
Bmw 535 Turbo !TILL SALU 40.000:-!
Re: Bmw 535 Turbo
Hinner inte med något mer på skolan än det jag verkligen behöver. Ska göra klart insuget och sedan ta en licens på pinne, sen ska jag ut och jobba igen 

- turbostefan
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
- Ort: Umeå
Re: Bmw 535 Turbo
Blir snyggt det där
. Vad blir det för dimension på tryckröret?

Re: Bmw 535 Turbo
Börjar med en adapterplatta med 535 spjäll, så tryckrören kommer bli 3". Men själva plattan som blir svetsad mot plenumet kommer få samma håldelning som ett 4" spjäll så jag kan byta vid senare behov 

Re: Bmw 535 Turbo
Snyggt smide!
Många skarvar insugs-rören med gummi/silikon för att vibrationer inteska fortplanta sig så mycket, det kan lätt uppstå sprickor från belastningen. Ska du ha någon typ av stag ner mot motorn för att hålla uppe plenumet?
Många skarvar insugs-rören med gummi/silikon för att vibrationer inteska fortplanta sig så mycket, det kan lätt uppstå sprickor från belastningen. Ska du ha någon typ av stag ner mot motorn för att hålla uppe plenumet?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Bmw 535 Turbo
Nej, har inte tänkt på detta. Men är det inte många som åker med "stumma" runners utan stöttor?
Re: Bmw 535 Turbo
Det finns många exempel på solid montering också, och det finns många olika sätt att lösa saker på - material och tjocklek, längder, vikter, motortyp. Allt det avgör vilken typ av vibrationer och hur stort problem det kan bli. Troligen inget större problem på din 6 cyl maskin som har så fin tändföljd, däremot har jag sett ett antal insug för 4 cyl med problem (alu och plåt) som lösts med att man skarvar insugsrören.
En annan fördel med att dela rören är att man kan komma åt att skruva mycket bättre under insuget om det skulle krävas.
Du kan glatt strunta i vad jag skrivit, ibland påpekar jag risker, även om de är små.
En annan fördel med att dela rören är att man kan komma åt att skruva mycket bättre under insuget om det skulle krävas.
Du kan glatt strunta i vad jag skrivit, ibland påpekar jag risker, även om de är små.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Bmw 535 Turbo
Nejdå, intressant läsning. Hade fundering på att ha silikonslang emellan men så blev det inte nu. Hade inte i tanke att det kunde vibrera sönder. Får se till våren sen. Är ju bara att kapa av rören och trycka på slang om det skulle visa sig att det blir något problem med stum montage.
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 309
- Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
- Ort: Bräkne-Hoby
Re: Bmw 535 Turbo
Blev kalas ju.. nästan så man skulle ge sig på ett eget med
Re: Bmw 535 Turbo
Tack
Blir det alu eller stålplåt isf?

- cjagenmark
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 309
- Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
- Ort: Bräkne-Hoby
Re: Bmw 535 Turbo
Isf tror jag det blir alu
Re: Bmw 535 Turbo
Mycket bra gjort rikard!
bara skaffa hem dig en svets till så du kan göra svartjobb;)

bara skaffa hem dig en svets till så du kan göra svartjobb;)
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Re: Bmw 535 Turbo
Ok, ja det är ju snyggast iafcjagenmark skrev:Isf tror jag det blir alu

Nicklas, ja en ac/dc tig svets vore inga fel att ha. Kostar dock en del, men ska skaffa det när jag har pengar och inte har 100 saker jag prioriterar före som jag gör just nu

Och just, du kan få tillbaka spridarna nu

- cjagenmark
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 309
- Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
- Ort: Bräkne-Hoby
Re: Bmw 535 Turbo
så man får nog ut i garaget och öva lite på att köra alu så man kmr igång lite med det med
Re: Bmw 535 Turbo
RickardP skrev:Ok, ja det är ju snyggast iafcjagenmark skrev:Isf tror jag det blir alu![]()
Nicklas, ja en ac/dc tig svets vore inga fel att ha. Kostar dock en del, men ska skaffa det när jag har pengar och inte har 100 saker jag prioriterar före som jag gör just nu
Och just, du kan få tillbaka spridarna nu
kanon, hör av mig på Söndag:)
Opel kadett C -79, B230fb, turbo projekt.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.
Volvo 240 -79, smallblock turbo. SÅLD.