Bmw 635 Alpina Turbo
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Fan vad trevligt..
Har själv fullt i garaget nu. Bygger igelkott bur så nu får man inte in någon bil.
Men nya kärran är hämtad och står på jobbet iallfall.
Har själv fullt i garaget nu. Bygger igelkott bur så nu får man inte in någon bil.
Men nya kärran är hämtad och står på jobbet iallfall.
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Nu ligger det en orginal motorhärva ihoptejpad med en haltech härva på garagegolvet. Lite lödning i helgen så borde elen vara Biff. Tackar Tian för tankebollandet idag. 

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Kul att jag fick störa mitt i allt...
Nu väntar vi på att du får provstarta...
Nu väntar vi på att du får provstarta...
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Ska se om lödkolven hinner bli varm imorrn. då är inte starten så långt borta.
Men det är ju fan så mkt lättare med förgasare, saknar mina fuggar.
Men det är ju fan så mkt lättare med förgasare, saknar mina fuggar.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Nu är Motorhärvan färdig, Orginal Motronic härva har gift sig med Haltech härvan.
Skickar även med en bild på strömkabeln som går mellan generatorns D+ och Startmotorn, helt otroligt att skiten har fungerat tidigare.

Nu ska den bara tillbaka in i bilen och kopplas ihop med AEM bredbandslambdan.

Skickar även med en bild på strömkabeln som går mellan generatorns D+ och Startmotorn, helt otroligt att skiten har fungerat tidigare.

Nu ska den bara tillbaka in i bilen och kopplas ihop med AEM bredbandslambdan.

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Ser fint ut
Hoppas det går bra med dom "inte så smidiga" kablarna till startmotorn.
Du kommer säkert sakna dina "fuggar" flera gånger nu på våren, men framåt Augusti kommer dom tillhöra -70 talet.
Framför allt när du börjar jaga förbrukning.
"E3 Otto" läser inte här va ?

Hoppas det går bra med dom "inte så smidiga" kablarna till startmotorn.
Du kommer säkert sakna dina "fuggar" flera gånger nu på våren, men framåt Augusti kommer dom tillhöra -70 talet.
Framför allt när du börjar jaga förbrukning.
"E3 Otto" läser inte här va ?

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Tack Smurfen,Daniel-635 skrev:Ser fint ut![]()
Hoppas det går bra med dom "inte så smidiga" kablarna till startmotorn.
Du kommer säkert sakna dina "fuggar" flera gånger nu på våren, men framåt Augusti kommer dom tillhöra -70 talet.
Framför allt när du börjar jaga förbrukning.
"E3 Otto" läser inte här va ?
Nej jag tror inte E3 Otto kollar här.

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Nä vänta nu lite. Vad limmade du trattarna med?
Snyggt blir det ju som alltid
Tur att nån är duktig 
Snyggt blir det ju som alltid


BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Trattarna limmades med vanligt Superlim, sedan har jag lagt en sträng epoxi på våde in och utsidan som förstärkning.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Aha då blir det filter direkt på trattarna och raka rör så klart
Nu är jag med

BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Exaktemundo.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Ikväll har arbetet med sprutet fortsatt, dock blev det tvärstopp när jag kom till inkopplingen av Motronic triggern. Haltech är inte direkt glasklara i sina manualer. Tydligen vill Haltech ha negativ trigger signal.
Men efter ett samtal med Sävarturbos egna insprutningsguru så borde triggern vara rätt kopplad, tack som faan för det Mattias.
Beställde en tändspole i lördags och igår så kom paketet, snabb service.
Det blev ett Coilpack från VW vr6 med inbyggt tändsteg, ska tydligen funka smutt med sprutet.

Men efter ett samtal med Sävarturbos egna insprutningsguru så borde triggern vara rätt kopplad, tack som faan för det Mattias.
Beställde en tändspole i lördags och igår så kom paketet, snabb service.
Det blev ett Coilpack från VW vr6 med inbyggt tändsteg, ska tydligen funka smutt med sprutet.

Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Den såg och kändes smutt..
Skissa till nått fäste så förfinar vi det på jobbet.. hi hi
Skissa till nått fäste så förfinar vi det på jobbet.. hi hi
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
Re: Bmw02tourings 635 CSI b9
Ja tack själv ölen tog ju slut på samma dag nästan....bmw02touring skrev:Nu ligger det en orginal motorhärva ihoptejpad med en haltech härva på garagegolvet. Lite lödning i helgen så borde elen vara Biff. Tackar Tian för tankebollandet idag.
Bara att höra av dig om du behöver mer tankehjälp.....
Se till å få fart på åket nu...
Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
