mb 250d 93a snabbba svar tack.

En plats för olje-brännare!
bonden
För mycket laddtryck

Inlägg av bonden »

Jo fast det är svårt att bevisa. förr körde de ner en genomskinlig slang och kollade färgen på bränslet.
Det går ju inte på bilar med sil eller slangningsskydd.
Rasmus 85
För mycket laddtryck

Inlägg av Rasmus 85 »

Ok då är det lika som här i finland,en mininal risk att åka fast men svindyrt om man gör det,lastbilar kontrolleras åtminstone betydligt mer än personbilar i finland,o inte helt ovanligt att de får fast någon..
wccc.fi är ett forum
skrotarn
Lite mer laddtryck

Inlägg av skrotarn »

sitter en matarpump på sidan av insprutnings pumpen med 2st 10ans muttrar (m6) som ja har bytt på flera av mina 200D, 250D å 300D... dom brukar fastna "skära" dom ja har bytt iaf...
linkan66
För mycket laddtryck

Inlägg av linkan66 »

okej men tror inte att det är de som är felet på min eftersom att den går bra ibland
skrotarn
Lite mer laddtryck

Inlägg av skrotarn »

linkan66 skrev:okej men tror inte att det är de som är felet på min eftersom att den går bra ibland
de gjorde dom för mej med åsså tvär dör dom bara helt plötsligt då den havererar ordentligt pumpen. om de inte är stock i backventilen på pumpen då kan dom oxå få de fenomenet du beskriver...
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende

Inlägg av Elias_ »

låter som min gamla diesel ( OM617 ).
i mitt fall var det matar pumpen som kroknat , bilen vart skit slö i backar och vid kallstart tveka den en aning.
jag monterade en Soppa pump från en 740 och snodde ihop en kabel matta till de och efter det krånglade bilen aldrig, starta bättre och blev piggare
:thumbright:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
linkan66
För mycket laddtryck

Inlägg av linkan66 »

har rengort tanken två gånger ny bytt slangar bytt matar pump kopplat bort förvärmningen luftat allt men de händer samma sak fortfarande... när bilen står i garaget går den skit bra och sedan när man tar ut en och kör en stund så börjar den att gå dåligt hostar varvar inte, orkeslös. mm. och de kommer luft bubblor i slangen mellan filtret och dieselpumpen och när man varvar den i garaget så töms nästan den slangen på diesel.. så det verkar som att matarpumpen fortfarande ger för lite?
A.Jönsson
För mycket laddtryck

Inlägg av A.Jönsson »

Rasmus 85 skrev:Finns det någon lag i sverige som säger att man måste köra på mackdiesel,el riskerar man att åka på dyra böter om man kör på fuldiesel,som ni pratar om :hihi: Här i finland har vi troligtvis helt andra lagar,vad som gäller bränsle i dieselfordon..
Tiotusen i böter första gången har det i allafall varit en gång i tiden.

Fick reda på att polisen inte kontrollerar bränsle vid flygande kontroll längre.
Polisen skulle tydligen inte hålla på o slabba med diesel pga hälsorisk.

Kan också bero på att priserna mackbränsle / villaolja ligger likvärdigt därför dom inte orkar hålla på längre.
bonden
För mycket laddtryck

Inlägg av bonden »

Prova köra rakt ur en flaska istället för tanken för att utesluta tjuvluft.
linkan66
För mycket laddtryck

Inlägg av linkan66 »

det har jag redan provat.
Skriv svar