knäcka rattlåset på 740? Bilen Såld, Ämnet kan låsas!
knäcka rattlåset på 740? Bilen Såld, Ämnet kan låsas!
Har en 740 som står som jag vill kunna köra på isen, dock saknas nyckel...
är 740:ns rattlås lika enkelt som 240:ns rattlås att knäcka lr måst man ha bort tändningslåset?
isåfall, hur sitter det fast?
är 740:ns rattlås lika enkelt som 240:ns rattlås att knäcka lr måst man ha bort tändningslåset?
isåfall, hur sitter det fast?
Senast redigerad av sabaton91 den tor dec 23, 2010 7:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Det är lite tråkigt att knäcka låset då det oftast börjar kärva och fastna i rattstången., jag har svårt att se att man med enkelhet lyckas knäcka det oxå.
Det är även lite tråkigt att byta rattlås när man inte har nyckeln som man behöver för att ta bort det.
Men ryck ur hastighetsmätarklustret och plastpanelen runt tändningslåset så ser du hur jävligt det sitter.
Rondell är nog ett bra verktyg att använda, vill du göra det lite snyggt så måste du nog plocka ur brädan oxå.
Det är även lite tråkigt att byta rattlås när man inte har nyckeln som man behöver för att ta bort det.
Men ryck ur hastighetsmätarklustret och plastpanelen runt tändningslåset så ser du hur jävligt det sitter.
Rondell är nog ett bra verktyg att använda, vill du göra det lite snyggt så måste du nog plocka ur brädan oxå.
Gustav Sundberg
-
- För mycket laddtryck
Jag och Mattias här på forumet knäckte rattlåset på hans gamla 7-serie (tror det var en 7:a). Vi satte in ett spett genom rattens "ekrar" och hängde ut det genom dörröppningen. Sen hängde vi oss båda på spettet och "gungade" till några gånger = klart.
Borde väl inte vara grövre på en 740 tycker jag?
Borde väl inte vara grövre på en 740 tycker jag?