Vad händer i Larzzons garage

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
larzzon
Lite mer laddtryck

Inlägg av larzzon »

Har börjat pilla lite i motorrummet och fick ett infall att fundera lite på turboplaceringen. Sagt och gjort så snodde jag ihop ett nytt grenrör. Eller ja första delen är ett t3 grenrör resten är 2.5 tums avgasrör. Egentligen borde jag nog bygga ett extraktorgrenrör men det är ganska tidsödande så det får bli såhär så länge, det borde funka eller vad tror ni?

BildBildBild

BildBild
Ska lindas med avgasbandage längre fram, och stöd ska svetsas fast på röret.

Har även fått hem buren så jag har så smått börjat passa in den, bilder på detta jobbet kommer lite längre fram.
larzzon
Lite mer laddtryck

Inlägg av larzzon »

Gick ner till garaget för jag hade lite jag grubblade över och det var om motorn skulle få plats under huven, och enligt mina beräkningar borde det gå. Ventilkåpan sluttar åt fel håll när motorn är vänd, så det gör problemet större Kommer inte åt huven pga all snö men ska testa den så fort det töat lite mera, vill ju ogärna ha en bula i huven som förstör utseendet.

Tog lite bilder oxå:
BildBildBild

Var lite orolig för lampan att den inte skulle få plats, men det är ju gott om plats
Bild

Insuget jag byggde blev inte riktigt som jag tänk mig.
BildBild

Funderar på om jag ska anväda ett og900 insug istället. Har tyvärr inget löst 2.1 insug så jag får kanske leta upp ett sånt.

Tog lite bilder på buren, så långt som den har kommit, bara punktad ännu.
BildBild
mackan
För lite laddtryck

Re: Vad händer i Larzzons garage

Inlägg av mackan »

Dåligt med uppdateringar? ;)
Skriv svar