
ivars e30 backhalf - 8s
Dubbla varvräknare är det för att du är skelögd?, jobbigt när det är 2 olika skalor hehe 

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
den där i panelen är mest för att se vilken tomgång man har och vilket varv när man åker motorväg..robban skrev:Dubbla varvräknare är det för att du är skelögd?, jobbigt när det är 2 olika skalor hehe
den andra visar 5-8k asbra idé tycker jag för jag kan inte kika under ratten när det är rock'nroll pass ner för kvartsmilen, däremot kunde jag när jag hade evon kika på en varvräknare som satt monterad sådär mitt på panelen, då kan man snegla på den men endå se framåt..
problemet iår var att jag köpte skiten på en raggarmarknad i norrköping eller nåt sånt... så den var PAJJ.... ska felsöka den lite nu i vinter... blir nog bra nån gång!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Okey 

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
saxar lite från evoclub, om min vinterdräpare och kanske blivande time-attack kärra om ekonomin tillåter mig att ha den kvar även under säsong
beror på hur bra beemern vill hålla ihop iår.
Tjenare!
Ivars kallas jag (mitt efternamn), 26år ifrån Västerås. Jobbar på Nyströms bilar i västerås och är verkstadsansvarig för våran mitsubishi och suzuki del.
I övrigt har jag hållit på med BMW sen jag övergav min gamle vita evo som säkert någon här kommer ihåg ifrån 2007.. Var en gammal streetracer 1:a som i slutet testades och floppade på 402 (visserligen kördes 10.97 men på en repa jag i övrigt inte har lust att minnas). Haha, var föresten med en fattigmansdogbox jag körde då i slutet. Hade inte råd att köpa syncringar i slutet av säsongen och tog då isär lådan och slipade vartannat drev på 3an och 4ans synchub + drev (så jag kunde ta bort syncringarna).. Sen gav jag mig på 2ans också men då gick det åt skogen, var ojämnt antal, så man fick i växeln 1 gång av 3
Så bra som 3an och 4an fungerade så hade jag lite teorier på att få det att lira som gatlåda också men men... Det vart ju annat istället.. Nog om det.
info om min bmw och lite gamla filmer på gamle evon finns på http://www.ivarsproduction.se
men ett filmklipp ifrån min youtubechannel finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=565RMdeqa_I
Nu är jag iallafall tillbaks lite i evoträsket med min 5:e evo, och fyfan i helvete vad jag saknat de gamla rallyjärnen!!!

En evo 3 gsr, som flanders en gång i tiden suttit ihop en smidd bottendel till..
I övrigt är det en rätt vanlig ebaytrimmad gammelevo..
Tycker nästan det känns skönt att det sitter ett gammalt surt Xs-power grenrör som ser ut att vara lindat i samma stil som när man mumifierade folk för ett par 1000 år sedan och att det är orginalkammar och fjädrar i en övrigt relativt ompysslad maskin!!

För då blir "fixet" lite för mycket för att jag ska råka spåra ur på detta projekt, som är tänkt att vara en bruksbil!
Däremot vettifan vad jag gör åt xs power dumpen och xs power wastegaten, ger sånt djäkla dåligt intryck trots att skiten kanske funkar..
Bakfull och skön 1 januari våldtog jag evon i grinden påväg in till jobbet.. Körde fast i snön på vägen igenom och bankade in bakskärmen............


fantastiskt impad över vintern vid det här laget........................ och ruggigt sugen på att stå under en droppande bil under den tänka genomgången...
länge leve kärsher med varmvatten

sommarmackaroner och 3"

kombinerad oljeservice inkl växellådsoljebyte med lite inspektion och 4 hjulsinställning...





induktionsvärmare is the shit!

justerade in toen som var åt skogen

målade på de blottade bränsle och bromsrören lite så de klarar av svenskfinsk vinter

... misserabelt, men kan nog enkelt få att se lite bekvämare ut, helrätt färg på ventilkåpan dock!

nybucklad och nyservad

1 januari rules...

mattias aka youask hjälper mig mappa bilens orginalbox ihop med 750 spidare



rysligt frän mätarmontering

härliga små elfel

lagom vinterhöjd visserligen

fantastiskt läckra baklyktor.... herregud......................

sorkartilleriet lagom till besiktning

success, nedre läppen är kvar!!!!!!!

sommardräparn har fått avvakta tills nu.. har varit fjollkär i min nya brud sen december drog igång...

servicebok, japaner måste ha kul när dom skriver....

255pump, enligt eget skryt från deras företag ska de vara tysatare än walbron men ge lika mycket flöde... ptja? Så mycket effekt ska den ju inte upp i så det kan vara värt ett försök..


letat på 3 olika solklara vacumläckage och jagat rätt på ett gäng fler elmissar.. På något lurt vis blir alltid turbobilar banditmekade.. Fördel med tyska järn där att de oftast inte pysslas med på samma sätt med mätare och lekmansingrepp..

klart nöjd med snurran i övrigt, kommer precis som en vanlig 16G men ska enligt rykten på nätet kunna leverara upp till 550 usa hästar vid rätt förhållanden

avdekalning

letade lite bland gamla dekaltrim och behövde flasha lite med att det är CP-kolvar bland alla andra vinterkärror, förövrigt så kan man alltid roa någon som inte känner till trim med namnet..


fröjd för vintern!!!!! alla borde ha evo på vintrarna, då skulle båda filerna på motorvägen vara avdammade konstant...

vanlig syndromet nummer femtielva sen jag började pyssla med evon.. Att man dragit slangklammrona för hårt och knäckt kylaren litet + dragit hål i kylarslangen.... MYYYYYYYYS! temporärfixat nu men lär behöva byta ut kylaren innan det börjar spricka igen...

spec lista (kopierat ur exel-fil):
RENOV TOPP
RENOV BLOCK
KAMREMSSATS
EAGLE STAKAR
CP KOLVAR FÖRSTA ÖD
EVO 7 VEV
ARP BULT
COMETIC PACKNING
INJECTOR CLINIC 750CC
EXTRAKTORRÖR
TIAL KOPIA WG
PRECISION 3427 TURBO
TRE-341 255 LPH
3" AVGASSYSTEM
i övrigt har jag fixat lite elfel så c-lås mm fungerar, avgasvärdes mässigt ligger skiten åt skogen när man varvar, mattias tipsade om lambdan, ska se vad den ger efter alla tätningar av läckage annars kopplar jag in en LC-1a som brukar vara mattias lösning på trasiga lambdor, då de inte kostar särskillt mycket mer än att jaga rätt i en orginallambda.
fortsättning följer.. effektmål sätts nånstans mellan 350 och 400whp... Men vill inte skicka på så mycket mer turbotryck än 1.6bar så vi får se vad det ger, blir det trist får man sätta fart med att lätta på andningsvägarna lite, med kammar och intercooler + småpyssel....

Tjenare!
Ivars kallas jag (mitt efternamn), 26år ifrån Västerås. Jobbar på Nyströms bilar i västerås och är verkstadsansvarig för våran mitsubishi och suzuki del.
I övrigt har jag hållit på med BMW sen jag övergav min gamle vita evo som säkert någon här kommer ihåg ifrån 2007.. Var en gammal streetracer 1:a som i slutet testades och floppade på 402 (visserligen kördes 10.97 men på en repa jag i övrigt inte har lust att minnas). Haha, var föresten med en fattigmansdogbox jag körde då i slutet. Hade inte råd att köpa syncringar i slutet av säsongen och tog då isär lådan och slipade vartannat drev på 3an och 4ans synchub + drev (så jag kunde ta bort syncringarna).. Sen gav jag mig på 2ans också men då gick det åt skogen, var ojämnt antal, så man fick i växeln 1 gång av 3

info om min bmw och lite gamla filmer på gamle evon finns på http://www.ivarsproduction.se
men ett filmklipp ifrån min youtubechannel finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=565RMdeqa_I
Nu är jag iallafall tillbaks lite i evoträsket med min 5:e evo, och fyfan i helvete vad jag saknat de gamla rallyjärnen!!!

En evo 3 gsr, som flanders en gång i tiden suttit ihop en smidd bottendel till..
I övrigt är det en rätt vanlig ebaytrimmad gammelevo..
Tycker nästan det känns skönt att det sitter ett gammalt surt Xs-power grenrör som ser ut att vara lindat i samma stil som när man mumifierade folk för ett par 1000 år sedan och att det är orginalkammar och fjädrar i en övrigt relativt ompysslad maskin!!

För då blir "fixet" lite för mycket för att jag ska råka spåra ur på detta projekt, som är tänkt att vara en bruksbil!
Däremot vettifan vad jag gör åt xs power dumpen och xs power wastegaten, ger sånt djäkla dåligt intryck trots att skiten kanske funkar..
Bakfull och skön 1 januari våldtog jag evon i grinden påväg in till jobbet.. Körde fast i snön på vägen igenom och bankade in bakskärmen............


fantastiskt impad över vintern vid det här laget........................ och ruggigt sugen på att stå under en droppande bil under den tänka genomgången...
länge leve kärsher med varmvatten

sommarmackaroner och 3"

kombinerad oljeservice inkl växellådsoljebyte med lite inspektion och 4 hjulsinställning...





induktionsvärmare is the shit!

justerade in toen som var åt skogen

målade på de blottade bränsle och bromsrören lite så de klarar av svenskfinsk vinter

... misserabelt, men kan nog enkelt få att se lite bekvämare ut, helrätt färg på ventilkåpan dock!


nybucklad och nyservad

1 januari rules...

mattias aka youask hjälper mig mappa bilens orginalbox ihop med 750 spidare



rysligt frän mätarmontering

härliga små elfel

lagom vinterhöjd visserligen

fantastiskt läckra baklyktor.... herregud......................

sorkartilleriet lagom till besiktning


success, nedre läppen är kvar!!!!!!!

sommardräparn har fått avvakta tills nu.. har varit fjollkär i min nya brud sen december drog igång...

servicebok, japaner måste ha kul när dom skriver....

255pump, enligt eget skryt från deras företag ska de vara tysatare än walbron men ge lika mycket flöde... ptja? Så mycket effekt ska den ju inte upp i så det kan vara värt ett försök..


letat på 3 olika solklara vacumläckage och jagat rätt på ett gäng fler elmissar.. På något lurt vis blir alltid turbobilar banditmekade.. Fördel med tyska järn där att de oftast inte pysslas med på samma sätt med mätare och lekmansingrepp..

klart nöjd med snurran i övrigt, kommer precis som en vanlig 16G men ska enligt rykten på nätet kunna leverara upp till 550 usa hästar vid rätt förhållanden

avdekalning

letade lite bland gamla dekaltrim och behövde flasha lite med att det är CP-kolvar bland alla andra vinterkärror, förövrigt så kan man alltid roa någon som inte känner till trim med namnet..


fröjd för vintern!!!!! alla borde ha evo på vintrarna, då skulle båda filerna på motorvägen vara avdammade konstant...

vanlig syndromet nummer femtielva sen jag började pyssla med evon.. Att man dragit slangklammrona för hårt och knäckt kylaren litet + dragit hål i kylarslangen.... MYYYYYYYYS! temporärfixat nu men lär behöva byta ut kylaren innan det börjar spricka igen...

spec lista (kopierat ur exel-fil):
RENOV TOPP
RENOV BLOCK
KAMREMSSATS
EAGLE STAKAR
CP KOLVAR FÖRSTA ÖD
EVO 7 VEV
ARP BULT
COMETIC PACKNING
INJECTOR CLINIC 750CC
EXTRAKTORRÖR
TIAL KOPIA WG
PRECISION 3427 TURBO
TRE-341 255 LPH
3" AVGASSYSTEM
i övrigt har jag fixat lite elfel så c-lås mm fungerar, avgasvärdes mässigt ligger skiten åt skogen när man varvar, mattias tipsade om lambdan, ska se vad den ger efter alla tätningar av läckage annars kopplar jag in en LC-1a som brukar vara mattias lösning på trasiga lambdor, då de inte kostar särskillt mycket mer än att jaga rätt i en orginallambda.
fortsättning följer.. effektmål sätts nånstans mellan 350 och 400whp... Men vill inte skicka på så mycket mer turbotryck än 1.6bar så vi får se vad det ger, blir det trist får man sätta fart med att lätta på andningsvägarna lite, med kammar och intercooler + småpyssel....

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
liten update igen, håller på att ägnar den här helgen och kommande vecka till evon och försöker få den klar som jag vill ha den! Nästa helg börjar garageinsatsen med vita beemern inför nästa år igen! 
Så om allt inte går åt helvete som vanligt kommer det upp lite sladdfilmer och inspirerad körning med det gamla rallyjärnet framöver, snarare än massa garageupdates
har stört mig nå ohyggligt på silverlackade ic rör som syns genom gallret, + att regskylten suttit så den sticker upp från kofångaren...

sen skulle mitt avgas inkl kattersättare på plats som jag fått med..
FAIL skiten var ett catback system, tur var väl det, för då bestämde jag mig för att byta ut frontpipen, hade nog fegat ur på det annars, hur fel trimmässigt det än hade varit


bild med lackerade rör och nerflyttad skylt, dekalen jag klämde dit i all hast ser ut som skit, så jag lär spraya över den med mattsvart så man bara ser konturerna
haha

tur man jobbar på mitsu och kunde leta lite i den svinkalla och snöpepprade järnkontan! den där flänsen gick att få till så man slapp kapa upp orginalsystemet

gillar inte avgasklammers
får nog inte plats med avgasklammers heller ifall man ska ha det schysst med 3" på en evo

fattigmansrostfritt

DRÄÄÄPARN!!!!!! fick donera stereon till evon


första biten jag använde ville stöta bort färgen efter provkörning, misstänker att det var nå coola tillsatser i det materialet, kommer från lite olika tidsepoker allt som svetsades på evon, flexbiten är bromsad 750hk i version 1 av min beemer motor


lambdauttag, blir förhoppningsvis en mappning av orginalsprutet.. ny koppling (deluxe till vita) och nytt sprut såhär bland allt annat som ska göras innan säsongsstart i april/maj kändes FEL

har hittat på ett par orginallyktor också, success!!

gamla hederliga

sen vart det lite av den finaste disturbed musiken och bjudning så mycket man vågade bland alla snövallar som tagit polarnas bakspoilers de sista dygnen
evon dock hel!
<3 http://www.ivarsproduction.se/M0607.html <3

Så om allt inte går åt helvete som vanligt kommer det upp lite sladdfilmer och inspirerad körning med det gamla rallyjärnet framöver, snarare än massa garageupdates

har stört mig nå ohyggligt på silverlackade ic rör som syns genom gallret, + att regskylten suttit så den sticker upp från kofångaren...

sen skulle mitt avgas inkl kattersättare på plats som jag fått med..
FAIL skiten var ett catback system, tur var väl det, för då bestämde jag mig för att byta ut frontpipen, hade nog fegat ur på det annars, hur fel trimmässigt det än hade varit



bild med lackerade rör och nerflyttad skylt, dekalen jag klämde dit i all hast ser ut som skit, så jag lär spraya över den med mattsvart så man bara ser konturerna


tur man jobbar på mitsu och kunde leta lite i den svinkalla och snöpepprade järnkontan! den där flänsen gick att få till så man slapp kapa upp orginalsystemet

gillar inte avgasklammers


fattigmansrostfritt


DRÄÄÄPARN!!!!!! fick donera stereon till evon



första biten jag använde ville stöta bort färgen efter provkörning, misstänker att det var nå coola tillsatser i det materialet, kommer från lite olika tidsepoker allt som svetsades på evon, flexbiten är bromsad 750hk i version 1 av min beemer motor



lambdauttag, blir förhoppningsvis en mappning av orginalsprutet.. ny koppling (deluxe till vita) och nytt sprut såhär bland allt annat som ska göras innan säsongsstart i april/maj kändes FEL

har hittat på ett par orginallyktor också, success!!

gamla hederliga

sen vart det lite av den finaste disturbed musiken och bjudning så mycket man vågade bland alla snövallar som tagit polarnas bakspoilers de sista dygnen

evon dock hel!

<3 http://www.ivarsproduction.se/M0607.html <3
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Du åker den där hem till Lill-Johan den 29:e hoppas jag så vi kan slakta snövallar. 

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
jag köpte nyligen en impreza som bruksbil så jag vet vad du pratar omfröjd för vintern!!!!! alla borde ha evo på vintrarna, då skulle båda filerna på motorvägen vara avdammade konstant...

har svårt å förstå dem som har en japansk 4wd bil som bara har som sommarbil å ställer av över vintern

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

- khracing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån dec 15, 2008 2:43 am
- Ort: Ring Knutstorp
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
en perfekt vinterbil där. 

RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda
Kristian Hesselmark
Kristian Hesselmark
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Bilen är nu mappad och klar (som synts på vissa forum) av youask i örebro som tog sig in i orginalboxen och mixtrade till! Går hårt som fan på 1.6bar med precision 3427an matad av 4st skarpa 750cc spridare!
http://www.youtube.com/watch?v=jsXGh32osFU" onclick="window.open(this.href);return false;
haha veckans garagetklipp blev det när jag skjutsade kollegan en snabbis
http://www.garaget.org/video/b8rqjetsma57" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekt evo var jävligt kul i fas 1 som jag planerat, är fördjälva sugen på att planera upp en fas 2...
Men jag lär fan snyta mig, den är perfekt som brukis nu! kallstarter till jobbet inga problem, drar 0 i bensin när man drar till arboga och åker bräda... Är pålitlig och fin, går rent och hårt!
Bahh.... Ge mig en till evo att fixa iordning!

haha


eftersom att wastegaten var felsvetsad och grann både på fläns in + att den avslutade med att spraya kylaren glödhet så mekade jag om den lite.. fast flänsarna var svåra att flytta på utan att ta ner grenröret och svetsa om, men det är ju så gott som tätt, klarar ju besiktningen och lite till så!

i övrigt så är jag ute och chefar på vintergatorna i mälardalen

http://www.youtube.com/watch?v=jsXGh32osFU" onclick="window.open(this.href);return false;
haha veckans garagetklipp blev det när jag skjutsade kollegan en snabbis

http://www.garaget.org/video/b8rqjetsma57" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekt evo var jävligt kul i fas 1 som jag planerat, är fördjälva sugen på att planera upp en fas 2...
Men jag lär fan snyta mig, den är perfekt som brukis nu! kallstarter till jobbet inga problem, drar 0 i bensin när man drar till arboga och åker bräda... Är pålitlig och fin, går rent och hårt!
Bahh.... Ge mig en till evo att fixa iordning!

haha



eftersom att wastegaten var felsvetsad och grann både på fläns in + att den avslutade med att spraya kylaren glödhet så mekade jag om den lite.. fast flänsarna var svåra att flytta på utan att ta ner grenröret och svetsa om, men det är ju så gott som tätt, klarar ju besiktningen och lite till så!

i övrigt så är jag ute och chefar på vintergatorna i mälardalen


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Flyttar på sig riktigt bra!
Måste ha 4wd vinterbil nästa år!
Måste ha 4wd vinterbil nästa år!

___________________________________
Bmw 320 Turbo 947hk
Honda crf 450 -08
Evo III GSR
Bmw 320 Turbo 947hk
Honda crf 450 -08
Evo III GSR
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Din kollega påminner mig om min far när jag skjutsade han i min 740 med t5 motor "lungnare luuuungNARE!!!!"
Bara ändå så avslutade jag åkturen med några riktiga donuts,tror nog han tyckte det var rätt fränt ändå.
Roligt att skjutsa folk som inte är riktigt beredda på hur bra bilar kan gå!
Annars hade kollegan ett grymt ordförråd;-)
Bara ändå så avslutade jag åkturen med några riktiga donuts,tror nog han tyckte det var rätt fränt ändå.
Roligt att skjutsa folk som inte är riktigt beredda på hur bra bilar kan gå!
Annars hade kollegan ett grymt ordförråd;-)
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Äntligen suttit fart med beemern! Var fan på tiden!
Den här veckan har jag mest gått och varit förbannad på svenska skattesystemet... Altså, jag vart lite glad när jag var hos tandläkaren i december över att få 600 spänn i rabatt när dom våldtagit truten. Men när man fick skattebeskedet vad man degat in iår och hur fan saker man bryr sig om ser ut (vägar, bensin och ölpris)... Altså... Rulla den där jäkla 6 hunkan och kör upp den i arslet nästa gång... Fyyyfaaaaaaaaaaan!
Ska börja med sophantering iår som italienska maffian, sen åka merca bo i en grotta och röka som fan!
har även varit lack i garaget på allt skit som ligger överallt... haha... okej lite bitter kanske man är vissa veckor av vinterhalvåret

Såg ut som skit där skärmarna vanligtvis sitter

hotade upp min vinterevo lite och kinagrenröret är så grovgodsigt så det knappt glöder

nylackade "underskrämen balkar" och renfräst ruta med ny fin dekal

mycket som ska få plats i trunken och inte vara ivägen för mina nya aerodynamiska påhitt...

kapa för lite luftflöde till intercoolerkylarn

grovkapat än bara, lär runda av lite

lastad för avfärd mot jobbet så jag kan vetsa lite på en lyft


nu är det iallafall igång!!
Den här veckan har jag mest gått och varit förbannad på svenska skattesystemet... Altså, jag vart lite glad när jag var hos tandläkaren i december över att få 600 spänn i rabatt när dom våldtagit truten. Men när man fick skattebeskedet vad man degat in iår och hur fan saker man bryr sig om ser ut (vägar, bensin och ölpris)... Altså... Rulla den där jäkla 6 hunkan och kör upp den i arslet nästa gång... Fyyyfaaaaaaaaaaan!
Ska börja med sophantering iår som italienska maffian, sen åka merca bo i en grotta och röka som fan!
har även varit lack i garaget på allt skit som ligger överallt... haha... okej lite bitter kanske man är vissa veckor av vinterhalvåret


Såg ut som skit där skärmarna vanligtvis sitter

hotade upp min vinterevo lite och kinagrenröret är så grovgodsigt så det knappt glöder


nylackade "underskrämen balkar" och renfräst ruta med ny fin dekal

mycket som ska få plats i trunken och inte vara ivägen för mina nya aerodynamiska påhitt...

kapa för lite luftflöde till intercoolerkylarn

grovkapat än bara, lär runda av lite

lastad för avfärd mot jobbet så jag kan vetsa lite på en lyft


nu är det iallafall igång!!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
update:
nu hänger den på jobbet och jag har börjat med något jag haft i planerna länge, bygga igen i häcken så man slipper åka med en bromsskärm i form av helt bagageutrymme hela tiden...



eventuellt släpper jag in luft i facken vid stötdämparna endå, som lär kyla soppa och intercoolervattenkylare för att sen smita ut där regskylten brukar sitta...


fö, är det någon audirebell som provat det där med motorkylaren i skuffen och kan berätta lite om för och nackdelar med det? + vad ni använt för rör fram..
Jag lär flytta bak så mycket vikt jag kan och även försöka få lufttryck/sug ner i backen så mycket det går...
Så jag överväger lite ifall det skulle kunna vara värt att flytta kylarvikten från fram till bak... Visserligen lär jag fan behöva ha kylare fram för att få ut max till rovan som gillar att producera värme när man åker och sladdar..
Tror iofs jag skulle kunna använda luften rätt fränt bak för att få toppenkyla till kylaren och på samma sätt använda lite av luften som drar under och igenom 4-länkeriet på ett bra sätt...!?
Actionmeet samma förhållanden (29" höga däck och 60 fot runt 1.35s)
717 whp resulterade i 9.16
992 whp resulterade i 9.10
nu hänger den på jobbet och jag har börjat med något jag haft i planerna länge, bygga igen i häcken så man slipper åka med en bromsskärm i form av helt bagageutrymme hela tiden...



eventuellt släpper jag in luft i facken vid stötdämparna endå, som lär kyla soppa och intercoolervattenkylare för att sen smita ut där regskylten brukar sitta...


fö, är det någon audirebell som provat det där med motorkylaren i skuffen och kan berätta lite om för och nackdelar med det? + vad ni använt för rör fram..
Jag lär flytta bak så mycket vikt jag kan och även försöka få lufttryck/sug ner i backen så mycket det går...
Så jag överväger lite ifall det skulle kunna vara värt att flytta kylarvikten från fram till bak... Visserligen lär jag fan behöva ha kylare fram för att få ut max till rovan som gillar att producera värme när man åker och sladdar..
Tror iofs jag skulle kunna använda luften rätt fränt bak för att få toppenkyla till kylaren och på samma sätt använda lite av luften som drar under och igenom 4-länkeriet på ett bra sätt...!?
Actionmeet samma förhållanden (29" höga däck och 60 fot runt 1.35s)
717 whp resulterade i 9.16
992 whp resulterade i 9.10
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Fräste dit ett par pinnar till i skuffen på den gamle dräparn
fyfan va jag vill elda däck nu !!

kylaren inte blivit avspolad sen 2008... har tuktats runt bland smuts med både kombin och halfbacken..


kylarfästen version 1, med kylaren centrerad i hålet... men slangen hade blivit klämd då mot burstommen.... göra om göra rätt...

Vettifan vad det ser ut som... Ser iallafall ut att väga mer än luft och förhoppningsvis kunna göra något bra mot luft ihop med lite plåtar man drar i..

DRÄPARN!!!!!!!!!


2 av 15 grejer monterade i skuffen....... behöver lock till en fuelcell till kommande aluvattentankbygge, vart grejar man det utan att behöva en fuelcell eller ge 1000 spänn för ett lock?

Off till garaget igen, känns förövrigt jävligt värt pengarna att ha ett garage för tilllfället.....
Äh är bra att ha i sommar när man BANKAR löken, då slipper man städa mellan mekkvällarna... För i sommar tror jag faktiskt att jag kommer få ner lite pulver i backen och börja åka riktigt snabbt på strippen... Och när det börjar lira... Då lär man ju skjuta löken...
2002 lyckad säsong, 1 bankad låda
2003 dålig säsong, 1 bankad lök, 2 bankade kopplingar
2004 lyckad säsong
2005 dålig säsong 7 bankade lökar + att jag knytnävade in en framskärm
2006 paussäsong åkte bmw m3 och käkade glass (sprängde visserligen lite diffbussningsbultar
2007 lyckad säsong / lite sprängda insug, turbosar och sånt mysmek.
2008 dålig säsong 5 bankade lökar, 1 bankad koppling, 1 bankad låda
2009 lyckad säsong / 5 bankade lådor, lite drivaxlar, kardaner och sånt mys
2010 dålig säsong / 2 bankade lökar, 4 bankade kopplingar, 3 bankade lådor, en sönder körd bakskärm pga tappat däck
2011 låt förfan trenden fortsätta!
lökbankningarna iår var att jag blåste en oljepumpsaxel, och att jag kokade skev toppen en gång på gatebil... baggisar
blir nog fan en vända till i garaget nu, hittade en gammal skön psychopunchplatta som måste avverkas ett par timmar till!
fyfan va jag vill elda däck nu !!

kylaren inte blivit avspolad sen 2008... har tuktats runt bland smuts med både kombin och halfbacken..


kylarfästen version 1, med kylaren centrerad i hålet... men slangen hade blivit klämd då mot burstommen.... göra om göra rätt...

Vettifan vad det ser ut som... Ser iallafall ut att väga mer än luft och förhoppningsvis kunna göra något bra mot luft ihop med lite plåtar man drar i..

DRÄPARN!!!!!!!!!



2 av 15 grejer monterade i skuffen....... behöver lock till en fuelcell till kommande aluvattentankbygge, vart grejar man det utan att behöva en fuelcell eller ge 1000 spänn för ett lock?

Off till garaget igen, känns förövrigt jävligt värt pengarna att ha ett garage för tilllfället.....

2002 lyckad säsong, 1 bankad låda
2003 dålig säsong, 1 bankad lök, 2 bankade kopplingar
2004 lyckad säsong
2005 dålig säsong 7 bankade lökar + att jag knytnävade in en framskärm
2006 paussäsong åkte bmw m3 och käkade glass (sprängde visserligen lite diffbussningsbultar
2007 lyckad säsong / lite sprängda insug, turbosar och sånt mysmek.
2008 dålig säsong 5 bankade lökar, 1 bankad koppling, 1 bankad låda
2009 lyckad säsong / 5 bankade lådor, lite drivaxlar, kardaner och sånt mys
2010 dålig säsong / 2 bankade lökar, 4 bankade kopplingar, 3 bankade lådor, en sönder körd bakskärm pga tappat däck
2011 låt förfan trenden fortsätta!

lökbankningarna iår var att jag blåste en oljepumpsaxel, och att jag kokade skev toppen en gång på gatebil... baggisar

blir nog fan en vända till i garaget nu, hittade en gammal skön psychopunchplatta som måste avverkas ett par timmar till!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Bmw's svar pål suprans fina låda!


Jericons urtramp passade på orginal ZF lådan, kul att jag sålde mitt och köpte ett nytt... hehe.....................................
Lådorna är dock inte lika, nya lådan har nog M5ans bultdelning + att den har m20 lut..

drog iväg kärran till jobbet igen, fyfan va smått med sås han lägger på vid -16

snart inte så tomt längre.... synd att man inte hade en helg till övers förra vintern......


att göra mallar tog ju en halv evighet bara det.. drygt när man inte vill ha så många "bitar" av alla plåtar.

finn ett fel och finn en felkälla.. haha...

plåtning i full gång, med bästa bandit webradion sprängandes ur ljudanläggningen.

tacka fan för växellådslyft så man slipper vara bläckfisk

hmm, ser ju fan ut som skit! Lär lacka svart på denna sidan..




batteri finns det redan plats för, men fästen till vattenelpumpen och vattenkärlet måste till.. BAGGIS

fyfan va skönt att skuffhelvetet är klart i stora drag..


Jericons urtramp passade på orginal ZF lådan, kul att jag sålde mitt och köpte ett nytt... hehe.....................................
Lådorna är dock inte lika, nya lådan har nog M5ans bultdelning + att den har m20 lut..

drog iväg kärran till jobbet igen, fyfan va smått med sås han lägger på vid -16

snart inte så tomt längre.... synd att man inte hade en helg till övers förra vintern......


att göra mallar tog ju en halv evighet bara det.. drygt när man inte vill ha så många "bitar" av alla plåtar.

finn ett fel och finn en felkälla.. haha...

plåtning i full gång, med bästa bandit webradion sprängandes ur ljudanläggningen.

tacka fan för växellådslyft så man slipper vara bläckfisk

hmm, ser ju fan ut som skit! Lär lacka svart på denna sidan..




batteri finns det redan plats för, men fästen till vattenelpumpen och vattenkärlet måste till.. BAGGIS

fyfan va skönt att skuffhelvetet är klart i stora drag..
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265