Förgasarstrul på trycksatta dellortos?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Okey :)

Roger kikade förbi här ikv med sin munstyckes låda, och vi bestycka hejvilt utan några vidare resultat.
Hur vi en bar oss åt så blev det aldrig bra! Så vi bytte stift, knacka in dom en aning osv osv..

Tillslut kom vi fram till att det är nånting galet med fördelaren.
Hur vi en bar oss åt med att nollställa och kugga om och ha oss så blev det inte bra! :doh:
Så vi beslöt oss för att ge oss för ikv.
Men nya tag i morgon med ny frisk luft i lungorna och snytit ur avgaserna ur näsan så hoppas jag på framsteg! :)
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Spridare ett halvt varv fel??? :)
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Fördelar mek är inte precis min starkaste sida :doh:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Ingen som har en löst liggande fördelare att sälja? :)
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 911
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

Jag är i umeå 7 tiden ikväll, vart vill du ha den levererad?
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Fan vad lycklig jag blir! Har ringt runt till hela stan och jagat en..

Men jag bor på umedalen. Men kan lika gärna möta dig nånstans där det passar :)

Mitt nmr är 0730964755 om det känns lättare :)
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 911
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

OK. Jag tar vännäsvägen in till stan.
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Okey. Hur mkt ska du ha för den? så ska jag fara å ta ut pengar :)
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Blir inte klok! :doh: Har bytt kamrem, Nollat alla drev mot markeringarna, Kan inte bli bättre!
Sitter även en ny fördelare som jag har prövat kugga till höger och vänster utan nått vidare resultat.
Men en gång fick vi den att gå som en klocka och strobben strobba som den skulle och allt var frid och fröjd förutom att fördelaren inte gick att låsa.:doh: Då bilen går dåligt och misständer så är det som att strobben följer takten till misständningen

Går fortfarande som en påse nötter...
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
Bild
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Jonas Ohlsson skrev:har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
jag ska ta och hjälpa han med bestyckningen och vi kör efter vems round bb mätare.

problemet ligger i att tändningen inte stämmer överhuvudtaget..den går på 3 burkar.

den har gått på 4 burkar men då gick det ej att låsa fördelaren med bulten i blocket. :doh:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

Roger Berglund skrev:
Jonas Ohlsson skrev:har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
jag ska ta och hjälpa han med bestyckningen och vi kör efter vems round bb mätare.

problemet ligger i att tändningen inte stämmer överhuvudtaget..den går på 3 burkar.

den har gått på 4 burkar men då gick det ej att låsa fördelaren med bulten i blocket. :doh:
går ju flytta om fördelarn så du får på samma stället fast inom låsnings gränsen.
Inget slår skön sången från Webrar!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

sätt inte dit BB lamdan på en motor som inte går på alla cylindrar då går den i värsta fall sönder.

följ bara volvo rep handboken hur man monterar kamrem och fördelare och tändkablar så ska den gå skapligt iallafall.

sen som jag sagt flera gånger ödsla inte tid på bestyckning förens den är provtryckt.
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 911
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av dsimila »

DruTTeN skrev: går ju flytta om fördelarn så du får på samma stället fast inom låsnings gränsen.
Om det inte stämmer hur man än vrider fördelardrevet måste man kugga om kamremmen på mellanaxeln en kugg.
Benghaan
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: fre okt 01, 2010 8:56 am
Ort: Umeå

Inlägg av Benghaan »

Jag tror nästan på de dsimila skriver. för den går ju att få att gå "skapligt" men då går inte fördelaren att låsa.
Tycker det är så jäkla skumt för alla markeringar säger att de är rätt.
Men ska jag endå ta och pröva att kugga om?

Sen ska jag ta och provtrycka så fort jag har fått nån ordning på tändningen :)
Skriv svar