Jens, kolla med GS däckservice i Vännäsby. Dom har dubbmaskin och Rally dubb. Dom dubbade en rackarns massa däck åt PRO-IMP ifjol för det här jippot med flygande KM på is i härjedalen.
mvh Peter
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
nova70 skrev:Jens, kolla med GS däckservice i Vännäsby. Dom har dubbmaskin och Rally dubb. Dom dubbade en rackarns massa däck åt PRO-IMP ifjol för det här jippot med flygande KM på is i härjedalen.
mvh Peter
vet ej om rally dubb är det optimala, jag skulle vilja ha enduro dubb som ligger på gränsen till vad reglerna säger
ok ska kolla reglerna och ringa runt lite. framförallt framdäcket har jag lust att fixa, bak fungerarde bra som det va med skruv dubben jag hadde sist jag körde.
såg att reglerna gällande dubb va ändrade lite från förra gången jag körde. ska ringa min vän Kjell persson och rådfråga han lite tror jag om sånna dubb.
Klass “Open Mini”:
(Chappy, Monkey, Fiddy, Miniquad)
OBS! Ej'normala' crossar typ KTM,Yamaha,Honda,Suzuki om man inte gjort nåt fränt motorbyte förstås.
Chassi:
- Motorutrustade fordon med en maxbredd av 700mm.Skall ha hjul, skärmar, kedjeskydd.
- Minst en fungerande broms måste finnas. Bromsen får endast verka på hjulen.
- Inga skidor, skenor eller medar får förekomma.
- Dubbade däck får användas men dubben får ej vara vassa (min 2mm) eller ha ett utstick på mer än 10mm.
- Dubben får vara av både genomgående eller 'skjuten” typ.
- Framskärm får vara av trådmodell men ej bakskärm.
- Framskärmen måste vara stadig och täcka framhjulet ner till 20 cm från plant golv i framkant om du kör dubbat.
Motor:
- FRI TRIMNING ! Max 80cc 2T eller 150cc 4T.
- Väl fungerande ljuddämpare måste användas (max 100 decibel).
Klent med anmälda Fiddysar från STS, fanns det rätt många nåt år det var isracing. Dags att damma av kina-järnet och bjuda Julles lilla bastard lite motstånd. Han har ju både effekt och däck i år