Robertssons Supra MKIV

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Robertsson
Lite mer laddtryck

Robertssons Supra MKIV

Inlägg av Robertsson »

Tjenare Andreas heter jag, bor på VästKusten är 22år & jobbar som Vvs-Montör.

Jag har nu hängt på Sävar ett bra tag dock kanske lite i det tysta, grymt bra forum och medlemar måste jag säga!

Kände att det va dags för mig att starta en garage tråd & visa vad jag håller på med och kanske få lite feedback å tips på saker å ting.....

Det va en liten presentation av mig, men det viktiga är ju bilen :lol:

Införskaffade en Supra MKIV i början på sommarn, har kört den som jag köpte den alltså: fetare avgas å höjt laddtryck.

Men nu e säsongen slut å suget på mer är som alltid STORT :wink:

Som vanlig knegare är det svårt att finansiera ett tvättäkta race bygge på en vinter så planerna denna vintern är att kasta på ett singelgrenrör, HX55, spridare, pump och ett piggyback och självklart lite tillhörande lull lull, som alltid :doh:

Har självklart tjuvstartat lite, jag å jocke slet loss org turbos, grenrör och intercooler förra helgen.

Lossade front och lampor. (Ursäkta kvaliten fick självklart inte med riktig kamera)
Bild

Sen va det dags att ge sig på ormboet.
Bild
Det va så trångt som det ryktas :wink:
Bild
En burk WD-40 & en slägga löser mycket.....
Bild
Efter mycket svett och lagom med blod va det gott om plats för en holset.
Bild

Nu väntar jag på grenrör och wastegate borde komma på onsdag :D

Hoppas att detta va lite intressant iaf.
Mer bilder kommer när grenrör å wg kommit.
Mvh
Senast redigerad av Robertsson den lör jan 15, 2011 7:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas
SupraMkIV-94 Bygger Singel.http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=50961" onclick="window.open(this.href);return false;
940Ltt-97
Granlund
För mycket laddtryck

Inlägg av Granlund »

Tjenare! Kul att det dyker upp fler projekt från västkusten!
Erik Granlund
Robertsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robertsson »

Ja visst e det, inte helt lätt att slå sig in här när grabbarna i norr e så tajta :)
Andreas
SupraMkIV-94 Bygger Singel.http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=50961" onclick="window.open(this.href);return false;
940Ltt-97
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

Inlägg av E34 RRT »

supror e najs,speciellt ljudet! :twisted:
Robertsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robertsson »

Fick hem ett stort paket igår :D
Bild

Lite provmontering
Bild

Fick kapa flänsen mellen port 3 & 4 för att få dit det men så e det när man köper kina grejer :)
Bild

Skapligt trångt mellen wategate å blocket så det blir kanske till att vinkla röret lite.....
Bild

Blev lite osäker på vakum ansl längst bak vid toppen någon som vet vart dom tar vägen?
Bild

Verkar vara fullkomligt omöjligt att lyckas komma ihåg kameran så ni får ursäkta den dåliga kvaliten (igen) :D

Nu skall jag ragga tag på en HX55 med 19Hus å T4 fläns, någon som har?

Mvh Andreas
Andreas
940Ltt-97
Robertsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robertsson »

Ganska många som läser men väldigt dålig fart i tråden så kom igen nu, ge mig lite motivation :)
Andreas
940Ltt-97
Robertsson
Lite mer laddtryck

Re: Robertsson`s singel bygge! Supra MKIV

Inlägg av Robertsson »

Länge sedan jag uppdaterade men nu har det hänt lite grejer.

Köpte en riktigt fin Holset HX55 av bne på forumet.
Fick modda grenröret för snigeln tog i röret från tvåans port men till det blev lagom med plats tillslut.

Blir nästan lite osäker om den kommer gå klart för huven, Holset e ju ganska klumpiga ändå.
Bild

Nästan färdig med Dp & Mp:
Bild
Bild

Någon som vet om det går bra att köra utan vattenkylningen på snurran?

Skall färdig ställa avgas å få ihop det med mitt bakre 3 1/2" system.
Sen e det dags för Intercooler så tänkte jag mig en uppstart innan jag fortsätter med bränsle system å motorstyrning.
Andreas
940Ltt-97
magnusjonsson
För mycket laddtryck

Inlägg av magnusjonsson »

går mycket bra att köra utan vatten.
Robertsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robertsson »

Gött orkar inte med mer slangar å skit än va det måste :lol:
Andreas
940Ltt-97
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck

Re: Robertssons Supra MKIV

Inlägg av cjagenmark »

kör utan i min.. funkar
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag har knappt sett någon HX55 med vattenkylning, men det behövs säkert i det motorutrymme som turbon var tillverkad för.
Det var lite synd att grenröret inte är puls-split, men det lär röra på sig ändå.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

fränt bygge hoppas det går bra för dig i fortsättningen :thumbright:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Nzorikko
För mycket laddtryck

Inlägg av Nzorikko »

Det står en cool bil, Lotus Europan, längre in i ditt garage. Har du någon info om den eller kanske rent utav en tråd någonstans där den kan följas?
Rikard Olson
Robertsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robertsson »

mattias skrev:Jag har knappt sett någon HX55 med vattenkylning, men det behövs säkert i det motorutrymme som turbon var tillverkad för.
Det var lite synd att grenröret inte är puls-split, men det lär röra på sig ändå.
Ne inte jag heller men jag testar utan vatten. Pulse-Split hade vart fint men så e det när man snålar :lol: men jag har 19# hus på snurran så jag tror det blir bra spool ändå.
readytorace skrev:fränt bygge hoppas det går bra för dig i fortsättningen :thumbright:
Tack :lol:
Nzorikko skrev:Det står en cool bil, Lotus Europan, längre in i ditt garage. Har du någon info om den eller kanske rent utav en tråd någonstans där den kan följas?
Inte min bil å jag har tyvärr varken info eller projekt tråd på den, tror att han har haft den till ban-racing då det e ganska kaxiga ostar på.
Andreas
940Ltt-97
Skriv svar