Vissa har sett denna bil i en annan tråd, men jag har valt att starta en ny då receptet inte riktigt ser ut som det gjorde för 5 år sedan. Bilen har haft sömn i några år, men nu har jag fått tid och målet är att få ut den till sommaren. Arbetet börjar med att riva allt igen ( gör om gör rätt )
Detta är bilen

Och detta är motorn

Bottendelen är försedd med Bättre oljepump, K-kam, ståltransmissionsdrev och nya lager.
Detta är Toppen

Toppen är försedd med en liten portning, mirafrästa ventilsäten, nya ventiler, konverterad till blyfritt, och kompsänkt.
Tänkte jag skulle ha lite väghållning oxå så jag plockade ner framvagnen och demonterade den, bytte lite bussningar till häftigare.

Och vad hände när ja tog av framvagnen? Jo jag hittade rosthål!

Åtärdat. Hittade ingen gas till svetsen så jag var tvungen att MAG-a lite, funkade väll sådär.
Här skall skall jag fixa fläns till turbon

Här är en annan bild på Turbon som är en gammal lastbilsturbo Rotormaster t04

Oj då sne bild.
Här svetsas alla små akuthål igenom torpeden igen, och motorutrymmet får sig en ny färg.

Genom sömn åren har jag samlat på mig lite roliga grejer till mitt megasquirt1 3,0. BMW spjällhus 3", spridare 450cc, Edis 6 system, triggerhjul och lite sensorer.
Just nu väntar jag på min topp som är på borrning för insprutarna och turboflänsen är på fräsning. I morgon skall jag måtta in intercoolern.
Fortsättning följer