då ingen luft på returen eller på högtryck sidan.
sitter det någon matar pump på denna model? och kan det vara den som är dålig?
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Kollat silen i tanken? Den är säkert full med skit. Om det är en kombi du har så sitter den mitt under tanken, en stor insex. Om det är en sedan, så får man följa matningslangen upp i tanken. Man får lossa slangen, sedan behöver man en 46mm hylsa för att lossa silen. Slangen sitter mitt i silen på sedanen.
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Nja, det är faktiskt inte helt säkert. Man kan se samma tendenser (luftbubblor) när det är tätt i tank/ledning. Särskilt om bubblorna uppstår efter matarpumpen.
Prova att växla matning och retur i motorrummet. Måste vara ungefär halv tank eller mer för att det skall funka. Försvinner problemet då så har du problem med matningsledningen.
Prova att växla matning och retur i motorrummet. Måste vara ungefär halv tank eller mer för att det skall funka. Försvinner problemet då så har du problem med matningsledningen.
provade att växla slangarna men de blev ingen skillnad...Kjell Niklasson skrev:Nja, det är faktiskt inte helt säkert. Man kan se samma tendenser (luftbubblor) när det är tätt i tank/ledning. Särskilt om bubblorna uppstår efter matarpumpen.
ska tömma tanken och kolla silen igen. men de är som bara när det är lite kallare ute och den går dåligt. typ 10-15 minus.
Man kan åka på rejäla böter om man kör på eldningsolja iaf. gäller säkert annat bränsle också.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836