Impala65 4door Blowthru!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
4door blowthru
För lite laddtryck

Impala65 4door Blowthru!

Inlägg av 4door blowthru »

Tjabba! Tänkte dela med mig om vad som händer i vårby garaget denna vinter, förhoppningsvis klar till sommarn!

Bilen är då en Impala -65 4d ht, tanken är att den ska se så orginal ut så möjligt.

12bultad bakaxel hängande i orginalfästen med justerbara övre stag från Hotchkis, undre bärarmar boxade, urutanbussningar överallt, QA1 justerbara stötisar, orginalfjädrar och justerbart panhardstag + annat strange godis i bakaxeln. Orginalrenoverad framvagn, samma där urutanbussningar överallt.

Vill gärna använda sofforna fram o bak, fårse vad reglerna säger då jag vill försöka besikta den för 8.50, naturligtvis en sorts bur blir det tanken är att det är det ända som kommer avslöja moset under huven för montorn som ska användas är som följer:

509 merlin 3 block, eagle 4340vev 4"slag armored finish, pro action alutoppar, pulsgrenrör (har ett par men kommer aldrig att passa, satt på förra bygget), Cam motion custom cam by DR.Ernie 4/7 split, 750 CSU fugge, Dubbla HX55or, wastegates från KL-Racing, JE Kolvar 9.1comp, hellfire ringar , Italian stallion dumpar (Maschietto), Eagle stakar.

Lådan blir en preppad 400 och en ball turbin, ingen transbrake dock - tänkte försöka experimentera med lustgas för att starta aggen, kom gärna med förslag om ni har några! Eftersom det är Blow-thru, lustgasen före fuggen eller efter :?:

Lite bilder!

Bild
Bild
Bild
Bild
Godiset!
Bild
Bild

hängde i en mockup motor för att kolla om mina gamla grenrör skulle få plats, men ICKE! Måste köpa ett par nya!
Bild
Fast Templar
För mycket laddtryck

Re: Impala65 4door Blowthru!

Inlägg av Fast Templar »

Fränt, sleeper är alltid roligast, verkar sundast att köra gasen effter fuggen, varför ens överväga ha den innan?..
D.Svanberg
Lite mer laddtryck

Inlägg av D.Svanberg »

Fränt fullsize och trimmat är så jävla rätt, kämpa på så får vi köra ikapp nånstans i sommar :D

Mvh Daniel
4door blowthru
För lite laddtryck

Precis min tanke daniel! vem har den snabbaste fullsize?. ska bli kul att följa ditt bygge,för du lägger väl ut uppdateringar? Så att jag vet hur jag ska ligga före,he he. mvh Markiz.
D.Svanberg
Lite mer laddtryck

Inlägg av D.Svanberg »

Haha låter bra vi har ju ganska lika koncept, jo jag har ju en tråd här, Har du bromsat din?
4door blowthru
För lite laddtryck

Tjena daniel.ingen bromsning än,behöver lite mer runt om kring motorn.Typ,dämper,flexplatta,olje tråg.Sen är det plattan i mattan.MVH Markiz.
bad
Lite mer laddtryck

Inlägg av bad »

Ballt!!! :thumbright: Kommer bli en grym sleeper! ;)
Ska du ut till garaget något i helgen??
Jag ska dit på lördag nämligen...

Mvh/ Jonas
Skriv svar